Berta Sándor

Vásárlóit és dolgozóit is megfigyelné a Walmart

Az amerikai áruházlánc a bevásárlások hatékonyságát növelné a vitatott módszerrel.

Az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) tavaly benyújtott és a napokban elfogadott szabadalom alapján a vállalat egy olyan rendszert építene ki, amely audioszenzorokra épülne és így rögzítené, majd értékelné ki a pénztárgépek csipogását és a termékek elpakolásának a hangját, valamint az ügyfelek és a munkatársak beszélgetéseit. Az így nyert információk bekerülnének az egyes alkalmazottak teljesítménymutatói közé, továbbá ilyen módon ellenőrizné a Walmart azt is, hogy a dolgozói betartják-e az előírásokat.
A szabadalom leírásában többek között az szerepel, hogy a munkatársak hatékonysága és teljesítménye csökkentheti az egyes tranzakciók költségeit, miközben ezzel párhuzamosan növelheti az ügyfelek elégedettségét. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy az ellenőrzés ellentétes hatást vált majd ki, mint amire az áruházlánc számít, az alkalmazottakat ugyanis gyakran feszélyezik az ilyen intézkedések és ezek miatt tiltakoztak is, illetve visszaesett a teljesítményük. A rendszer ugyanakkor elsősorban az ügyfelek hangjaira és egyéb zajokra összpontosítana. Az audioszenzorok az ügyfelek hangereje alapján megállapítanák, hogy mekkorák a sorok az egyes pénztáraknál és automatikusan elrendelhetik egy új pénztár kinyitását, ha ez szükséges.


Minden egyes kassza fölé mikrofonokat raknának

Az amerikai óriáscég a BuzzFeed News kérdésére sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta azt, hogy valaha is alkalmazna ilyen jellegű technológiát. A Walmart csupán annyit közölt, hogy mindig olyan új koncepciókon és módszereken dolgozik, amelyek segítenek az ügyfelei kiszolgálásában és jelenleg nincsenek megosztható információi a szabadalommal kapcsolatban. Az áruházlánc világszerte több mint 2,3 millió embert foglalkoztat és a többségük nem szakszervezeti tag, így egy ilyen ellenőrzésről elvileg nem is kellene tájékoztatni őket.

Az Amazon is tervez hasonló ellenőrzést, ők az elosztó központokban dolgozókat saját szabadalmú elektronikus karpereccel látnák el. Az eszköz irányítja a munkásokat a termékraktárban és esetleges tévedés esetén "vibrálással" figyelmezteti őket. A vállalat bejelentése szerint a karperec használata már számos cégnél bevált gyakorlatnak számít. A társaság azt hangoztatta, hogy a megoldás kizárólag a hatékonyság növelését szolgálja és azt a törvények tiszteletben tartásával kívánják alkalmazni. Az elképzelés ellen az olasz kormány és szakszervezetek hevesen tiltakoztak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • esztyopa #2
    A Vezetőknek pedig óránként bele kell nézniük a tükörbe,hogy nincsenek -e ...máshol !
  • bobijub #1
    minden olyan hely, ami sorbanállásra kényszerít, a sorbanállók kárára takarékoskodik. kevéskuncsaftos, kevéskiszolgálós esetben erre lehet jó megoldás az időpontfoglalás. de egy sokkasszás rengetegvásárlós cég esetén, ha x kasszánál folyamatosan z ember áll sorba, akkor az azt jelenti, hogy a szorzattal megegyező embernyi idő pocsékolódik el, mindez a vásárlók idejéből, azért, hogy a cég sokkal kevesebb embernyi erőforrást megspórolhasson a pénztárosok létszámán. ez a jelenség a legundorítóbb a telefonos ügyfélszolgálatok gyakorlatában, ahol lehet, hogy az ügyintézők idejét nagyságrenndel haladja meg a várakozók összesített !!!!! ( és itt az összesített jelenti a nagy szemétséget ) ideje. szóval ha egy sokembertvárakoztató cég nem csak hazudja, hogy a sorbanállást szeretné csökkenteni, miközben a dolgozók hajszolása a cél, akkor nagyon egyszerű a dolog. mindaddig, amíg nincs vevőre várakozó pénztáros, addig van pénztárosra várakozó vevő. ennyike. ehhez nem kellenek extrakülönleges érzékelőszoftverek. az összes többi módszer nem más, mint ügyfélélelégedettségfokozásnak hazudozott alkalmazottösztökélés. egy cégnek természetes törekvése az alkalmazottak minél nagyobb kihasználása, de a hazudozás nem a megbecsültséget növeli.