Berta Sándor
Ártanak a gyerekeknek a táblagépek és az okostelefonok?
Egyre több gyermek használ mobil eszközöket, ami egészségügyi veszélyeket hordoz magában.
A német Gyermek- és Ifjúsági Orvosok Szövetsége (BVKJ) szerint a túl fiatalon kezdett okostelefon- és tábla PC-használat egyáltalán nem tesz jót a kicsik fejlődésének, s arra sem jelent garanciát, hogy később emiatt könnyebben boldogulnak majd a munka digitalizált világában. A helytelen eszközhasználat miatt a fiatalok túlterheltek lehetnek, fejfájás és pszichikai megbetegedések léphetnek fel náluk. Till Reckert, a BVKJ képviselője elmondta, hogy problémát jelenthet az is, hogy a szülők elhanyagolják a csemetéiket, mert számukra fontosabb a saját okostelefonjuk, s természetesen mindezt látják, érzékelik a gyermekek.
A szakember hozzátette, hogy a gyerekeknek először meg kell tanulniuk a testükkel, az érzéseikkel, a világgal és a más emberekkel tisztában lenniük. Gyakori jelenség azonban a mindennapok során, hogy a fiatalok anélkül foglalkoznak a technikával, hogy értenének hozzá, és tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy kialakulhat náluk a függőség.
Susanne Rieschel, a "Schau hin“ nevű kezdeményezés munkatársa ugyanakkor azt sem tartaná megoldásnak, ha a fiataloknak megtiltanák a digitális technika használatát. Szerinte a tiltás helyett a megértés elvét kellene alkalmazni, s a szülőknek támogatniuk kell a csemetéiket az okostelefonok, a táblagépek és más készülékek megismerésében. A folyamat során tisztázni kell azt is, hogy a gyermek mit tehet és mit nem, mit láthat és mit nem az eszközökön.
Az Association of Teachers and Lecturers (ATL) nevű brit szövetség tagjai szerint ugyan a gyerekek a digitális készülékeket kiválóan kezelik, de más területeken közel sem teljesítenek jól. Sőt, a táblagépet használó gyerekek sokkal rosszabbul teljesítenek a tanulás során és az eszközökkel kapcsolatos függőség károsnak bizonyult a fejlődésük szempontjából.
A német Gyermek- és Ifjúsági Orvosok Szövetsége (BVKJ) szerint a túl fiatalon kezdett okostelefon- és tábla PC-használat egyáltalán nem tesz jót a kicsik fejlődésének, s arra sem jelent garanciát, hogy később emiatt könnyebben boldogulnak majd a munka digitalizált világában. A helytelen eszközhasználat miatt a fiatalok túlterheltek lehetnek, fejfájás és pszichikai megbetegedések léphetnek fel náluk. Till Reckert, a BVKJ képviselője elmondta, hogy problémát jelenthet az is, hogy a szülők elhanyagolják a csemetéiket, mert számukra fontosabb a saját okostelefonjuk, s természetesen mindezt látják, érzékelik a gyermekek.
A szakember hozzátette, hogy a gyerekeknek először meg kell tanulniuk a testükkel, az érzéseikkel, a világgal és a más emberekkel tisztában lenniük. Gyakori jelenség azonban a mindennapok során, hogy a fiatalok anélkül foglalkoznak a technikával, hogy értenének hozzá, és tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy kialakulhat náluk a függőség.
Susanne Rieschel, a "Schau hin“ nevű kezdeményezés munkatársa ugyanakkor azt sem tartaná megoldásnak, ha a fiataloknak megtiltanák a digitális technika használatát. Szerinte a tiltás helyett a megértés elvét kellene alkalmazni, s a szülőknek támogatniuk kell a csemetéiket az okostelefonok, a táblagépek és más készülékek megismerésében. A folyamat során tisztázni kell azt is, hogy a gyermek mit tehet és mit nem, mit láthat és mit nem az eszközökön.
Az Association of Teachers and Lecturers (ATL) nevű brit szövetség tagjai szerint ugyan a gyerekek a digitális készülékeket kiválóan kezelik, de más területeken közel sem teljesítenek jól. Sőt, a táblagépet használó gyerekek sokkal rosszabbul teljesítenek a tanulás során és az eszközökkel kapcsolatos függőség károsnak bizonyult a fejlődésük szempontjából.