Berta Sándor

Svédországban harc indul a reklám­blokkolók ellen

A helyi kiadók közösen és országos szinten lépnek fel a szolgáltatások ellen.

A skandináv államban egyre több internetező használ reklámblokkolókat, ezért döntöttek úgy a kiadók, hogy közös akciót indítanak az ilyen programok ellen. A Digiday.com arról számolt be, hogy augusztusban a reklámblokkolókat alkalmazó felhasználók 90 százalékát zárják majd ki a cégek az ajánlataikból, így nem tudnak hozzáférni a különböző tartalmakhoz. Ezzel a lépéssel az embereket gyakorlatilag válaszút elé állítják: vagy kikapcsolják a szoftvereket vagy fizetnek az anyagokhoz való hozzáférésért.

Az akciót az Interactive Advertising Bureau (IAB) svédországi részlege hirdette meg. Charlotte Thür, az IAB Sverige vezetője azzal indokolta a lépést, hogy az elmúlt időszakban jelentős mértékben nőtt a reklámblokkolókat használók száma. Amikor egy évvel ezelőtt elgondolkodtak egy ilyen kampányon, akkor az arány még csak 20 százalék volt, most már több mint 30 százalék. Már akkor is úgy gondolták, hogy ez komoly probléma és most eljött az ideje annak, hogy valami hatékony dolgot tegyenek a jelenség ellen.

A svéd kiadók ugyanakkor nem terveznek jogi lépéseket és nem akarnak szerepet vállalni egy fehér lista létrehozásában sem. Thür úgy vélte, hogy nem fogják tudni teljesen lecsökkenteni az arányt és abban is biztos volt, hogy a 10 százalékot kitevő kemény magot felbosszantják majd, amelynek tagjai így más technikai megoldásokat fognak keresni. De ha a maradék 20 százalékot sikerül eltüntetni, akkor az már fantasztikus eredmény lesz.

A reklámblokkolók és a portálüzemeltetők között élesedik a harc, az utóbbiak egyre drasztikusabb módszerekkel lépnek fel a különböző megoldások ellen. A helyzet az elmúlt hónapokban vált súlyossá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AcsMarci #31
    Pont az IAB beszél? Felmentem az oldalukra, és mi az első dolog ami fogadott? Egy hatalmas reklám, ami kitakarja az oldal 80%-t. Természetesen középre igazítva. Na pont az ilyenek miatt használják az emberek a blokkolókat.
  • AcsMarci #30
    Vannak módszerek, amikkel meg lehet kerülni a reklámblokkolókat, pl ha a reklám új oldalon/lapon jelenik meg. A kódot 2 szóval kell bővíteni (a legtöbb nyelvben), szóval nem egy eget rengető dolog. Az másik kérdés, hogy ezen oldalak legtöbbje nem egy-két reklámot tol az arcodba, hanem 10-20-at. Azért elgondolkodhatnának ezen is. Ha normálisan csinálnák, akkor az ember nagy része tenne magasból ezekre a blokkolókra. Mert ahol jól van megcsinálva, ott nem zavaróak a reklámok. De azt például marhára utálom, hogy egy amikor nézek egy videót, akkor bejön egy kép, egy reklám, amit ki kell nyomni, vagy amikor megnyit egy olyan reklámot, amiben valami idióta videó van. És akkor hallgathatom azt is, és néha nem is jövök rá, hogy ez nem a Netflixes vagy az HBO-s film hangja, hanem egy idióta reklám. És ezek mind fizetős szolgáltatások. Szóval ez a fizess vagy nézd a reklámot eleve átbaszás, mert ha fizetsz, akkor sem lesz mind reklámmentes. Felőlem vezessék be, de legyen rá törvény, hogyha fizettem és mégis reklámokat tolnak az arcomba, akkor fizessenek kötbért és egyéb "fájdalomdíjat" + még egy kemény büntetést is kelljen nekik. Ne csak az embereket szabályozzák, hanem a cégeket is.
  • moikboy #29
    Ha tippeket akarnek adni a tartalomszolgaltatoknak, akkor azt mondanam, hogy javascript canvas elementtel vagy WebGL-lel rajzoljak ki a teljes oldalt reklamokkal egyutt. Igaz a szovegkijeloles nem fog mukodni, de blokkolni sem lehet majd semmit mert a reklam pixel szinten lesz beleegetve.
  • RelakS][ #28
    Ami azt illeti, "végtelen" adathasználattal pont az a véleményem, hogy felőlem letöltődhet a reklám, ha ettől a reklámozó cég azt hiszi, hogy megjelenik, csak ne másszon a képembe, ne szakítsa meg a videót, ne csipogjon, ne takarja ki a fél weboldalt, ne dobáljon popupot, stb.
  • kvp #27
    Egy megjegyzes: Az oldalak nem tudjak megkulonboztetni a csak letoltott es tenyleg meg is jelenitett reklamokat, csak ha kepernyolopo spyware-t raknak a gepre. Szoval max. a blokkolas technikaja fog fejlodni, behamisitva a reklamok megjeleniteset. A nagyon okos es mindenre felkeszult, reklammal szurhetetlen inline tartalomkent telepakolt oldalakat meg legfeljebb elkerulik az emberek.
  • gforce9 #26
    Elolvastam. Picsogás. Ha én egy weboldalt üzemeltetek és kevésbé hatékony az azon megjelenített reklám, mert a szarráreklámozott weboldalak miatt a reklámblokkolókat alkalmaz a jónép. Akkor nem kezdem verni magam azon, hogy jajj de a reklámblokkolók így meg úgy. Azoknak oka van. A "reklámipar" köszönje magának. Magának kaparta ki ezt, karöltve azokkal a weboldalakkal, akik az ember pofájába mászó reklámokat alkalmaztak.

