31
  • AcsMarci
    #31
    Pont az IAB beszél? Felmentem az oldalukra, és mi az első dolog ami fogadott? Egy hatalmas reklám, ami kitakarja az oldal 80%-t. Természetesen középre igazítva. Na pont az ilyenek miatt használják az emberek a blokkolókat.
  • AcsMarci
    #30
    Vannak módszerek, amikkel meg lehet kerülni a reklámblokkolókat, pl ha a reklám új oldalon/lapon jelenik meg. A kódot 2 szóval kell bővíteni (a legtöbb nyelvben), szóval nem egy eget rengető dolog. Az másik kérdés, hogy ezen oldalak legtöbbje nem egy-két reklámot tol az arcodba, hanem 10-20-at. Azért elgondolkodhatnának ezen is. Ha normálisan csinálnák, akkor az ember nagy része tenne magasból ezekre a blokkolókra. Mert ahol jól van megcsinálva, ott nem zavaróak a reklámok. De azt például marhára utálom, hogy egy amikor nézek egy videót, akkor bejön egy kép, egy reklám, amit ki kell nyomni, vagy amikor megnyit egy olyan reklámot, amiben valami idióta videó van. És akkor hallgathatom azt is, és néha nem is jövök rá, hogy ez nem a Netflixes vagy az HBO-s film hangja, hanem egy idióta reklám. És ezek mind fizetős szolgáltatások. Szóval ez a fizess vagy nézd a reklámot eleve átbaszás, mert ha fizetsz, akkor sem lesz mind reklámmentes. Felőlem vezessék be, de legyen rá törvény, hogyha fizettem és mégis reklámokat tolnak az arcomba, akkor fizessenek kötbért és egyéb "fájdalomdíjat" + még egy kemény büntetést is kelljen nekik. Ne csak az embereket szabályozzák, hanem a cégeket is.
  • moikboy
    #29
    Ha tippeket akarnek adni a tartalomszolgaltatoknak, akkor azt mondanam, hogy javascript canvas elementtel vagy WebGL-lel rajzoljak ki a teljes oldalt reklamokkal egyutt. Igaz a szovegkijeloles nem fog mukodni, de blokkolni sem lehet majd semmit mert a reklam pixel szinten lesz beleegetve.
  • RelakS][
    #28
    Ami azt illeti, "végtelen" adathasználattal pont az a véleményem, hogy felőlem letöltődhet a reklám, ha ettől a reklámozó cég azt hiszi, hogy megjelenik, csak ne másszon a képembe, ne szakítsa meg a videót, ne csipogjon, ne takarja ki a fél weboldalt, ne dobáljon popupot, stb.
  • kvp
    #27
    Egy megjegyzes: Az oldalak nem tudjak megkulonboztetni a csak letoltott es tenyleg meg is jelenitett reklamokat, csak ha kepernyolopo spyware-t raknak a gepre. Szoval max. a blokkolas technikaja fog fejlodni, behamisitva a reklamok megjeleniteset. A nagyon okos es mindenre felkeszult, reklammal szurhetetlen inline tartalomkent telepakolt oldalakat meg legfeljebb elkerulik az emberek.
  • gforce9
    #26
    Elolvastam. Picsogás. Ha én egy weboldalt üzemeltetek és kevésbé hatékony az azon megjelenített reklám, mert a szarráreklámozott weboldalak miatt a reklámblokkolókat alkalmaz a jónép. Akkor nem kezdem verni magam azon, hogy jajj de a reklámblokkolók így meg úgy. Azoknak oka van. A "reklámipar" köszönje magának. Magának kaparta ki ezt, karöltve azokkal a weboldalakkal, akik az ember pofájába mászó reklámokat alkalmaztak.

    A megoldás az, hogy az ilyen oldalaknak össze kell fogni. Át kell gondolni a reklámpolitikát, megteremteni egy olyan reklámelhelyezést, ami nem a tartalom rovására megy. Utána megkeresni a reklámblokkoló cégeket és egyeztetni velük, hogy ha a reklámok nem zavaróak, nem pofábamászóak, akkor a reklámblokkoló ott ne működjön. Megoldható, csak össze kell fogni, átgondolni a dolgokat és dolgozni rajta. Ennek lehetne egy pozitív hatása hosszútávon.

