Berta Sándor
Rosszabb tanulók a tabletet használó diákok
A brit tanárok aggódnak amiatt, hogy a gyerekek a digitális készülékeket kiválóan kezelik, de más területeken közel sem teljesítenek jól.
Az Association of Teachers and Lecturers (ATL) nevű brit szövetség tagjai úgy vélik, hogy a tablethasználó gyerekek sokkal rosszabbul teljesítenek a tanulás során és a tábla PC-kkel kapcsolatos függőség káros a fejlődésük szempontjából. A szigetországi pedagógusok tapasztalatai alapján a diákok kiválóan kezelik a táblákat, de például az építőkockákkal már alig vagy egyáltalán nem boldogulnak. A tanárok attól tartanak, hogy ha a fiatalok túlzottan a táblagépekre összpontosítanak és játéknak tekintik azokat, akkor ez akadályozhatja a fontos tanulási folyamatokat. A szakemberek ezért azt szorgalmazzák, hogy intenzívebben kell kutatni a gyerekek technikahasználatát.
A The Guardian írása szerint a szervezet tagjai megvitatták, hogy milyen hatással lehet a tábla PC-függőség a fiatalokra és miként kezelhetők az érintett tinédzserek. Colin Kinney, egy észak-írországi tanár például azt az álláspontot képviselte, hogy a technológia túlzott mértékű használata miatt csökkenhet a koncentráció és különböző viselkedési problémák (ingerlékenység, önuralom hiánya) merülhetnek fel. Hozzátette: számos pedagógus számol be olyan tanulókról, akik úgy érkeznek meg az iskolába, hogy szinte egész éjjel játszottak és így kevésbé tudnak figyelni. Ő sok felkészítő tanárral beszélt és így tolmácsolta a véleményüket: "Egyre több gyerek bánik kiválóan a táblával vagy az okostelefonnal, de csak kevésbé vagy egyáltalán nem tudnak játszani az építőkockákkal, vagy problémáik vannak azzal, hogy más gyerekekkel kapcsolatot építsenek ki."
Más tanárok szerint az információk állandó és azonnali elérhetősége miatt a nebulók számára kevésbé ésszerű az, hogy valamit megtanuljanak és erre ösztönözzék magukat. A diákoknak néha már az is komoly problémát jelent, hogy megtanulják kívülről egy színdarab néhány sorát, pedig mindez néhány évvel ezelőtt még nem számított nagy kihívásnak a számukra.
Az Association of Teachers and Lecturers (ATL) nevű brit szövetség tagjai úgy vélik, hogy a tablethasználó gyerekek sokkal rosszabbul teljesítenek a tanulás során és a tábla PC-kkel kapcsolatos függőség káros a fejlődésük szempontjából. A szigetországi pedagógusok tapasztalatai alapján a diákok kiválóan kezelik a táblákat, de például az építőkockákkal már alig vagy egyáltalán nem boldogulnak. A tanárok attól tartanak, hogy ha a fiatalok túlzottan a táblagépekre összpontosítanak és játéknak tekintik azokat, akkor ez akadályozhatja a fontos tanulási folyamatokat. A szakemberek ezért azt szorgalmazzák, hogy intenzívebben kell kutatni a gyerekek technikahasználatát.
A The Guardian írása szerint a szervezet tagjai megvitatták, hogy milyen hatással lehet a tábla PC-függőség a fiatalokra és miként kezelhetők az érintett tinédzserek. Colin Kinney, egy észak-írországi tanár például azt az álláspontot képviselte, hogy a technológia túlzott mértékű használata miatt csökkenhet a koncentráció és különböző viselkedési problémák (ingerlékenység, önuralom hiánya) merülhetnek fel. Hozzátette: számos pedagógus számol be olyan tanulókról, akik úgy érkeznek meg az iskolába, hogy szinte egész éjjel játszottak és így kevésbé tudnak figyelni. Ő sok felkészítő tanárral beszélt és így tolmácsolta a véleményüket: "Egyre több gyerek bánik kiválóan a táblával vagy az okostelefonnal, de csak kevésbé vagy egyáltalán nem tudnak játszani az építőkockákkal, vagy problémáik vannak azzal, hogy más gyerekekkel kapcsolatot építsenek ki."
Más tanárok szerint az információk állandó és azonnali elérhetősége miatt a nebulók számára kevésbé ésszerű az, hogy valamit megtanuljanak és erre ösztönözzék magukat. A diákoknak néha már az is komoly problémát jelent, hogy megtanulják kívülről egy színdarab néhány sorát, pedig mindez néhány évvel ezelőtt még nem számított nagy kihívásnak a számukra.