Berta Sándor
Az előfizetőknek kedvezne a jövőben a Spotify
A zenei szolgáltató komoly változtatásokra készül.
A Spotify ajánlatait világszerte több mint 100 millióan használják, de közülük csak 50 millióan fizetnek a zeneszámokhoz való hozzáférésért. A cég ezen mindenképpen szeretne változtatni a közeljövőben. Az ingyenes verzióhoz képest az előfizetést választók jelenleg többek között jobb hangminőséget, offline elérési funkciót és reklámmentes lejátszást kapnak. Ettől függetlenül a két ajánlat alapvetően nem különbözik egymástól, a felhasználók ugyanahhoz a zenei katalógushoz férnek hozzá. Ez változhat meg a közeljövőben.
A The Financial Times azt írta, hogy a Spotify a vezető zenei kiadókkal megállapodott arról, hogy az újdonságok a prémium tagoknak lesznek elérhetők, az ingyenes konstrukció mellett döntők viszont hónapokig nem játszhatnák le a friss zeneszámokat és zenei albumokat. A szolgáltató számára ez a stratégiaváltás radikális lépést jelent, hiszen az ingyenes konstrukció eddig értékes marketingeszköz volt az új használók toborzása szempontjából. Mindez régóta szálkát jelentett az Apple Music és a Tidal szemében, ami nem csoda, hiszen mindkét ajánlat egyaránt fizetős modellre épít.
Az olyan művészek, mint például Taylor Swift nincsenek jelen a Spotify rendszerében, hanem exkluzív szerződést kötöttek az Apple Music képviselőivel. A Tidal pedig megszerezte Beyonce, Rihanna és Jay Z új albumainak exkluzív megjelentetési jogát. A Spotify a lépéssel nem csupán az előfizetői számát szeretné növelni, hanem a kínálatában elérhető művészek számát is gyarapítaná, ráadásul a zenei kiadóknak rendszeresen fizetett licencdíjak egy részét is megtakaríthatja.
A Spotify ajánlatait világszerte több mint 100 millióan használják, de közülük csak 50 millióan fizetnek a zeneszámokhoz való hozzáférésért. A cég ezen mindenképpen szeretne változtatni a közeljövőben. Az ingyenes verzióhoz képest az előfizetést választók jelenleg többek között jobb hangminőséget, offline elérési funkciót és reklámmentes lejátszást kapnak. Ettől függetlenül a két ajánlat alapvetően nem különbözik egymástól, a felhasználók ugyanahhoz a zenei katalógushoz férnek hozzá. Ez változhat meg a közeljövőben.
A The Financial Times azt írta, hogy a Spotify a vezető zenei kiadókkal megállapodott arról, hogy az újdonságok a prémium tagoknak lesznek elérhetők, az ingyenes konstrukció mellett döntők viszont hónapokig nem játszhatnák le a friss zeneszámokat és zenei albumokat. A szolgáltató számára ez a stratégiaváltás radikális lépést jelent, hiszen az ingyenes konstrukció eddig értékes marketingeszköz volt az új használók toborzása szempontjából. Mindez régóta szálkát jelentett az Apple Music és a Tidal szemében, ami nem csoda, hiszen mindkét ajánlat egyaránt fizetős modellre épít.
Az olyan művészek, mint például Taylor Swift nincsenek jelen a Spotify rendszerében, hanem exkluzív szerződést kötöttek az Apple Music képviselőivel. A Tidal pedig megszerezte Beyonce, Rihanna és Jay Z új albumainak exkluzív megjelentetési jogát. A Spotify a lépéssel nem csupán az előfizetői számát szeretné növelni, hanem a kínálatában elérhető művészek számát is gyarapítaná, ráadásul a zenei kiadóknak rendszeresen fizetett licencdíjak egy részét is megtakaríthatja.