    Ez amit a cikkben is csinál a prohardver az színtiszta picsogás légyegében saját maguk által generált problémát a felhasználókkal akarják megoldatni. Mégpedig, hogy ne használjanak blokkolót. Hát persze, hogyne.

    Itt SG-n amúyg 2x írtam fórumba, hogy xy reklám lehetetlenné tesz xy linket, mert belelóg, stb. Az volt a válasz, hogy telepítsek blokkolót. LOL :D Konzisztencia megvan. Lényegében elküldtek a picsába, oldjam meg magamnak. Amíg a portálüzemeltetők így fognak hozzáállni azokhoz, akikből megélnek, addig kb .dögöljenek éhen.
  • ostoros
    #25
    A reklám maga egy káros valami.

    Reklámtörvényszék 17 - A reklám káros
    http://www.youtube.com/watch?v=nYvKjtlb9-c

    Ja, és az az érv, hogy például a kereskedelmi tévézés nem lehetne ingyenes a reklám nélkül... Az sincs ingyen. A reklám költség beépül mindenbe amit megveszel. Vagyis ugyanott vagy, mint az állami médiával, ugyanúgy mindannyian belefizetünk. Nincs menekvés.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2016.03.17. 21:20:37
  • RelakS
    #24
    Vajon tudnának-e a reklámblokkolók arrafelé lépni, hogy a reklámot blokkolják, de a szervernek azt hazudják, hogy letöltött és megjelent?
  • halgatyó
    #23
    Ja, valami kiamardt: azt is jó lenne PONTOSAN, MEGBÍZHATÓAN tudni (nem hanta infók!), hogy egy-egy termék árában mennyi a reklámköltség?
    Ezt EU-szinten kellene valahogy szabályozni, de persze csak akkor, ha eu-szinten hozzányúlnak ehhez a reklámblokkoló ügyhöz.
    Utoljára szerkesztette: halgatyó, 2016.03.17. 17:13:02
  • halgatyó
    #22
    Valahogy az a látszat itt, hogy milyen frankó dolog, hujj hujj ingyér van a net, mert a hirdetők fizetnek.... ennyien beszopják?
    NEM, nem a hirdetők fizetnek, hanem MI! A vásárlók, akik a reklámozott (és legtöbbször felesleges) cuccokat megveszik.
    Meg a netezők, akik nem tiltják le a weblaponként 2-3-5-10 VILLOGÓ, MOZGÓ (néha még hangos is!) reklámokat, akkor lelassul a gépük, főleg ha egyszerre több fül ("tab") is van megnyitva.
    Érdekes, hogy senki se veti fel (nemcsak itt, hanem másutt se) hogy ennek az ügynek NEMCSAK KÉT SZEREPLŐJE VAN (mármint a netező és a hirdető), hanem ott van a háttérben az állam (=törvényhozó és végrehajtó hatalom), amely valamilyen módon (leginkább törvényi úton) tudja kompenzálni a tartalomkészítőket, aztán ottvan az internet-szolgáltató, amelytől a netet közvetlenül kapjuk.
    Azt sem olvastam még sehol, hogy ha a hirdetők mint "finanszírozók" kiesnek, akkor PONTOSAN, MEGBÍZHATÓAN mennyibe is kerülne 1 havi netezés? Nem hazug pofátlan hanta-adatok érdekelnének, amelyeket valaki a saját érdekében manipulál (naná!), hanem az igazság, számokkal alátámasztva.
    A weblap-üzemeltetők tudják (kérdés, hogy megmondják-e... az APEH biztosan tudja), hogy nekik melyik hirdető mennyit fizet. Reklámonként, megtekintésenként, kattintásonként, és úgy összességében.
  • Jawarider
    #21
    Reklámkor átkapcsolok. Ez ellen nem akarnak fellépni ???

