Berta Sándor
Az eBay piactere menekülőút lehet az Amazontól félő boltoknak
A hagyományos boltok nem tudják felvenni a versenyt a nagy online kereskedőkkel, vannak azonban olyan kezdeményezések, amelyek ötvözik a két világot.
Sok áruház az online kereskedelmet vádolja azzal, hogy visszaesett a forgalma. Felmérések alapján tízből négy tulajdonos véli úgy, hogy az Amazon és a többi internetes kereskedelmi óriás veszélyezteti az üzleti modelljét. Mönchengladbach városában három évvel ezelőtt a kiskereskedők elindítottak egy projektet, amelynek keretében létrehoztak egy klasszikus piacot - csak éppen digitális formában. Az eBay-City nevű kezdeményezésben több tucat kereskedő és az eBay platform vesz részt.
A két fél kialakított egy piacteret, ahol megtalálhatók a programban résztvevő kereskedők eBay-boltjai. A projektben szerepel egy gyógyszertár, egy bútoráruház, egy művészeti galéria, valamint bőrárucikkeket, számítástechnikai és gyümölcszselét értékesítő kiskereskedések. Az eBay-shopokban szerepelnek a kapható termékek árai, leírásai, fotói és a különböző árucikkek akár azonnal meg is rendelhetők. Arra is van lehetőség, hogy az emberek maguk hozzák el a termékeket az üzletekből. A marketingtevékenység jelentős részét nem nekik kell végezniük és az eBay miatt a keresőkben is előbb megtalálják őket.
Üres bevásárlóutca - a városszéli plázák után az online vásárlás a következő előttük lévő nagy kihívás
Az eBay-boltokon keresztül a kiskereskedők 161 millió vásárlót érhetnek el globálisan. Az eBay cserébe minden egyes vásárlás után a végösszeg 9 százalékát kapja meg, valamint az egyes partnerek éves díjat is fizetnek. Az értékesítési lehetőségek mellett a platform segít a kereskedőknek az első lépések megtételében is. Mönchengladbach jól járt az együttműködéssel, eddig ugyanis a helyi vállalkozók 6,7 millió euró bevételt termeltek és 80 országban több mint 87 000 terméket adtak el az eBay-City konstrukció keretében. Ez alaposan felülmúlja a várakozásokat. Nem csoda, hogy nemrég Diepholz is csatlakozott a programhoz, s az érdeklődő települések között van Velbert és Darmstadt - elvileg egyébként az összes falunak és városnak lehetősége lenne erre.
Wuppertalban hasonló kezdeményezés indult 2016-ban. Az Online City Wuppertal projektben hatvan kereskedelmi egység, szálloda, étterem és szolgáltató vesz részt. Az elérhető termékek online megrendelhetők és kiszállíttathatók vagy akár el is hozhatók a boltokból. A program mögött az Atalanda nevű vállalat áll, amely további 12 városban működtet online piactereket.
A programok költségeket is rónak a résztvevőkre: biztosítaniuk kell a megfelelő árukészletet, elkészíteni a minőségi termékleírásokat és a fotókat. Sokakat meghátrálásra késztetnek ezek a dolgok, pedig már bebizonyosodott, hogy ezek a legfontosabbak a vásárlók számára. A Mönchengladbach eBay-City projektben három évvel ezelőtt még 79 bolttulajdonos vett részt, ma már csak 47. A 2016 júniusig tartó tesztidőszak után az eBay-shopok működtetése fizetőssé vált, így sokan inkább távoztak a platformról. Az sem segít a helyzeten, hogy a kereskedőknek gyakran sokat kell várniuk arra, amíg az őket érdeklő kérdésekre választ kapnak.
Sok áruház az online kereskedelmet vádolja azzal, hogy visszaesett a forgalma. Felmérések alapján tízből négy tulajdonos véli úgy, hogy az Amazon és a többi internetes kereskedelmi óriás veszélyezteti az üzleti modelljét. Mönchengladbach városában három évvel ezelőtt a kiskereskedők elindítottak egy projektet, amelynek keretében létrehoztak egy klasszikus piacot - csak éppen digitális formában. Az eBay-City nevű kezdeményezésben több tucat kereskedő és az eBay platform vesz részt.
A két fél kialakított egy piacteret, ahol megtalálhatók a programban résztvevő kereskedők eBay-boltjai. A projektben szerepel egy gyógyszertár, egy bútoráruház, egy művészeti galéria, valamint bőrárucikkeket, számítástechnikai és gyümölcszselét értékesítő kiskereskedések. Az eBay-shopokban szerepelnek a kapható termékek árai, leírásai, fotói és a különböző árucikkek akár azonnal meg is rendelhetők. Arra is van lehetőség, hogy az emberek maguk hozzák el a termékeket az üzletekből. A marketingtevékenység jelentős részét nem nekik kell végezniük és az eBay miatt a keresőkben is előbb megtalálják őket.
Üres bevásárlóutca - a városszéli plázák után az online vásárlás a következő előttük lévő nagy kihívás
Az eBay-boltokon keresztül a kiskereskedők 161 millió vásárlót érhetnek el globálisan. Az eBay cserébe minden egyes vásárlás után a végösszeg 9 százalékát kapja meg, valamint az egyes partnerek éves díjat is fizetnek. Az értékesítési lehetőségek mellett a platform segít a kereskedőknek az első lépések megtételében is. Mönchengladbach jól járt az együttműködéssel, eddig ugyanis a helyi vállalkozók 6,7 millió euró bevételt termeltek és 80 országban több mint 87 000 terméket adtak el az eBay-City konstrukció keretében. Ez alaposan felülmúlja a várakozásokat. Nem csoda, hogy nemrég Diepholz is csatlakozott a programhoz, s az érdeklődő települések között van Velbert és Darmstadt - elvileg egyébként az összes falunak és városnak lehetősége lenne erre.
Wuppertalban hasonló kezdeményezés indult 2016-ban. Az Online City Wuppertal projektben hatvan kereskedelmi egység, szálloda, étterem és szolgáltató vesz részt. Az elérhető termékek online megrendelhetők és kiszállíttathatók vagy akár el is hozhatók a boltokból. A program mögött az Atalanda nevű vállalat áll, amely további 12 városban működtet online piactereket.
A programok költségeket is rónak a résztvevőkre: biztosítaniuk kell a megfelelő árukészletet, elkészíteni a minőségi termékleírásokat és a fotókat. Sokakat meghátrálásra késztetnek ezek a dolgok, pedig már bebizonyosodott, hogy ezek a legfontosabbak a vásárlók számára. A Mönchengladbach eBay-City projektben három évvel ezelőtt még 79 bolttulajdonos vett részt, ma már csak 47. A 2016 júniusig tartó tesztidőszak után az eBay-shopok működtetése fizetőssé vált, így sokan inkább távoztak a platformról. Az sem segít a helyzeten, hogy a kereskedőknek gyakran sokat kell várniuk arra, amíg az őket érdeklő kérdésekre választ kapnak.