Berta Sándor

Ételek online eladásába fog a Google Francia­országban

A keresőcég az Amazon példáját követve szintén megállapodást kötött egy helyi kereskedelmi partnerrel.

A Google szerződést írt alá a Carrefour SA francia szupermarket-lánccal az élelmiszerek online értékesítéséről. Az egyezség értelmében a francia ügyfelek a jövő év elejétől a Google platformjain (Home, Assistant, stb.) keresztül is megvásárolhatják majd a friss élelmiszereket. A tengerentúli társaság számára az ezen a területen való megjelenés és kooperáció kétségkívül újdonság.

Marie Cheval, a Carrefour digitális átalakulásért felelős vezetője kijelentette, hogy ez az első alkalom, amikor élelmiszereket a Google platformjain keresztül adnak el Franciaországban és globális viszonylatban is ez az első alkalom, amikor friss élelmiszereket értékesítenek online. A két fél nem csupán az értékesítésben működik együtt, hanem a Carrefour alkalmazni akarja a több mint 160 000 alkalmazottja esetében a Google különböző megoldásait (Gmail, Calendar, Drive, Hangouts, Docs). Az óriáscég emellett a következő hat hónapban digitális képzést is akar tartani több mint 1000 dolgozónak.

A Google egyébként a lépésével gyakorlatilag az Amazon példáját követte, amely március óta a Casino Guichard Perrachon SA által üzemeltetett Monoprix nevű vállalattal működik együtt. Ez a legnagyobb francia szupermarket-lánc. A Google megjelenése ezen a piacon alaposan megváltoztatja az erőviszonyokat. A Carrefour vezetője, Alexandre Bompard egy ideje erősíteni akarja a szupermarket-lánc e-kereskedelmi szerepvállalását, mert így szeretné csökkenteni az elővárosokban lévő nagy áruházaktól való függőséget.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!