Gyurkity Péter
Erőre talált a Samsung, küszködik az Apple
A Galaxy S7 sikere egyértelmű, míg az Apple veszíteni látszik a kínai riválisokkal szemben.
A Samsung meglepte az elemzőket, amikor kifejezetten kedvező számokat vetített előre a második negyedévre nézve. Ez többek között a mobilos részlegnek köszönhető, amely a Galaxy S7 és S7 edge révén valóban képes volt a megújulásra.
A dél-koreai gyártó 7 milliárd dollár körüli működési profitot jósol a most véget ért időszakra vonatkozóan, ami meghaladja a szakértők által várt 6,8 milliárd dolláros szintet. Ez nem várt erősödés a cégtől, amely többek között a már említett páros révén tudott javítani, bár az előrejelzésben nem részletezik az egyes részlegek eredményét. Külső becslések szerint mindenesetre a márciusi debütálás óta összesen 26 millió darabot sikerülhetett eladni a két okostelefonból, amivel a most lezárult időszak az elmúlt két év második legsikeresebb három hónapja lehet. A működési profit 49 százalékát a mobilos divízió hozta össze, vagyis április és június között ők 3,5 milliárd dollárra tettek szert (adózás előtt) jóllehet a rekordot továbbra is a Galaxy S4 tartja, amely a 2013 áprilisát követő egy évben 70 millió példányban kelt el.
Az Apple esetében a kínai gyártók gyors előretörése jelenti a fő gondot, ez egyes becslések szerint komoly veszteségeket okoz az almás cégnek. A Counterpoint Research szerint például az egy évvel korábbi 12 százalékkal szemben a most véget ért negyedévben az iPhone készülékek már csak a kínai piac 10,8 százalékát mondhatták magukénak, ezzel az Apple az ázsiai országban az ötödik helyre szorult vissza. A készülékek immár 53 százalékát állítják elő az olyan helyi szereplők, mint a Xiaomi, a Huawei, a Vivo, vagy éppen az Oppo, miközben az Apple saját jelentésében már szintén elismerte a visszaesést, ami az utolsó negyedévben 26 százalékra rúgott.
Ezzel magyarázható, hogy Cupertinóban mostanában inkább Indiára vetik szemüket, a másik ázsiai óriástól remélik a nagy áttörést, ahol egy év alatt 53 százalékkal nőttek a saját eladások. Az alacsony átlagos jövedelem ugyan komoly korlátozó tényező, ennek is köszönhető, hogy az új telefonok 70 százaléka a 150 dollár alatti kategóriában vitézkedik, de az iPhone 5s a maga 300 dollár körüli árával már szép sikereket ért itt el.
A Samsung meglepte az elemzőket, amikor kifejezetten kedvező számokat vetített előre a második negyedévre nézve. Ez többek között a mobilos részlegnek köszönhető, amely a Galaxy S7 és S7 edge révén valóban képes volt a megújulásra.
A dél-koreai gyártó 7 milliárd dollár körüli működési profitot jósol a most véget ért időszakra vonatkozóan, ami meghaladja a szakértők által várt 6,8 milliárd dolláros szintet. Ez nem várt erősödés a cégtől, amely többek között a már említett páros révén tudott javítani, bár az előrejelzésben nem részletezik az egyes részlegek eredményét. Külső becslések szerint mindenesetre a márciusi debütálás óta összesen 26 millió darabot sikerülhetett eladni a két okostelefonból, amivel a most lezárult időszak az elmúlt két év második legsikeresebb három hónapja lehet. A működési profit 49 százalékát a mobilos divízió hozta össze, vagyis április és június között ők 3,5 milliárd dollárra tettek szert (adózás előtt) jóllehet a rekordot továbbra is a Galaxy S4 tartja, amely a 2013 áprilisát követő egy évben 70 millió példányban kelt el.
Az Apple esetében a kínai gyártók gyors előretörése jelenti a fő gondot, ez egyes becslések szerint komoly veszteségeket okoz az almás cégnek. A Counterpoint Research szerint például az egy évvel korábbi 12 százalékkal szemben a most véget ért negyedévben az iPhone készülékek már csak a kínai piac 10,8 százalékát mondhatták magukénak, ezzel az Apple az ázsiai országban az ötödik helyre szorult vissza. A készülékek immár 53 százalékát állítják elő az olyan helyi szereplők, mint a Xiaomi, a Huawei, a Vivo, vagy éppen az Oppo, miközben az Apple saját jelentésében már szintén elismerte a visszaesést, ami az utolsó negyedévben 26 százalékra rúgott.
Ezzel magyarázható, hogy Cupertinóban mostanában inkább Indiára vetik szemüket, a másik ázsiai óriástól remélik a nagy áttörést, ahol egy év alatt 53 százalékkal nőttek a saját eladások. Az alacsony átlagos jövedelem ugyan komoly korlátozó tényező, ennek is köszönhető, hogy az új telefonok 70 százaléka a 150 dollár alatti kategóriában vitézkedik, de az iPhone 5s a maga 300 dollár körüli árával már szép sikereket ért itt el.