Berta Sándor
Erősödő Facebook - Spotify együttműködés
A jövőben könnyebben hallgathatnak majd dalokat online a világ legnépszerűbb közösségi portáljának tagjai. Két héten belül elindulhat a Facebook és a Spotify közös zeneszolgáltatása.
A Forbes magazin arról számolt be, hogy az új ajánlat akár két héten belül elérhetővé válhat. A Facebook rendszerében meg fog jelenni egy Spotify-szimbólum, amelyre kattintva a felhasználók akár egyedül, akár ismerőseikkel megosztva hallgathatják majd meg a nekik tetsző zeneszámokat. A Spotify jelenleg Svédországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Finnországban, Spanyolországban, Norvégiában, Finnországban és Hollandiában elérhető.
Az együttműködés mindkét félnek hasznos lehet. A Facebook megerősítheti piacvezető pozícióját a közösségi portálok piacán, újabb tagokat szerezhet és megvalósíthatja a régi álmát, hogy ne csak egy egyszerű közösségi oldal legyen, hanem egy sokoldalú online kommunikációs és szórakoztató platform, amely egyre több tartalmat tesz elérhetővé a tagjai számára. A Spotify pedig egy komoly támogatót szerez, ezzel biztosítja a jövőjét és további bevételekre tehet szert. A szolgáltatásnak jelenleg több mint egymillió tagja van, akik összesen 13 millió dal közül válogathatnak, lejátszási listákat készíthetnek és ezeket megoszthatják az ismerőseikkel.
A Facebook Music munkacímen futó rendszer tesztelése már jelenleg is zajlik. (Egyelőre nem tisztázott, hogy ez lesz-e a szolgáltatás végleges neve, felmerült ugyanis a Spotify on Facebook elnevezés is.) A közösségi portál látogatói nem csak a zenéket hallgathatják majd meg együtt, hanem eközben a véleményüket is megoszthatják egymással. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója mindenesetre már jelezte, hogy őt meggyőzte a zenei szolgáltatás.
Az együttműködésnek köszönhetően a Spotify várhatóan könnyebben beléphet az amerikai és a német piacra, s felgyorsulhatnak a négy nagy zenei kiadóval folytatott licenctárgyalásai. A szolgáltatás ingyenesen is használható, de ebben az esetben egy személy havonta legfeljebb 10 órányi zenét hallgathat meg. Aki szeretné, az a neki tetsző dalokat átalánydíj fizetése mellett akár le is töltheti. Ha a kooperáció megvalósul, akkor az Apple és az Amazon egy rendkívül komoly konkurenst kap, s a Facebook a zenei piacon is meghatározó szereplővé válhat.
A Forbes magazin arról számolt be, hogy az új ajánlat akár két héten belül elérhetővé válhat. A Facebook rendszerében meg fog jelenni egy Spotify-szimbólum, amelyre kattintva a felhasználók akár egyedül, akár ismerőseikkel megosztva hallgathatják majd meg a nekik tetsző zeneszámokat. A Spotify jelenleg Svédországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Finnországban, Spanyolországban, Norvégiában, Finnországban és Hollandiában elérhető.
Az együttműködés mindkét félnek hasznos lehet. A Facebook megerősítheti piacvezető pozícióját a közösségi portálok piacán, újabb tagokat szerezhet és megvalósíthatja a régi álmát, hogy ne csak egy egyszerű közösségi oldal legyen, hanem egy sokoldalú online kommunikációs és szórakoztató platform, amely egyre több tartalmat tesz elérhetővé a tagjai számára. A Spotify pedig egy komoly támogatót szerez, ezzel biztosítja a jövőjét és további bevételekre tehet szert. A szolgáltatásnak jelenleg több mint egymillió tagja van, akik összesen 13 millió dal közül válogathatnak, lejátszási listákat készíthetnek és ezeket megoszthatják az ismerőseikkel.
A Facebook Music munkacímen futó rendszer tesztelése már jelenleg is zajlik. (Egyelőre nem tisztázott, hogy ez lesz-e a szolgáltatás végleges neve, felmerült ugyanis a Spotify on Facebook elnevezés is.) A közösségi portál látogatói nem csak a zenéket hallgathatják majd meg együtt, hanem eközben a véleményüket is megoszthatják egymással. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója mindenesetre már jelezte, hogy őt meggyőzte a zenei szolgáltatás.
Az együttműködésnek köszönhetően a Spotify várhatóan könnyebben beléphet az amerikai és a német piacra, s felgyorsulhatnak a négy nagy zenei kiadóval folytatott licenctárgyalásai. A szolgáltatás ingyenesen is használható, de ebben az esetben egy személy havonta legfeljebb 10 órányi zenét hallgathat meg. Aki szeretné, az a neki tetsző dalokat átalánydíj fizetése mellett akár le is töltheti. Ha a kooperáció megvalósul, akkor az Apple és az Amazon egy rendkívül komoly konkurenst kap, s a Facebook a zenei piacon is meghatározó szereplővé válhat.