Gyurkity Péter
Szenvednek a nagy telefongyártók
Egy-két kivétellel veszteségről számoltak be a jól ismert nevek, nagyot változott a helyzet.
Az elmúlt napokban több jól ismert szereplő is közölte saját negyedéves eredményeit, ezek közül válogatunk most, hogy részletesebb képet kapjunk az okostelefonos szegmensről. A helyzet nem túl rózsás, hiszen a piacot korábban uraló cégek túlnyomó része veszteséges.
A Sony Mobile vékonyka profitról adott hírt, ezt azonban csak a méretes leépítéssel tudták elérni, vagyis épp elég embert rúgtak ki ahhoz, hogy a szerény forgalom mellett is nyereségre tegyenek szert. Bár a PlayStation-vonalnak ezúttal nem kellett kompenzálnia a mobilos részleg veszteségét, a cég romló eladási adatokra számít, vagyis visszatérhet az utóbbi években megszokott állapot.
Az LG a maga részéről még saját zászlóshajója esetében sem tudott sok jóról beszámolni. Őket szintén komolyan érinti a piac változó helyzete, mivel szinte mindenki beszerzett már magának valamilyen készüléket, ezeket pedig a legtöbb vásárló nem hajlandó kétévente lecserélni. A dél-koreai cég alig 14 millió példányt szállított le az elmúlt három hónapban, miközben a Huawei, az Oppo és a Vivo mind meghaladta ezt az eredményt, ők együtt pedig összesen 71,1 millió készüléken adtak túl. Az LG egyébként mintegy 2 milliárd dollárt fektet a hajlékony OLED-kijelzők fejlesztésébe, pontosabban az ehhez szükséges infrastruktúrába.
Komoly szereplőként jelenik meg a másik dél-koreai óriás, a Samsung, mely - szinte egyedüliként - telefonos forgalmát is növelni tudta, köszönhetően a két zászlóshajónak, valamint a Galaxy A- és Galaxy J-sorozatnak. Külső források szerint ők 78 millió darabot értékesítettek a három hónap során, ezzel pedig a mobilos részleg maradt az egyik húzóágazat.
Az Apple a maga részéről az egymilliárdos álomhatár átlépését ünnepelte a napokban, ami nyilván fontos mérföldkő, bár az iPhone eladások az utóbbi hónapokban ismét süllyedni kezdtek, számukra a tavalyi utolsó negyedév volt a csúcspont. Ez mindössze két évvel követi az 500 milliós állomást, vagyis egy igencsak kellemes időszakon vannak túl, de a piac beszűkülésének jelei itt is jól láthatók, ami nem sok jót vetít előre.
A Microsoft egyértelmű vesztesként tűnik itt fel, ők az egy évvel korábbi eredményhez képest 71 százalékot rontottak, a most lezárult negyedévben például mindössze 1,2 millió Lumia okostelefont tudtak csak eladni, ez a szám pedig folyamatosan csökken. A most lezárult 2016-os pénzügyi évben összesen 13,8 millió okostelefont értékesítettek, bár ezt 75,5 millió hagyományos készülék kísérte – ez utóbbi üzletágat azonban a Foxconn veszi át, ahogy arról mi is írtunk.
Az elmúlt napokban több jól ismert szereplő is közölte saját negyedéves eredményeit, ezek közül válogatunk most, hogy részletesebb képet kapjunk az okostelefonos szegmensről. A helyzet nem túl rózsás, hiszen a piacot korábban uraló cégek túlnyomó része veszteséges.
A Sony Mobile vékonyka profitról adott hírt, ezt azonban csak a méretes leépítéssel tudták elérni, vagyis épp elég embert rúgtak ki ahhoz, hogy a szerény forgalom mellett is nyereségre tegyenek szert. Bár a PlayStation-vonalnak ezúttal nem kellett kompenzálnia a mobilos részleg veszteségét, a cég romló eladási adatokra számít, vagyis visszatérhet az utóbbi években megszokott állapot.
Az LG a maga részéről még saját zászlóshajója esetében sem tudott sok jóról beszámolni. Őket szintén komolyan érinti a piac változó helyzete, mivel szinte mindenki beszerzett már magának valamilyen készüléket, ezeket pedig a legtöbb vásárló nem hajlandó kétévente lecserélni. A dél-koreai cég alig 14 millió példányt szállított le az elmúlt három hónapban, miközben a Huawei, az Oppo és a Vivo mind meghaladta ezt az eredményt, ők együtt pedig összesen 71,1 millió készüléken adtak túl. Az LG egyébként mintegy 2 milliárd dollárt fektet a hajlékony OLED-kijelzők fejlesztésébe, pontosabban az ehhez szükséges infrastruktúrába.
Komoly szereplőként jelenik meg a másik dél-koreai óriás, a Samsung, mely - szinte egyedüliként - telefonos forgalmát is növelni tudta, köszönhetően a két zászlóshajónak, valamint a Galaxy A- és Galaxy J-sorozatnak. Külső források szerint ők 78 millió darabot értékesítettek a három hónap során, ezzel pedig a mobilos részleg maradt az egyik húzóágazat.
Az Apple a maga részéről az egymilliárdos álomhatár átlépését ünnepelte a napokban, ami nyilván fontos mérföldkő, bár az iPhone eladások az utóbbi hónapokban ismét süllyedni kezdtek, számukra a tavalyi utolsó negyedév volt a csúcspont. Ez mindössze két évvel követi az 500 milliós állomást, vagyis egy igencsak kellemes időszakon vannak túl, de a piac beszűkülésének jelei itt is jól láthatók, ami nem sok jót vetít előre.
A Microsoft egyértelmű vesztesként tűnik itt fel, ők az egy évvel korábbi eredményhez képest 71 százalékot rontottak, a most lezárult negyedévben például mindössze 1,2 millió Lumia okostelefont tudtak csak eladni, ez a szám pedig folyamatosan csökken. A most lezárult 2016-os pénzügyi évben összesen 13,8 millió okostelefont értékesítettek, bár ezt 75,5 millió hagyományos készülék kísérte – ez utóbbi üzletágat azonban a Foxconn veszi át, ahogy arról mi is írtunk.