Gyurkity Péter
Tovább esik a Windows mobilos befolyása
A friss eredmények szerint a Windows lejtmenete folytatódik, az iOS azonban erősödött.
A Kantar szokásához híven ebben a hónapban is közzétette friss eredményeit, azonban ezúttal az októberben lezárult 3 hónapos időszakot vették szemügyre, így egy némileg hosszabb periódus eredményein futhatunk most végig. Eszerint a Windows zuhanása megállíthatatlan, az Apple azonban némi erősödést mutat.
Az interaktív térképen kiválaszthatjuk a főbb piacokat, amelyek között az USA, Kína, Japán, valamint az öt európai nagy érdemel külön említést. Az Egyesült Államokban az Android 5 százalékponttal gyengébben teljesített az előző év azonos időszakához képest, a szoftver részesedése azonban így is csaknem elérte az 58 százalékot. Az Apple itt hagyományosan erős, az iOS befolyása ismét növekedett, ez pedig már 40 százalék felett volt, vagyis a jack-dugó hiánya nem igazán érdekelte az amerikai vásárlókat (az iPhone 7 az új eladások 10,5 százalékát hajtotta be). A Windows részesedése viszont a felére esett, ez már alig 1,2 százalék volt október végén, vagyis a Microsoft szinte alig van jelen az új készülékeknél, ami a korábbi Lumia telefonok kifutása miatt várható volt.
Az Egyesült Királyságban hasonló a helyzet, bár itt az Android most erősödött, elérve az 53,1 százalékot, miközben az iOS 44, a Windows pedig 2,9 százalékon állt (ez utóbbi 8,2-ről zuhant le). Németországban az Android 80 százalék felett van, itt már jól látható az angolszász piacoktól való eltérés, míg az iOS 16,5, a Windows pedig 2,4 százalékot mondhat magáénak. Olaszországban szinte csaknem azonos eredményt látunk, bár itt a Windows 4,3 százalékon áll, míg Franciaországban az iOS szerepel valamivel jobban, 21 százalék feletti eredménnyel – Spanyolországban viszont az Android 91 százalék felett állt, a többiek itt labdába sem rúgnak.
Kínában sem látunk nagy eltérést, itt viszont az érdemel említést, hogy a Windows alig 0,1 százalékon van, a vereség tehát teljesnek mondható. Japánban viszont az iOS a piac felét birtokolja, az Android kénytelen beérni 47,5 százalékkal, a Windows pedig itt is esélytelen a maga 0,2 százalékával. A brazil piac méreténél fogva szintén érdekes lehet, itt a spanyolhoz hasonló számokat látunk, nyilván nem véletlenül – az Android 94 százalék felett áll.
Az ünnepi időszakban várhatóan nem lesznek óriási változások, a jövő évi MWC-n azonban megismerhetjük a soron következő generáció képviselőit, amelyek tovább módosíthatják a verseny állását.
A Kantar szokásához híven ebben a hónapban is közzétette friss eredményeit, azonban ezúttal az októberben lezárult 3 hónapos időszakot vették szemügyre, így egy némileg hosszabb periódus eredményein futhatunk most végig. Eszerint a Windows zuhanása megállíthatatlan, az Apple azonban némi erősödést mutat.
Az interaktív térképen kiválaszthatjuk a főbb piacokat, amelyek között az USA, Kína, Japán, valamint az öt európai nagy érdemel külön említést. Az Egyesült Államokban az Android 5 százalékponttal gyengébben teljesített az előző év azonos időszakához képest, a szoftver részesedése azonban így is csaknem elérte az 58 százalékot. Az Apple itt hagyományosan erős, az iOS befolyása ismét növekedett, ez pedig már 40 százalék felett volt, vagyis a jack-dugó hiánya nem igazán érdekelte az amerikai vásárlókat (az iPhone 7 az új eladások 10,5 százalékát hajtotta be). A Windows részesedése viszont a felére esett, ez már alig 1,2 százalék volt október végén, vagyis a Microsoft szinte alig van jelen az új készülékeknél, ami a korábbi Lumia telefonok kifutása miatt várható volt.
Az Egyesült Királyságban hasonló a helyzet, bár itt az Android most erősödött, elérve az 53,1 százalékot, miközben az iOS 44, a Windows pedig 2,9 százalékon állt (ez utóbbi 8,2-ről zuhant le). Németországban az Android 80 százalék felett van, itt már jól látható az angolszász piacoktól való eltérés, míg az iOS 16,5, a Windows pedig 2,4 százalékot mondhat magáénak. Olaszországban szinte csaknem azonos eredményt látunk, bár itt a Windows 4,3 százalékon áll, míg Franciaországban az iOS szerepel valamivel jobban, 21 százalék feletti eredménnyel – Spanyolországban viszont az Android 91 százalék felett állt, a többiek itt labdába sem rúgnak.
Kínában sem látunk nagy eltérést, itt viszont az érdemel említést, hogy a Windows alig 0,1 százalékon van, a vereség tehát teljesnek mondható. Japánban viszont az iOS a piac felét birtokolja, az Android kénytelen beérni 47,5 százalékkal, a Windows pedig itt is esélytelen a maga 0,2 százalékával. A brazil piac méreténél fogva szintén érdekes lehet, itt a spanyolhoz hasonló számokat látunk, nyilván nem véletlenül – az Android 94 százalék felett áll.
Az ünnepi időszakban várhatóan nem lesznek óriási változások, a jövő évi MWC-n azonban megismerhetjük a soron következő generáció képviselőit, amelyek tovább módosíthatják a verseny állását.