    :)
  • Cat #20
    A kételkedők olvassák el pl. ezt:
    Micsoda reklám... blokkolnám!
  • lipovics
    #19
    A te gondolatmeneted szerint a tv-t sem lehetne elkapcsolni, ha reklám jön, hanem kötelezően meg kellene nézni.
    Mekkora baromság....
  • lipovics
    #18
    A reklámblokkolók azért terjedtek el, mert a szolgáltatók elkezdtek pofátlan reklámokat nyomni az arcunk közepébe.
    Ha befejezik, én sem fogok blokkolni őket.
  • asgh
    #17
    A fő probléma a reklámokkal nem az, hogy idegesitőek, hanem hogy a tartalomszolgáltatóktól független tartalomként jelennek meg az oldalakon.
    A tartalomszolgáltató tehát nem tudja garantálni, hogy a reklám miatt nem kap az ember virust, nem lépi át a letöltési keretet, nem rohad le a gépe tőle stb. Márpedig ha én meglátogatok egy oldalt, akkor elvárom, hogy az oldal üzemeltetője minden azon megjelent tartalomért ugyanolyan felelősséget vállaljon, mint ha ő maga készitette volna.
    Csakhogy ez a jelenlegi üzleti modellbe, ami nagyban épit az adathalászatra és a célzott reklámokra, ugyebár nem fér bele. Ha viszont a tartlomszolgáltató nem vállal felelősséget az oldalán elhelyezett reklámokért, akkor ahhoz sincs joga, hogy azok blokkolása ellen fellépjen.
    Amúgy ez az egész virtuális probléma, mert a tartalomszolgáltatók nincsenek abban a helyzetben, hogy zsarolhassák a fogyasztókat, mert ez nem egy keresleti piac. Ha egy oldal kitiltja a látogatóit a reklámblokkoló miatt, tiz másik lép majd a helyébe.
    Ugyanez volt anno a flash-el. Akkor is a tartalomszolgáltatók és a reklámozók hörögtek, hogy nekik hú mennyibe fog kerülni átállni html5-re és hogy majd a felhasználók úgyis visszakövetelik a flash-t a mobilokra, ha nem férnek hozzá a megszokott tartalomhoz. Aztán hamar kiderült, hogy nem a flash jött vissza, hanem a tartalomszolgáltatók voltak kénytelenek lecserélni, ha nem akarták elveszteni a látogatóikat.

    OFF:
    A minősitgetést meg hagyjuk már. Ha nagy baromságokat akarsz olvasni, nyugodtan nézz körül a saját hozzászólásaidban. Az ok, hogy mások miért nem intézik el egy béna beszólással a szövegeidet nem azok minőségében, hanem a többiek tapintatosságában keresendő.
  • gforce9
    #16
    Ha 20 éve netezel, akkor tudhatnád, hogy te beszélsz valótlanságokat. Igenis volt tartalom, csak keresni kellett tudni. Egy párezres látogatottságú portál fenntartása nem kerül és nem került annyiba mint állítják. Ja persze ha abból akarnak milliomosok lenni akkor igen. Na mondjuk, ha ezek az oldalak eltűnnek, attól senki nem lesz szegényebb a felhasználók közül. A reklámblokkolókat ezek az oldalak maguknak kaparták ki azzal, hogy túlsúlyban van a reklám a tartalommal szemben. Most meg verik magukat.
  • Cat #15
    Én majd' 20 éve netezek, szóval engem nem etetsz meg ezzel a hülyeséggel :) Voltak weboldalak, igen, de tartalom az nem sok volt, másrészt régen teljesen mások voltak a szempontok. Anno Origo azért jött létre, hogy legyen mit eladnia a Matávnak, ugyanis nincs mit értékesíteni az internetszolgáltatáson, ha azzal nem lehet semmit cisnálni. Tehát ilyenformán a veszteség érdektelen volt, manapság viszont nagyon nem az. Másrészt akkor még mindenki biztos volt az exponenciális növekedésben, és hogy abból idővel haszon lesz, így lenyelték a veszteséget. Ma viszont ugyanez az Origo nem lehet veszteséges, illetve nem viseli el a tulajdonos, mert miért tenné, ha nincs egyéb szempontja (itt a politikai befolyásoló erő a lényeg).

    "saját helyszíni tudósítói vannak (az ilyen portálok ritkák, mint a fehér holló) " - látom azért te is tisztában vagy vele, hogy ez az egész médiadolog pénzbe kerül.



