Berta Sándor
Felhasználói szokások kielemzését segíti a Microsoft
A honlapüzemeltetők egy plugin beépítésével láthatják, hogyan viselkednek oldalukon a felhasználók, hová viszik az egeret és mire kattintanak.
Ahhoz, hogy meggyőző és felhasználóbarát megoldásokat lehessen kifejleszteni, sokkal jobban meg kell érinteni az emberek viselkedését. A Microsoft Clarity JavaScript-pluginként az oldalakba ágyazható, és a segítségével a weboldalak adminisztrátorai figyelemmel követhetik a látogatók szokásait, magatartását. A társaság szoftvere ezeket az adatokat kiértékeli és a gépi tanulás segítségével felismeri a különböző mintákat, így például azt, hogy melyik elemre kattintanak különösen gyakran az emberek vagy melyeket hagyják figyelmen kívül. A Clarity lehetővé teszi, hogy a felhasználók láthassák portáljaikon a tipikus egérmozgásokat vagy egy hőkép segítségével felismerhetik, hogy mely elemek igazán népszerűek egy honlapon.
A gépi tanulás a problémák felderítésében is segít. A webfejlesztők így képessé válnak arra, hogy az un. frontendeket megfelelően és észszerűen hozzáigazítsák a rendszereikhez. A Clarity JavaScript-könyvtárként érhető el és azt a Microsoft a GitHubon is hozzáférhetővé tette. A segítségével a fejlesztők a felhasználói szokások mellett akár a hálózati forgalmat is elemezhetik. A megoldás továbbá lehetővé teszi a honlapok megjelenítését a felhasználók szemszögéből. Érdekesség, hogy Bing fejlesztői arra használták a szoftvert, hogy megtaláljanak egy olyan kártevőt, amely a különböző oldalakat látogatók számítógépeit fertőzte meg, majd megváltoztatta a honlapkon lévő tartalmakat.
Az érdeklődők egy külön oldalon kipróbálhatják a terméket.
Ahhoz, hogy meggyőző és felhasználóbarát megoldásokat lehessen kifejleszteni, sokkal jobban meg kell érinteni az emberek viselkedését. A Microsoft Clarity JavaScript-pluginként az oldalakba ágyazható, és a segítségével a weboldalak adminisztrátorai figyelemmel követhetik a látogatók szokásait, magatartását. A társaság szoftvere ezeket az adatokat kiértékeli és a gépi tanulás segítségével felismeri a különböző mintákat, így például azt, hogy melyik elemre kattintanak különösen gyakran az emberek vagy melyeket hagyják figyelmen kívül. A Clarity lehetővé teszi, hogy a felhasználók láthassák portáljaikon a tipikus egérmozgásokat vagy egy hőkép segítségével felismerhetik, hogy mely elemek igazán népszerűek egy honlapon.
A gépi tanulás a problémák felderítésében is segít. A webfejlesztők így képessé válnak arra, hogy az un. frontendeket megfelelően és észszerűen hozzáigazítsák a rendszereikhez. A Clarity JavaScript-könyvtárként érhető el és azt a Microsoft a GitHubon is hozzáférhetővé tette. A segítségével a fejlesztők a felhasználói szokások mellett akár a hálózati forgalmat is elemezhetik. A megoldás továbbá lehetővé teszi a honlapok megjelenítését a felhasználók szemszögéből. Érdekesség, hogy Bing fejlesztői arra használták a szoftvert, hogy megtaláljanak egy olyan kártevőt, amely a különböző oldalakat látogatók számítógépeit fertőzte meg, majd megváltoztatta a honlapkon lévő tartalmakat.
Az érdeklődők egy külön oldalon kipróbálhatják a terméket.