Berta Sándor
Az idén tőzsdére mehet a Spotify
A zenei szolgáltató a konkurenseinél jóval gyorsabban növekszik, de a nagy pénzek besöprése előtt még egy kiadóval meg kell állapodniuk.
A mostani mérföldkövet azután sikerült elérni, hogy a stockholmi cég mindössze négy hónap alatt 10 millióval növelte az előfizetői számát. A társaságnak már összesen 160 milliós felhasználói tábora van. Ezzel a Spotify növelni tudta a konkurenseivel szembeni előnyét, a legnagyobb vetélytársa továbbra is az Apple.
A The Financial Times azt szerint a stream-szolgáltató az esztendő utolsó negyedévében megjelenhet a tőzsdén. Nem a megszokott elsődleges részvénykibocsátásra kell gondolni, hanem egy viszonylag szokatlan modell, az úgynevezett közvetlen elhelyezés keretében. Ez azt jelenti az eddigi részvénytulajdonosok - az új papírok kiadásával kapcsolatos megszokott eljárásokat és a kezdő ár megadását elkerülve - egyszerűen eladhatják majd az értékpapírjaikat a New York-i tőzsdén. Amennyiben ez megtörténik, úgy a Spotify komoly összeget takaríthat meg.
Van azonban egy komoly probléma. A Spotify a Warner Music kiadón kívül mindegyik nagy zenei konszernnel kötött már új hosszú távú együttműködési és licencmegállapodást. Ezt még mindenképpen meg kellene kötni a Warner Music képviselőivel is ahhoz, hogy megvalósulhasson a tőzsdei megjelenés. A Spotify nemrég módosította a Universal Music kiadóval aláírt megállapodását, melynek legfontosabb eleme, hogy a jövőben csak az úgynevezett prémiumtagok kapják meg a megjelenés utáni első hetekben az új zenei albumokat.
A mostani mérföldkövet azután sikerült elérni, hogy a stockholmi cég mindössze négy hónap alatt 10 millióval növelte az előfizetői számát. A társaságnak már összesen 160 milliós felhasználói tábora van. Ezzel a Spotify növelni tudta a konkurenseivel szembeni előnyét, a legnagyobb vetélytársa továbbra is az Apple.
A The Financial Times azt szerint a stream-szolgáltató az esztendő utolsó negyedévében megjelenhet a tőzsdén. Nem a megszokott elsődleges részvénykibocsátásra kell gondolni, hanem egy viszonylag szokatlan modell, az úgynevezett közvetlen elhelyezés keretében. Ez azt jelenti az eddigi részvénytulajdonosok - az új papírok kiadásával kapcsolatos megszokott eljárásokat és a kezdő ár megadását elkerülve - egyszerűen eladhatják majd az értékpapírjaikat a New York-i tőzsdén. Amennyiben ez megtörténik, úgy a Spotify komoly összeget takaríthat meg.
Van azonban egy komoly probléma. A Spotify a Warner Music kiadón kívül mindegyik nagy zenei konszernnel kötött már új hosszú távú együttműködési és licencmegállapodást. Ezt még mindenképpen meg kellene kötni a Warner Music képviselőivel is ahhoz, hogy megvalósulhasson a tőzsdei megjelenés. A Spotify nemrég módosította a Universal Music kiadóval aláírt megállapodását, melynek legfontosabb eleme, hogy a jövőben csak az úgynevezett prémiumtagok kapják meg a megjelenés utáni első hetekben az új zenei albumokat.