Berta Sándor
A tanulók saját eszközeivel gyorsítható az iskolák digitalizálása
Észak-Rajna-Vesztfáliában új módszert próbálnának ki az oktatásban.
Yvonne Gebauer helyi oktatási miniszter kijelentette, hogy az iskolákban való digitalizálást az gyorsíthatná fel, ha a diákok átmenetileg használhatnák az órákon az okostelefonjaikat és a táblagépeiket. A politikus hozzátette, hogy a vállalatoknál ma már teljesen szokványos "használd a saját eszközöd" (Bring Your Own Device) elvben van potenciál, ugyanakkor elsősorban az államnak kellene megfelelő eszközökkel ellátnia az oktatási intézményeket.
A német állam és a szövetségi tartományok évek óta vitatkoznak azon, hogy szükség van-e és milyen mértékben az iskolák digitális készülékekkel és szélessávú internetelérésekkel való felszerelésére. Az új német kormány optikai kábelekkel látná el az oktatási intézményeket és az eddiginél több eszközt biztosítana a számukra.
Gebauer most nyomást gyakorolva az államra azt nyilatkozta, hogy haladéktalanul el kellene indítani a digitális iskolai csomag megvalósítását, mert Németország már túl sok időt vesztegetett el. Gyakorlatilag az idei esztendő is reménytelen, mert nagyon sok időbe telt az új kabinet megalakítása. A politikus hozzátette, hogy kijózanító az, hogy ebben a törvényhozási ciklusban az ígért 5 milliárd euróból már csak 3,5 milliárd euró áll rendelkezésre, emiatt Észak-Rajna-Vesztfália a vártnál várhatóan 250 millió euróval kisebb összeget kap majd. A helyi közösségek és a szövetségi tartományok mindenesetre már nagyon várják a pénzt és minél előbb el akarják kezdeni a projektjeiket.
Az Association of Teachers and Lecturers (ATL) nevű brit szövetség tagjai szerint a táblagépet használó gyerekek sokkal rosszabbul teljesítenek a tanulás során és a tábla PC-kkel kapcsolatos függőség káros a fejlődésük szempontjából. A Gyermek- és Ifjúsági Orvosok Szövetsége (BVKJ) is hangsúlyozta, hogy a túl fiatalon kezdett okostelefon- és tábla PC-használat egyáltalán nem tesz jót a kicsik fejlődésének. A helytelen eszközhasználat miatt a fiatalok túlterheltek lehetnek, fejfájás és mentális megbetegedések léphetnek fel náluk. John Hattie új-zélandi oktatáskutató úgy véli, hogy a hagyományos képzés még mindig a leghatékonyabb. Maurice de Hand, a 22 hollandiai iPad-iskolából álló hálózat megalapítója viszont úgy fogalmazott, hogy a klasszikus oktatási intézmények a gyermekeket a múltra készítik fel és a hagyományos oktatás esetén a diákok már öt perc után készenléti üzemmódba váltanak át.
Yvonne Gebauer helyi oktatási miniszter kijelentette, hogy az iskolákban való digitalizálást az gyorsíthatná fel, ha a diákok átmenetileg használhatnák az órákon az okostelefonjaikat és a táblagépeiket. A politikus hozzátette, hogy a vállalatoknál ma már teljesen szokványos "használd a saját eszközöd" (Bring Your Own Device) elvben van potenciál, ugyanakkor elsősorban az államnak kellene megfelelő eszközökkel ellátnia az oktatási intézményeket.
A német állam és a szövetségi tartományok évek óta vitatkoznak azon, hogy szükség van-e és milyen mértékben az iskolák digitális készülékekkel és szélessávú internetelérésekkel való felszerelésére. Az új német kormány optikai kábelekkel látná el az oktatási intézményeket és az eddiginél több eszközt biztosítana a számukra.
Gebauer most nyomást gyakorolva az államra azt nyilatkozta, hogy haladéktalanul el kellene indítani a digitális iskolai csomag megvalósítását, mert Németország már túl sok időt vesztegetett el. Gyakorlatilag az idei esztendő is reménytelen, mert nagyon sok időbe telt az új kabinet megalakítása. A politikus hozzátette, hogy kijózanító az, hogy ebben a törvényhozási ciklusban az ígért 5 milliárd euróból már csak 3,5 milliárd euró áll rendelkezésre, emiatt Észak-Rajna-Vesztfália a vártnál várhatóan 250 millió euróval kisebb összeget kap majd. A helyi közösségek és a szövetségi tartományok mindenesetre már nagyon várják a pénzt és minél előbb el akarják kezdeni a projektjeiket.
Az Association of Teachers and Lecturers (ATL) nevű brit szövetség tagjai szerint a táblagépet használó gyerekek sokkal rosszabbul teljesítenek a tanulás során és a tábla PC-kkel kapcsolatos függőség káros a fejlődésük szempontjából. A Gyermek- és Ifjúsági Orvosok Szövetsége (BVKJ) is hangsúlyozta, hogy a túl fiatalon kezdett okostelefon- és tábla PC-használat egyáltalán nem tesz jót a kicsik fejlődésének. A helytelen eszközhasználat miatt a fiatalok túlterheltek lehetnek, fejfájás és mentális megbetegedések léphetnek fel náluk. John Hattie új-zélandi oktatáskutató úgy véli, hogy a hagyományos képzés még mindig a leghatékonyabb. Maurice de Hand, a 22 hollandiai iPad-iskolából álló hálózat megalapítója viszont úgy fogalmazott, hogy a klasszikus oktatási intézmények a gyermekeket a múltra készítik fel és a hagyományos oktatás esetén a diákok már öt perc után készenléti üzemmódba váltanak át.