Gyurkity Péter
Nem tud javítani a Microsoft az okostelefonoknál
A partnerek feljöttek, de így is tovább csökkent a platform befolyása.
A Gartner piackutató cég közzétette a második negyedévre vonatkozó felmérését, amelyben mind a mobil operációs rendszerek, mind pedig a jelentősebb gyártók egymáshoz viszonyított helyzetét igyekeznek tisztázni. Ebből kiderül, hogy a Google ismét erősödni tudott, míg a Microsoft tovább küszködik.
A redmondi cég tavaly jelentősen átszervezte mobilos részlegét, abban a reményben, hogy a partnerek pótolni tudják majd az ennek következtében csökkenő darabszámot. Ez csak félig-meddig sikerült, amíg ugyanis a Microsoft saját adatai szerint a második negyedévben alig 1,2 millió okostelefonon adott túl (ez nemrég még 4,5 millió darab volt), addig a jelentősebb partnerek 100 ezer helyett már nagyjából 800 ezer készüléket értékesítettek, vagyis a teljes forgalom picit elmaradt a 2 milliótól. Ez utóbbi szám viszont az egy évvel korábbi helyzethez képest 76 százalékos visszaesést jelent, aminek következtében a Windows tábor befolyása 2,5 százalékról egészen 0,6 százalékra zuhant.
Ennél rosszabbul már csak a BlackBerry áll, amely 0,3-ról rontott 0,1 százalékra, miközben a két nagy továbbra is behozhatatlan előnyt birtokol. A teljes képhez hozzátartozik, hogy az iOS sem tündököl az utóbbi időben, az Apple szoftvere 14,6 százalékról esett vissza 12,9 százalékra, bár a cég a gyártók körében is őrzi második helyét, viszonylag kényelmes pozícióból szemlélve a harmadik helyezett Huaweit. Az Android részesedése eközben már eléri a 86,2 százalékot, amit a Gartner háza táján többek között azzal indokolnak, hogy a Google gyors ütemben fejleszti az operációs rendszert, így a felhasználók mindig újabb funkciókra és nagyobb biztonságra támaszkodhatnak.
A gyártók körében egyébként még mindig a Samsung vezet, ők picit javítani is tudtak, a már említett Apple és Huawei után pedig az Oppo és a Xiaomi következik a sorban, vagyis a kínai jelenlét az első ötben is egyre erősebben érzékelhető – ez az ötösfogat már a teljes piac 54 százalékát uralja.
A Gartner piackutató cég közzétette a második negyedévre vonatkozó felmérését, amelyben mind a mobil operációs rendszerek, mind pedig a jelentősebb gyártók egymáshoz viszonyított helyzetét igyekeznek tisztázni. Ebből kiderül, hogy a Google ismét erősödni tudott, míg a Microsoft tovább küszködik.
A redmondi cég tavaly jelentősen átszervezte mobilos részlegét, abban a reményben, hogy a partnerek pótolni tudják majd az ennek következtében csökkenő darabszámot. Ez csak félig-meddig sikerült, amíg ugyanis a Microsoft saját adatai szerint a második negyedévben alig 1,2 millió okostelefonon adott túl (ez nemrég még 4,5 millió darab volt), addig a jelentősebb partnerek 100 ezer helyett már nagyjából 800 ezer készüléket értékesítettek, vagyis a teljes forgalom picit elmaradt a 2 milliótól. Ez utóbbi szám viszont az egy évvel korábbi helyzethez képest 76 százalékos visszaesést jelent, aminek következtében a Windows tábor befolyása 2,5 százalékról egészen 0,6 százalékra zuhant.
Ennél rosszabbul már csak a BlackBerry áll, amely 0,3-ról rontott 0,1 százalékra, miközben a két nagy továbbra is behozhatatlan előnyt birtokol. A teljes képhez hozzátartozik, hogy az iOS sem tündököl az utóbbi időben, az Apple szoftvere 14,6 százalékról esett vissza 12,9 százalékra, bár a cég a gyártók körében is őrzi második helyét, viszonylag kényelmes pozícióból szemlélve a harmadik helyezett Huaweit. Az Android részesedése eközben már eléri a 86,2 százalékot, amit a Gartner háza táján többek között azzal indokolnak, hogy a Google gyors ütemben fejleszti az operációs rendszert, így a felhasználók mindig újabb funkciókra és nagyobb biztonságra támaszkodhatnak.
A gyártók körében egyébként még mindig a Samsung vezet, ők picit javítani is tudtak, a már említett Apple és Huawei után pedig az Oppo és a Xiaomi következik a sorban, vagyis a kínai jelenlét az első ötben is egyre erősebben érzékelhető – ez az ötösfogat már a teljes piac 54 százalékát uralja.