Berta Sándor
Az USA-ban is támadják a Google-t
Az Európai Unió után az Amerikai Egyesült Államokban is eljárás indulhat a webes nagyvállalat ellen.
Az Európai Bizottság június végén döntött úgy, hogy 2,42 milliárd eurós bírsággal sújtja a Google-t, mert álláspontja alapján az amerikai társaság jogsértő módon előnyt biztosított saját ár-összehasonlító szolgáltatásának és visszaélt keresője erőfölényével. Az óriáscég részéről lehetséges megoldásként felmerült, hogy kiszervezné az ár-összehasonlító szolgáltatását.
Most Josh Hawley, Missouri államügyésze akarja azt a kérdést megvizsgálni, hogy a vállalat a keresési eredmények esetében - a konkurens megoldások kárára - előnyben részesítette-e a saját szolgáltatásait. Hawley tanulmányozni akarja a felhasználói adatok gyűjtését és más honlapok információinak felhasználását is - ez utóbbi miatt korábban főleg a Yelp panaszkodott.
Missouri államügyésze egyébként hivatkozott az európai uniós eljárásokra. A 37 éves republikánus szakember jövőre szenátor akar lenni és elsősorban az adatvédelmi aggályait fogalmazta meg. A The Kansas City Starban megjelent vendégcikkében többek között azt írta, hogy a felhasználók képzeljenek el egy olyan világot, amelyben valaki, akivel soha nem találkoztak, többet tud róluk, mint ők saját magukról. Cikke szerint a Google ma pontosan ugyanilyen. Az egyszerű internetes keresőjén keresztül rendkívül részletes profilokat hoz létre - és azokat összeköti az egyéb platformokon gyűjtött adataival - a felhasználókról és az online aktivitásukról.
Hawley hozzátette, hogy vannak utalások arra is, hogy a Google a keresési eredményeket manipulálja azért, hogy a partneroldalak előrébb jelenjenek meg a találati listákon. A vállalat erre úgy reagált, hogy a keresőalgoritmusnak egyetlen célja van, hogy az embereknek a legjobb eredményeket szállítsa.
Az Európai Bizottság június végén döntött úgy, hogy 2,42 milliárd eurós bírsággal sújtja a Google-t, mert álláspontja alapján az amerikai társaság jogsértő módon előnyt biztosított saját ár-összehasonlító szolgáltatásának és visszaélt keresője erőfölényével. Az óriáscég részéről lehetséges megoldásként felmerült, hogy kiszervezné az ár-összehasonlító szolgáltatását.
Most Josh Hawley, Missouri államügyésze akarja azt a kérdést megvizsgálni, hogy a vállalat a keresési eredmények esetében - a konkurens megoldások kárára - előnyben részesítette-e a saját szolgáltatásait. Hawley tanulmányozni akarja a felhasználói adatok gyűjtését és más honlapok információinak felhasználását is - ez utóbbi miatt korábban főleg a Yelp panaszkodott.
Missouri államügyésze egyébként hivatkozott az európai uniós eljárásokra. A 37 éves republikánus szakember jövőre szenátor akar lenni és elsősorban az adatvédelmi aggályait fogalmazta meg. A The Kansas City Starban megjelent vendégcikkében többek között azt írta, hogy a felhasználók képzeljenek el egy olyan világot, amelyben valaki, akivel soha nem találkoztak, többet tud róluk, mint ők saját magukról. Cikke szerint a Google ma pontosan ugyanilyen. Az egyszerű internetes keresőjén keresztül rendkívül részletes profilokat hoz létre - és azokat összeköti az egyéb platformokon gyűjtött adataival - a felhasználókról és az online aktivitásukról.
Hawley hozzátette, hogy vannak utalások arra is, hogy a Google a keresési eredményeket manipulálja azért, hogy a partneroldalak előrébb jelenjenek meg a találati listákon. A vállalat erre úgy reagált, hogy a keresőalgoritmusnak egyetlen célja van, hogy az embereknek a legjobb eredményeket szállítsa.