Berta Sándor

Korlátozást vezet be a Spotify

A svéd zenei stream-szolgáltató az előfizetőinek kedvez a mostani változtatással.

A Spotify márciusban javasolta a vezető zenei kiadóknak, hogy az újdonságok a prémium tagoknak legyenek elérhetők, az ingyenes konstrukció mellett döntők viszont hónapokig nem játszhatják majd le friss zeneszámokat és zenei albumokat. A szolgáltató számára ez a stratégiaváltás radikális lépést jelent, hiszen az ingyenes konstrukció eddig értékes marketingeszköz volt az új használók toborzása szempontjából. Nos, a most megjelent közlemény megerősíti a korábban kiszivárgott információkat.

A Spotify új szerződést kötött a Universal Music Group zenei kiadóval és ez komoly hatással lesz az ügyfeleire. Az új megállapodás legfontosabb eleme, hogy a jövőben csak az úgynevezett prémiumtagok kapják majd meg a megjelenés utáni első hetekben az új zenei albumokat; erről a stream-szolgáltató biztosította az Universal Music Groupot.

Daniel Ek, a Spotify vezetője azt nyilatkozta, hogy a Universal Music Group képviselőivel közösen keményen dolgoztak azért, hogy a zenei kiadványok megjelentetésével kapcsolatban egy új, rugalmas politikát fejlesszenek ki. A vállalat szóvivője hozzátette, hogy ezzel ők tettek egy egyértelmű lépést a kiadó felé.

A zenei kiadók számára azért hasznos az új megállapodás, mert így jobban szabályozhatják, hogy miként terjednek a zenék és hogy az adott művészek a marketingkampány melyik pontjához kapcsolódnak. A most több évre megkötött egyezménynek köszönhetően a Universal Music Group az eddiginél sokkal több adathoz férhet hozzá, s a művészek így még többet tudhatnak meg a hallgatóikról és a rajongóikról. Szinte biztosra vehető, hogy a többi nagy zenei kiadó követni fogja a Universal Music Group példáját.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)