  • gforce9
    #14
    Érdekes, hogy amíg nem vette észre a reklámipar a netet, addig is voltak weboldalak. Igaz kevesebb, de azok sokkal tartalmasabbak voltak és csodák csodája fenn bírta tartani az üzemeltető vagy épp a közösség amelyik látogatta. Sőt jelenleg is vannak teljesen reklámmentes weboldalak és csodák csodája fenntarthatóak. Egy akkora portál, amelyik akkora bázissal rendelkezik, hogy a fenntartása komolyabb összegbe kerül, mert mondjuk nem híreket másol máshonnan, hanem pl saját helyszíni tudósítói vannak (az ilyen portálok ritkák, mint a fehér holló) azok pedig, ha minőséget adnak és nagy a látogatottságuk, minimális reklámokkal tudnak nagy bevételt produkálni. Ehhez az kell, hogy a tartalom olyan legyen, hogy sok látogató legyen és az, hogy minőséget szolgáltassanak. Szóval szerintem ez a sírás a reklámblokkolók miatt nemhogy hasznot fog hajtani, hanem bevételkiesést fog eredményezni. Teljesen rossz oldalról közelítik meg ezt a problémát a nyivákoló oldalak.
  • Cat #13
    Nem igazán veszitek észre, hogy ez nem a kiadók jókedvéből történik, mert most épp bal lábbal keltek fel, és kitalálták ezt. Magyarországon is nagyon komoly probléma. A fizetős modell külföldön sem működik, itthon - ahol az embereknek jóval kevesebb pénze van - mégannyira sem fog. Tehát a tartalomszolgáltatók (legyen az videó, szöveg vagy bármi) egyetlen bevételi forrása a reklám. Ha viszont azzal nem tud bevételt termelni, akkor nem lesz miből megcsinálni az anyagokat. Természetesen mindez a politikai tartalmakra nem vonatkozik, ott más szempontok vannak, lásd például a 80 milliárdunkba kerülő MTVA-t.

    Egy másik irány ez lehet: "A natív hirdetések, vagyis amikor a tartalom maga a hirdetés. Ez ugye egyrészről nagyon hatékony, másrészről számos etikai kérdést felvet. Hiszen a tartalomba csomagolt reklám esetében sokkal nehezebb felismerni, hogy mi reklámot nézünk. De mégis ez lehet az az irány, ami egyre nagyobb teret fog nyerni már 2016-ban is."
    Banner
  • Cat #12
    A kérdéseidre a válasz egyszerű: nem köteleznek a kiadók téged semmire. Csak azt mondják, hogy ha látni akarod a tartalmukat, akkor látnod kell a reklámot is. Bármikor dönthetsz úgy, hogy nem olvasol pl. híreket, és akkor nem fogy a sávod, nem dolgozik a mobilod procija, nem kaphatsz be vírust, stb.

    "Szvsz ha egy oldal nem engedélyezi a reklám blokkolókat, az kb. olyan, mintha egy szoftver nem engedné a virusirtó futását a háttérben"
    Kevés ennél nagyobb baromságot olvastam :D
  • Solear
    #11
    A rövid érvelésem nekem is a blokkolók mellett szól. A reklám egyfajta tartalom. Az hogy valaki milyen tartalmat szeretne olvasni nézni az teljesen szabad választás kellene legyen. Ugyanugy ahogy nem erőltethetik rám hogy hockey-t nézzek ha nem szeretem nem értem miért gondolják hogy rámerőltethetik hogy reklámot nézzek ha nem akarok. Egyszerűen nem látok észérvet amellett hogy miért kellene nekem reklámot nézzek ha nem érdekel. Nem az alapján vásárolok, csak idegesit. Az oldalak azért teszik ki őket hogy bevételhez jussanak, de tőlem nem jutnak bevételhez reklám által, ez nem feltevés, hanem egy tény. Nem azért mert nem látom a reklámot a blokkolás miatt hanem mert mások a vásárlási szokásaim amit én el tudok dönteni..

