Gyurkity Péter
Egyre jobban jönnek fel a kínai mobilgyártók
Újabb felmérés adatai erősítik meg a kínai erősödést, a Huawei nem is hazai pályán gyorsul.
Nemrég vehettük szemügyre lapunk hasábjain az első negyedévről szóló adatokat, amelyek most először mutattak visszaesést. A Strategy Analytics után most a Gartner felmérése futott be, amely viszont az enyhe növekedést, illetve a kínai szereplők erősödését emeli ki.
A piackutató cég szerint az egy évvel korábbi eredményt globális szinten 3,9 százalékkal sikerült meghaladni, így az év első három hónapja során összesen 349 millió okostelefon talált gazdára. Az első helyen természetesen itt is a Samsung áll, amely több mint 81 millió készüléken adott túl, őket pedig az Apple követi a második helyen, amely 51 milliós eredményével szintén alaposan megelőzi a többieket. Mégis figyelemre méltó azonban a kínai szereplő előrenyomulása, hiszen egyrészt az első öt fennmaradó helyeit már kivétel nélkül ilyen gyártók szerezték meg, esetükben pedig a lendület is stimmel.
Amíg ugyanis a Samsung stagnált, az Apple pedig egyértelmű módon visszaesett, a harmadik helyezett Huawei 18 helyett már csaknem 29 millió okostelefont értékesített, amivel a teljes piac 8,3 százalékát szerezte meg. A negyedik Oppo 6,5-ről javított 16 millióra, bár a vetélytárssal ellentétben ők inkább a hazai piacnak köszönhetik az előrenyomulást (a Huawei ugyanis az amerikai és az európai piacon hódított meg újabb pozíciókat). Az ötödik Xiaomi már jóval kisebb növekedést mutatott fel, de ők is számos új, kedvező árú megoldással készülnek, kínálatukat pedig immár egy saját drónnal gazdagították.
A Lenovo érdekes módon kiesett az első ötből, miközben az alternatív (nem Android és nem is iOS) szoftverrel érkező készülékek aránya 3,4 százalékról 1,1 százalékra esett vissza.
Nemrég vehettük szemügyre lapunk hasábjain az első negyedévről szóló adatokat, amelyek most először mutattak visszaesést. A Strategy Analytics után most a Gartner felmérése futott be, amely viszont az enyhe növekedést, illetve a kínai szereplők erősödését emeli ki.
A piackutató cég szerint az egy évvel korábbi eredményt globális szinten 3,9 százalékkal sikerült meghaladni, így az év első három hónapja során összesen 349 millió okostelefon talált gazdára. Az első helyen természetesen itt is a Samsung áll, amely több mint 81 millió készüléken adott túl, őket pedig az Apple követi a második helyen, amely 51 milliós eredményével szintén alaposan megelőzi a többieket. Mégis figyelemre méltó azonban a kínai szereplő előrenyomulása, hiszen egyrészt az első öt fennmaradó helyeit már kivétel nélkül ilyen gyártók szerezték meg, esetükben pedig a lendület is stimmel.
Amíg ugyanis a Samsung stagnált, az Apple pedig egyértelmű módon visszaesett, a harmadik helyezett Huawei 18 helyett már csaknem 29 millió okostelefont értékesített, amivel a teljes piac 8,3 százalékát szerezte meg. A negyedik Oppo 6,5-ről javított 16 millióra, bár a vetélytárssal ellentétben ők inkább a hazai piacnak köszönhetik az előrenyomulást (a Huawei ugyanis az amerikai és az európai piacon hódított meg újabb pozíciókat). Az ötödik Xiaomi már jóval kisebb növekedést mutatott fel, de ők is számos új, kedvező árú megoldással készülnek, kínálatukat pedig immár egy saját drónnal gazdagították.
A Lenovo érdekes módon kiesett az első ötből, miközben az alternatív (nem Android és nem is iOS) szoftverrel érkező készülékek aránya 3,4 százalékról 1,1 százalékra esett vissza.