Berta Sándor
Android - a gyerek- és a hírprogramokban van a legtöbb követőmodul
Szinte az összes vizsgált alkalmazásban volt ilyen megoldás.
Az Oxfordi Egyetem kutatói közel egymillió szoftvert töltöttek le a Google Play Store rendszeréből, majd átvizsgálták azokat követő alprogramok után. Kiderült, hogy a családoknak és a gyerekeknek szóló, illetve a híralkalmazások különösen népszerűek a követőmodulokat fejlesztők körében. A 959 426 megvizsgált szoftver 90,4 százalékában találtak legalább egy ilyen megoldást.
Eredetileg a szakemberek arra voltak kíváncsiak, hogy milyen magas azoknak a programoknak az aránya, amelyek ilyen követőkódokat alkalmaznak. Miután azonban azt tapasztalták, hogy ez szinte az összes vizsgált alkalmazás esetében igaz, úgy döntöttek, hogy kiderítik, hogy hány ilyen megoldás van az egyes szoftverekben. Átlagosan tíz követőegységet találtak egy-egy programban. A több mint 20 követőmodullal rendelkező termékek aránya 17,9 százalék volt, míg 13 fejlesztésben több mint 30 ilyen megoldás volt.
Az Alphabet követőegységeit az összes alkalmazás 88,44 százalékában használták, a Facebook esetében ez az arány 42,55 százalék, a Twitternél 33,88, a Verizonnál 26,27, a Microsoftnál 22,75, míg az Amazonnál 17,91 százalék volt. A legmagasabb az ilyen jellegű alprogramok aránya az Amerikai Egyesült Államokban volt (90,2 százalék), ezután következett Kína (5,1 százalék), Norvégia (3,2 százalék), valamint Oroszország és Németország (egyaránt 2,6 százalék). Érdekesség, hogy csak a hírszoftverek 6,5 és a gyerek-, illetve családi programok 7,2 százalékában nem volt kimutatható követőmodul.
A Bloomberg nemrég arról számolt be, hogy kéretlenül követik a felhasználókat az alkalmazások és új megoldások lehetővé teszik az emberek hirdetésekkel való elárasztását akkor is, ha az illető már letörölte az adott szoftvereket. Elvileg a Google és az Apple sem engedélyezi a programboltjában a csendes értesítések reklámcélokra való alkalmazását, éppen ezért valószínűsíthető, hogy mindkét cég fellép majd a közeljövőben a törléseket figyelő modulok ellen.
Az Oxfordi Egyetem kutatói közel egymillió szoftvert töltöttek le a Google Play Store rendszeréből, majd átvizsgálták azokat követő alprogramok után. Kiderült, hogy a családoknak és a gyerekeknek szóló, illetve a híralkalmazások különösen népszerűek a követőmodulokat fejlesztők körében. A 959 426 megvizsgált szoftver 90,4 százalékában találtak legalább egy ilyen megoldást.
Eredetileg a szakemberek arra voltak kíváncsiak, hogy milyen magas azoknak a programoknak az aránya, amelyek ilyen követőkódokat alkalmaznak. Miután azonban azt tapasztalták, hogy ez szinte az összes vizsgált alkalmazás esetében igaz, úgy döntöttek, hogy kiderítik, hogy hány ilyen megoldás van az egyes szoftverekben. Átlagosan tíz követőegységet találtak egy-egy programban. A több mint 20 követőmodullal rendelkező termékek aránya 17,9 százalék volt, míg 13 fejlesztésben több mint 30 ilyen megoldás volt.
Az Alphabet követőegységeit az összes alkalmazás 88,44 százalékában használták, a Facebook esetében ez az arány 42,55 százalék, a Twitternél 33,88, a Verizonnál 26,27, a Microsoftnál 22,75, míg az Amazonnál 17,91 százalék volt. A legmagasabb az ilyen jellegű alprogramok aránya az Amerikai Egyesült Államokban volt (90,2 százalék), ezután következett Kína (5,1 százalék), Norvégia (3,2 százalék), valamint Oroszország és Németország (egyaránt 2,6 százalék). Érdekesség, hogy csak a hírszoftverek 6,5 és a gyerek-, illetve családi programok 7,2 százalékában nem volt kimutatható követőmodul.
A Bloomberg nemrég arról számolt be, hogy kéretlenül követik a felhasználókat az alkalmazások és új megoldások lehetővé teszik az emberek hirdetésekkel való elárasztását akkor is, ha az illető már letörölte az adott szoftvereket. Elvileg a Google és az Apple sem engedélyezi a programboltjában a csendes értesítések reklámcélokra való alkalmazását, éppen ezért valószínűsíthető, hogy mindkét cég fellép majd a közeljövőben a törléseket figyelő modulok ellen.