SG.hu

A hétvégi online kereskedelmi költések háromnegyede mobilon történt

A hálaadási hétvégét régóta a kiskereskedők számára legfontosabb értékesítési időszak hagyományos kezdetének tekintik, és az eddigi jelek arra utalnak, hogy az e-kereskedelemben erős ünnepi szezon elé nézünk.

A Salesforce valós időben követi az aktivitást, és azt mondta, hogy a hétvégi online értékesítés világszerte 33,6 milliárd dollárt generált, ami 6%-os növekedést jelent. Csak az amerikai piac 8%-kal, 8,1 milliárd dollárra nőtt. Európa is kiemelkedő volt, 10%-os növekedéssel. Az Adobe is közzétette a napra vonatkozó adatait, de ezek csak az Egyesült Államokra vonatkoznak. Az amerikai vásárlók 6,1 milliárd dollárt költöttek a hétvégén, szemben a tavalyi 5,6 milliárd dollárral. Ez közel 9%-os növekedést jelent.

A két vállalat eltérő módszertannal dolgozik. Az Adobe szerint elemzései több mint 1 billió látogatást fednek le az amerikai kiskereskedelmi oldalakon. A Salesforce szerint a 2024-es adatok 1,5 milliárd fogyasztó vásárlási adatain alapulnak, amelyeket az ügyfelei és más adatszolgáltatók a Commerce Cloud, a Marketing Cloud és a Service Cloud szolgáltatásaiból gyűjtöttek.

Mind az Adobe, mind a Salesforce megjegyezte, hogy a kiskereskedők nagy akciókkal próbálják a vásárlókat az oldalakra csalogatni és az eladásokat lebonyolítani: az átlagos árengedmény az Egyesült Államokban 27%-os volt a feltüntetett árhoz képest - közölték mindketten. A Salesforce hozzátette, hogy az átlagos eladási ár hálaadáskor mindössze 2%-kal nőtt, ami „az egyik legkisebb növekedést jelenti, amit 2022 óta láttunk”.

A hálaadás kulcsfontosságú mobilvásárlási napnak bizonyult az Egyesült Államokban. Ilyenkor a tengerentúlon a legtöbb bolt zárva van, és sokan a barátokkal és a családdal vannak, és az emberek most már először a telefonjukhoz nyúlnak, hogy megrendeljék az akciós termékeket. Az Adobe szerint a mobilköltés minden idők legmagasabb értékét érte el, az online eladások 59,5%-át tette ki ezen a napon. Az Adobe szerint 3,6 milliárd dollár volt az Egyesült Államokban mobilon keresztül online elköltött összeg, ami 10,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A Salesforce szerint a leadott megrendelések 72%-a mobileszközökön történt, ami 3%-os növekedés 2023-hoz képest. A mobil az összes online forgalom 80%-át tette ki, ami nagyjából megegyezik a tavalyi értékkel.

A fekete péntek korábban egy egyedülállóan amerikai vásárlási jelenség volt, amely közvetlenül a hálaadást követő napon jött el, és indította el az ünnepi vásárlási szezont. Ma már nem csak a „fekete péntek” eladási eseményekkel találkozhatunk szerte a világon, de ezeket és más ünnepi eladási napokat mostanában „kiberhétként” csomagolják. A Salesforce a múlt hét keddet tekintette a Cyber Week kezdetének, és közölte, hogy az eladások világszerte 7%-kal, illetve az Egyesült Államokban 14%-kal nőttek. "Az ünnepi vásárlások lendülete a Cyber Week során az online forgalom és az eladások növekedésével fokozódik. Miután egész évben vártak a szezon legjobb ajánlataira, a vásárlók végre készen állnak az ünnepi vásárlásokra, és mobilkészülékeiken keresztül özönlenek kedvenc oldalaikra” - mondta Caila Schwartz, a Salesforce fogyasztói ismeretekért felelős igazgatója egy nyilatkozatban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!