Gyurkity Péter
Gyorsan bővül az indiai okostelefon-piac
Itt pedig a Samsung továbbra is magasan vezet a többiek előtt.
Az okostelefonok területén mostanában inkább Kína szerepel előtérben, tekintettel arra, hogy az ázsiai ország immár a legnagyobb piacnak számít. A másik óriás azonban szintén erős növekedést mutathat fel, ez pedig a gyártók számára további kiugrási lehetőségeket kínál.
A Counterpoint Technology Market Research harmadik negyedéves adatokat összegző jelentése szerint három hónap alatt több mint 35 millió készüléket szállítottak itt le a különböző gyártók, ami az előző negyedhez képest 21 százalékos, az egy évvel korábbi adathoz képest pedig 25 százalékos bővülést jelent. Ez magasan a kínai növekedési ráta felett van, és bár a példányszám terén igencsak elmaradnak a kínai eredményektől (hiszen ott már negyedéves szinten is 100 millió feletti forgalomról számolnak be, tehát gyakorlatilag minden harmadik okostelefont itt adják el), a gyors növekedés révén várhatóan csökkenni fog a két ország közötti különbség.
Érdekes módon a Samsung továbbra is tekintélyes előnnyel vezeti a mezőnyt, piaci részesedésük a most lezárult negyedévben is 21 százalék felett volt, amit a Micromax és a Lenovo követett a maguk 9,8 és 8,9 százalékával. Figyelmeztető jel azonban, hogy a kínai gyártók együttesen már a piac 32 százalékát tették ki (ők a második negyedben még 27 százalékot mondhattak magukénak), ez a jövőben várhatóan tovább növekszik majd, bár ezt némileg ellensúlyozza a hazainak számító Micromax (nem véletlen, hogy az Android One program is többek között ez utóbbi cégre támaszkodott). Az Apple részesedése alig 1,3 százalék, de az utolsó három hónapban ők is további egymillió készüléket szállítanának le.
A fenti számok fényében rögtön érthető, hogy a Samsung miért dob itt piacra számos eltérő megoldást, amelyek olykor a Flipkart katalógusában jelennek meg exkluzív módon.
Az okostelefonok területén mostanában inkább Kína szerepel előtérben, tekintettel arra, hogy az ázsiai ország immár a legnagyobb piacnak számít. A másik óriás azonban szintén erős növekedést mutathat fel, ez pedig a gyártók számára további kiugrási lehetőségeket kínál.
A Counterpoint Technology Market Research harmadik negyedéves adatokat összegző jelentése szerint három hónap alatt több mint 35 millió készüléket szállítottak itt le a különböző gyártók, ami az előző negyedhez képest 21 százalékos, az egy évvel korábbi adathoz képest pedig 25 százalékos bővülést jelent. Ez magasan a kínai növekedési ráta felett van, és bár a példányszám terén igencsak elmaradnak a kínai eredményektől (hiszen ott már negyedéves szinten is 100 millió feletti forgalomról számolnak be, tehát gyakorlatilag minden harmadik okostelefont itt adják el), a gyors növekedés révén várhatóan csökkenni fog a két ország közötti különbség.
Érdekes módon a Samsung továbbra is tekintélyes előnnyel vezeti a mezőnyt, piaci részesedésük a most lezárult negyedévben is 21 százalék felett volt, amit a Micromax és a Lenovo követett a maguk 9,8 és 8,9 százalékával. Figyelmeztető jel azonban, hogy a kínai gyártók együttesen már a piac 32 százalékát tették ki (ők a második negyedben még 27 százalékot mondhattak magukénak), ez a jövőben várhatóan tovább növekszik majd, bár ezt némileg ellensúlyozza a hazainak számító Micromax (nem véletlen, hogy az Android One program is többek között ez utóbbi cégre támaszkodott). Az Apple részesedése alig 1,3 százalék, de az utolsó három hónapban ők is további egymillió készüléket szállítanának le.
A fenti számok fényében rögtön érthető, hogy a Samsung miért dob itt piacra számos eltérő megoldást, amelyek olykor a Flipkart katalógusában jelennek meg exkluzív módon.