    A megoldás az, hogy az ilyen oldalaknak össze kell fogni. Át kell gondolni a reklámpolitikát, megteremteni egy olyan reklámelhelyezést, ami nem a tartalom rovására megy. Utána megkeresni a reklámblokkoló cégeket és egyeztetni velük, hogy ha a reklámok nem zavaróak, nem pofábamászóak, akkor a reklámblokkoló ott ne működjön. Megoldható, csak össze kell fogni, átgondolni a dolgokat és dolgozni rajta. Ennek lehetne egy pozitív hatása hosszútávon.

    Ez amit a cikkben is csinál a prohardver az színtiszta picsogás légyegében saját maguk által generált problémát a felhasználókkal akarják megoldatni. Mégpedig, hogy ne használjanak blokkolót. Hát persze, hogyne.

    Itt SG-n amúyg 2x írtam fórumba, hogy xy reklám lehetetlenné tesz xy linket, mert belelóg, stb. Az volt a válasz, hogy telepítsek blokkolót. LOL :D Konzisztencia megvan. Lényegében elküldtek a picsába, oldjam meg magamnak. Amíg a portálüzemeltetők így fognak hozzáállni azokhoz, akikből megélnek, addig kb .dögöljenek éhen.
  • ostoros #25
    A reklám maga egy káros valami.

    Reklámtörvényszék 17 - A reklám káros
    http://www.youtube.com/watch?v=nYvKjtlb9-c

    Ja, és az az érv, hogy például a kereskedelmi tévézés nem lehetne ingyenes a reklám nélkül... Az sincs ingyen. A reklám költség beépül mindenbe amit megveszel. Vagyis ugyanott vagy, mint az állami médiával, ugyanúgy mindannyian belefizetünk. Nincs menekvés.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2016.03.17. 21:20:37
  • RelakS #24
    Vajon tudnának-e a reklámblokkolók arrafelé lépni, hogy a reklámot blokkolják, de a szervernek azt hazudják, hogy letöltött és megjelent?
  • halgatyó #23
    Ja, valami kiamardt: azt is jó lenne PONTOSAN, MEGBÍZHATÓAN tudni (nem hanta infók!), hogy egy-egy termék árában mennyi a reklámköltség?
    Ezt EU-szinten kellene valahogy szabályozni, de persze csak akkor, ha eu-szinten hozzányúlnak ehhez a reklámblokkoló ügyhöz.
    Utoljára szerkesztette: halgatyó, 2016.03.17. 17:13:02
  • halgatyó #22
    Valahogy az a látszat itt, hogy milyen frankó dolog, hujj hujj ingyér van a net, mert a hirdetők fizetnek.... ennyien beszopják?
    NEM, nem a hirdetők fizetnek, hanem MI! A vásárlók, akik a reklámozott (és legtöbbször felesleges) cuccokat megveszik.
    Meg a netezők, akik nem tiltják le a weblaponként 2-3-5-10 VILLOGÓ, MOZGÓ (néha még hangos is!) reklámokat, akkor lelassul a gépük, főleg ha egyszerre több fül ("tab") is van megnyitva.
    Érdekes, hogy senki se veti fel (nemcsak itt, hanem másutt se) hogy ennek az ügynek NEMCSAK KÉT SZEREPLŐJE VAN (mármint a netező és a hirdető), hanem ott van a háttérben az állam (=törvényhozó és végrehajtó hatalom), amely valamilyen módon (leginkább törvényi úton) tudja kompenzálni a tartalomkészítőket, aztán ottvan az internet-szolgáltató, amelytől a netet közvetlenül kapjuk.
    Azt sem olvastam még sehol, hogy ha a hirdetők mint "finanszírozók" kiesnek, akkor PONTOSAN, MEGBÍZHATÓAN mennyibe is kerülne 1 havi netezés? Nem hazug pofátlan hanta-adatok érdekelnének, amelyeket valaki a saját érdekében manipulál (naná!), hanem az igazság, számokkal alátámasztva.
    A weblap-üzemeltetők tudják (kérdés, hogy megmondják-e... az APEH biztosan tudja), hogy nekik melyik hirdető mennyit fizet. Reklámonként, megtekintésenként, kattintásonként, és úgy összességében.