SG.hu
Jövőhét pénteken Black Friday
Az e-kereskedelem megerőszakolása a magyar modell, mely szerint az interneten vásárolunk, néhány napot várakozunk, majd elmegyünk személyesen a boltba átvenni az árut.
Szokásos beharangozó sajtótájékoztatót tartott a hazai piac legnagyobb forgalmú online kiskereskedője, az Extreme Digital. Várkonyi Balázs ügyvezető igazgató elmondta, hogy ők idén november 16-án tartják a nagy karácsony előtti leárazásukat. Ez ismét egy héttel megelőzi az igazi amerikai eseményt, és persze a magyar webes kereskedők többségét is. A hazai piac egyébként is széttagolt ebben a tekintetben, egyes boltok egész hónapban akciókat tartanak, szóval egyáltalán nem olyan rohamszerű az esemény, mint az ebben a tekintetben már sok évtizedes múltra visszatekintő Egyesült Államokban. Ez nem is baj, tekintve, hogy a futárszolgálatok nem is bírnák a terhelést - és így is biztosra kijelenthető, hogy sokan fognak csomagjuk késése miatt bosszankodni.
A Google Trends statisztikái szerint a magyarokat kimagasló mértékben foglalkoztatja ez az akciós nap, mert a világ országai közül Dél-Afrika és az Egyesült Államok után nálunk keresnek rá az internetezők a legtöbb alkalommal. Ehhez a kereskedők is igazodnak, a GKI Digital felmérése szerint tavaly a webáruházak 62 százaléka készült erre az időpontra akcióval, idén ez az arány akár a 80 százalékot is elérheti. De még érdekesebb, hogy forgalom tekintetében a Fekete Péntek már megelőzi a karácsonyt, mivel ennek köszönhető, hogy a webáruházak novemberi bevétele már magasabb lesz a decemberinél.
"A vásárlók nagyon tudatosak Magyarországon, nem lehet őket gyenge árengedményekkel becsapni, annak a terméknek tényleg akciósnak kell lenni. Ezt azt jelenti, hogy erre hosszú hónapokon keresztül készülni kell, komoly beszállítói tárgyalásokat kell folytatni és készleteket kell felhalmozni. Ezt csak a nagyobb vállalatok tudják jól megcsinálni, ezért a Black Friday kezd eltolódni a top cégek irányába." - mondta Várkonyi Balázs.
Kitért a néhány évvel ezelőtti házhozszállítási krízisre is, ennek elkerülésére az Extreme Digital idén Budapesten és környékén saját futárszolgálattal viszi ki a háztartási nagygépeket, mivel ezen a területen igényt látnak az emelt szintű szolgáltatásra. "Tavaly már csak 800 000 ember mondta, hogy késett a csomagja, tavaly előtt még 900 000. Azt gondolom, hogy ez a csökkenő tendencia folytatódni fog. Az átlagos csúszás négy nap, ami szerintem egy elfogadható szám, de még mindig bosszantó, ha az a negyedik nap 25-ére esik. A Black Friday megrendelések teljesítését maximum öt nap alatt vállaljuk, ha valamely üzletünkbe kéri azokat a vásárló."
Ez azért jól mutatja a futárszolgálatok csődjét, hiszen ilyen erővel bármikor elmehetnénk egy másik cég üzletébe, igaz, ott valószínűleg valamivel többet kellene az adott dologért fizetnünk. Ha ehhez még hozzáadjuk azt a tényt is, hogy a hazai vásárlók döntő többsége a készpénzes vagy átvételkor történő bankkártyás fizetést részesíti előnyben, akkor megállapíthatjuk, hogy az emberek nem igazán bíznak az egész szektorban. Ezek fényében meglepő, hogy a magyar e-kereskedelem a környező országoknál gyorsabban fejlődik, idén 20-30 százalék körüli növekedést mutat, így elérheti akár az 500 milliárd forintot is.
Szokásos beharangozó sajtótájékoztatót tartott a hazai piac legnagyobb forgalmú online kiskereskedője, az Extreme Digital. Várkonyi Balázs ügyvezető igazgató elmondta, hogy ők idén november 16-án tartják a nagy karácsony előtti leárazásukat. Ez ismét egy héttel megelőzi az igazi amerikai eseményt, és persze a magyar webes kereskedők többségét is. A hazai piac egyébként is széttagolt ebben a tekintetben, egyes boltok egész hónapban akciókat tartanak, szóval egyáltalán nem olyan rohamszerű az esemény, mint az ebben a tekintetben már sok évtizedes múltra visszatekintő Egyesült Államokban. Ez nem is baj, tekintve, hogy a futárszolgálatok nem is bírnák a terhelést - és így is biztosra kijelenthető, hogy sokan fognak csomagjuk késése miatt bosszankodni.
A Google Trends statisztikái szerint a magyarokat kimagasló mértékben foglalkoztatja ez az akciós nap, mert a világ országai közül Dél-Afrika és az Egyesült Államok után nálunk keresnek rá az internetezők a legtöbb alkalommal. Ehhez a kereskedők is igazodnak, a GKI Digital felmérése szerint tavaly a webáruházak 62 százaléka készült erre az időpontra akcióval, idén ez az arány akár a 80 százalékot is elérheti. De még érdekesebb, hogy forgalom tekintetében a Fekete Péntek már megelőzi a karácsonyt, mivel ennek köszönhető, hogy a webáruházak novemberi bevétele már magasabb lesz a decemberinél.
"A vásárlók nagyon tudatosak Magyarországon, nem lehet őket gyenge árengedményekkel becsapni, annak a terméknek tényleg akciósnak kell lenni. Ezt azt jelenti, hogy erre hosszú hónapokon keresztül készülni kell, komoly beszállítói tárgyalásokat kell folytatni és készleteket kell felhalmozni. Ezt csak a nagyobb vállalatok tudják jól megcsinálni, ezért a Black Friday kezd eltolódni a top cégek irányába." - mondta Várkonyi Balázs.
Kitért a néhány évvel ezelőtti házhozszállítási krízisre is, ennek elkerülésére az Extreme Digital idén Budapesten és környékén saját futárszolgálattal viszi ki a háztartási nagygépeket, mivel ezen a területen igényt látnak az emelt szintű szolgáltatásra. "Tavaly már csak 800 000 ember mondta, hogy késett a csomagja, tavaly előtt még 900 000. Azt gondolom, hogy ez a csökkenő tendencia folytatódni fog. Az átlagos csúszás négy nap, ami szerintem egy elfogadható szám, de még mindig bosszantó, ha az a negyedik nap 25-ére esik. A Black Friday megrendelések teljesítését maximum öt nap alatt vállaljuk, ha valamely üzletünkbe kéri azokat a vásárló."
Ez azért jól mutatja a futárszolgálatok csődjét, hiszen ilyen erővel bármikor elmehetnénk egy másik cég üzletébe, igaz, ott valószínűleg valamivel többet kellene az adott dologért fizetnünk. Ha ehhez még hozzáadjuk azt a tényt is, hogy a hazai vásárlók döntő többsége a készpénzes vagy átvételkor történő bankkártyás fizetést részesíti előnyben, akkor megállapíthatjuk, hogy az emberek nem igazán bíznak az egész szektorban. Ezek fényében meglepő, hogy a magyar e-kereskedelem a környező országoknál gyorsabban fejlődik, idén 20-30 százalék körüli növekedést mutat, így elérheti akár az 500 milliárd forintot is.