Berta Sándor

Kéretlenül követik a felhasználókat az alkalmazások

Új megoldások lehetővé teszik az emberek reklámokkal való elárasztását akkor is, ha az illető már letörölte az adott programokat.

Az adatokra halászó és azokat értékesítő, illetve azokból profilokat készítő cégek egy új lehetőségeket fedeztek fel a felhasználók elérésére, még akkor is, ha eltávolítanák a kapcsolódó szoftvereiket. A Bloomberg arról számolt be, hogy ilyen új különleges fejlesztői csomagokat kínál többek között az Adjust, az AppsFlyer, a MoEngage, a Localytics és a CleverTap. Ezen vállalatok ügyfelei közé tartozik például a Spotify és a Yelp. Amennyiben egy programozó e fejlesztői csomagok segítségével készíti el a termékét, akkor az illető értesítést kap arról, hogy valaki feltelepítette, majd letörölte a szoftverét és megpróbálhatja személyre szabott reklámok segítségével rávenni a felhasználót a döntése visszavonására.

Az ilyen törlést figyelő alprogramok úgynevezett csendes értesítéseket használnak és a folyamat keretében megpingelik az adott alkalmazást. Amennyiben az nem válaszol, akkor a fejlesztő abból indulhat ki, hogy a szoftverét eltávolították a számítógépről, az okostelefonról vagy a táblagépről. Ebben az esetben az alprogram beavatkozik, előkeresi az érintett személlyel kapcsolatban korábban összegyűjtött információkat és az adott eszköz azonosítóját használja fel arra, hogy személyre szabott hirdetéseket küldjön el neki.

A Bloomberg kiemelte, hogy a Google és az Apple sem engedélyezi a szoftverboltjában a csendes értesítések reklámcélokra való alkalmazását, éppen ezért valószínűsíthető, hogy mindkét cég fellép majd a közeljövőben a törléseket figyelő alprogramok ellen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • esztyopa #8
    * vannak fogyasztóként bizonyos jogaid is*
    Aha...meg veszed,vagy nem veszed.
    Pl. a szolgáltatási szerződésekben 8 oldal taglalja a Szolgáltató jogait,felelősség alól mentesülését /+apróbetűs furfangok/,és 2 oldal a Fogyasztó jogait,amiből 1 1/2 oldal a kötelességeid,és fél oldal a jogaid.Amik persze csak igen szigorú feltételek esetén érvényesíthetők.
    De ha elmulasztasz fizetni,akkor seperc alatt kikapcsolnak./De sebaj,ha kifizetted,akkor horror áron...visszakapcsolnak./
    Örülhetünk,hogy még nem alkalmazzák a*suttogó*,tudatalattit megcélozó reklámokat,amik akkor is működnek,ha be sincs kapcsolva a cucc.
  • csigafi #7
    Hát ha erre csak most jőtek rá elég selejtes munkát végeznek. Hiszen már ez a jelenség évek óta jelen van. Beleérve a nem kívánatos szoftvereket is. Amikor az ember egy programot akar telepíteni de ha nincs észnél betelepit 1x re 3 mat is. Pl java+mcafe stb stb
  • Mosdatlanfalusi #6
    Soha, egyetlenegy dolgot vagy szolgáltatást nem vettem még reklámok hatására. Ha valamire szükségem van, azt csakis én tudom, és ilyenkor nem marketinges seggfejeket keresek meg, hanem utánaolvasok fórumokon, vagy megkérdezem az ismerőseimet. Sőt, továbbmegyek, ha valamit agyonreklámoznak, akkor már fenntartásokkal választanám, hiszen nyilván nem tudja eladni magát, ezért kell a sok bullshitelés. Nyilván vannak kivételek, de többségében ezt tapasztalom.
    Egyébként valamikor ált. isk. 6. vagy 7. osztályban kaptunk egy kis füzetet a tudatos vásárlásról. Lényegében arról szólt, hogy ne legyél hülye, és ne vegyél meg mindent ész nélkül, amit eléd tolnak a reklámok + vannak fogyasztóként bizonyos jogaid is.
  • kvp #5
    Ez csak akkor mukodik, ha be tudjak azonositani, hogy az adott reklamot tartalmazo oldalt megnezo gep vagy felhasznalo egyezik egy egyedi kodos korabbi felhasznalo altal hasznalt geppel vagy felhasznaloval. Ez foleg akkor mukodik, ha az adott gep tul sok infot ad ki magarol a kulsos programoknak. Plusz meg el is kell menni egy hirdetesi oldalra, raadasul hirdetesblokkolas nelkul.
  • barret #4
    Reklám? Az mi? Nálam nincs olyan.
  • CairoJack #3
    Rágózni jöttem... :)
  • ugh #1
    Es?
    A reklam jo (figyeld a himbalozo orat) A reklam jo.
    A marketing fontos es nelkulozhetetlen.
    fogyassz

    a reklam jo