    Igazi boszorkányüldözés ez már lassan.. Gusztustalan..
  • Vata111
    #10
    Szerencsére nem böngészek svéd oldalakat.
  • asgh
    #9
    Ez a kampány felvet néhány érdekes jogi kérdést:
    1. Sok esetben a tartalomhoz képest a reklámok jelentik az adatforgalom döntő részét. Ha a net előfizetésem forgalom alapú és nem szűrhetem a reklámokat, azzal végső soron extra kiadásokra köteleznek.
    2. Ugyanez a helyzet a reklámok extra erőforrás igényeivel. Miért rohasszam a mobilom aksiját reklám animációkkal, amikor csak szöveget akarok olvasni?
    3. Stabilitás: sok esetben az oldalak azért nem töltenek be rendesen, akadoznak, lefagyasztják a browsert, mert olyan reklámokkal pakolják tele, amik szarul lettek megirva.
    4. Biztonság: sokszor a tartalomszolgáltatótól teljesen független az elhelyezett reklámok kódja, azok között megdöbbentően sok a rosszindulatú, gyakran illegális, átverős hirdetés ("az ön telefonját megfertőzték, azonnal kattintson ide, ha meg akarja menteni az adatait", stb.).
    Szvsz ha egy oldal nem engedélyezi a reklám blokkolókat, az kb. olyan, mintha egy szoftver nem engedné a virusirtó futását a háttérben: onnantól tök mindegy, hogy mi a tartalom, automatikusan veszélyforrásnak kell tekinteni.
  • end3
    #8
    Püroszi győzelem lenne, ha sikerülne, (Persze, nem fog...!)

    http://www.hwsw.hu/hirek/55324/biztonsag-hirdetes-ransomware-malware-kartevo.html
  • arty
    #7
    demagóg pojáca :)
  • gergely1991
    #6
    Manapság a reklámok többsége igen gusztustalanok lettek már(nemcsak azért ahogyan működnek:popup,flash,vírusgyanús ill. adathalászra mutató linkek,stb. hanem már szószerint értendő!!!!) Nem részletezem, valakinek még felfordulna a gyomra.Ezeket szűrniük kell,aztán kezdjenek hozzá a blokkolók kiiktatásához!
    Utoljára szerkesztette: gergely1991, 2016.03.16. 22:15:53
  • RelakS
    #5
    Ahogy mondod.
    Reklám a videó elején? Legyen.
    Ugribugris reklámhegyek az oldalon? Mit érdekel engem?
    De mikor elolvasnék gyorsan egy tartalmat, és azt kell kutatnom, hogy hol csukjam be a reklám "popupot", meg mikor a youtubeon a videóban pár percenként "reklámszünet" van, az már kritikán aluli, de minimum bosszantó.
  • halgatyó
    #4
    Nem biztos, hogy ez a reklámok-pofánkba-erőszakolása tényleg a reklámokról szól. Ha jobban belegondolunk, pár részlet arra utal, hogy itt egész másra megy ki a szemétkedés.
    Egyik kérdés: miért pont Svédországban? Miben különbözik Svédország a többitől? Nagyjából tudjuk, hadd ne részletezzem. (a liberáldisznók által leginkább uralt ország)
    Másik kérdés: vajon az az ember, akit halálra dühítettek a pofájába baszott villogó reklámokkal, amiktől a cikket sem tudta rendesen, GONDOLKODVA elolvasni, amit akart,
    VAJON AZ AZ EMBER TÉNYLEG ELSŐ DOLGA LESZ, HOGY ELROHAN A BOLTBA ÉS MEGVESZI A REKLÁMOZOTT -- SZÁMÁRA AMÚGY FELESLEGES -- SZART?
    Vagy PONT AZ ELLENKEZŐ hatást váltják majd ki az enyhénszólva kéretlen reklámok? Bennem biztos hogy az ellenkező hatást! Ha nem tudnám blokkolni a sok GÉP-LASSÍTÓ, letöltések idejét növelő, odafigyelést extrém mértékben zavaró reklám-szemetet, akkor egy kis papírt tartanék a gép mellett, és felírnám, hogy mely termékeket NEM FOGOK megvenni, akkor se, ha szükségem lenne rá!
    Aztán majd jönnek a szemetek, hogy jaaaj jaaaaj nem vásárolják a reklámozott termékeinket.... és a kötelező reklámnézegetések után BEVEZETIK MAJD A KÖTELEZŐ VÁSÁRLÁSI KVÓTÁKAT IS?
    Durva lenne!

    Ha átgondoljuk, akkor rájöhetünk: a reklámok gazdasági társadalmi hatása nem pozitív, hanem negatív! Ugyanis a TÉNYLEGES, AZ IGAZI SZÜKSÉGLETEINKEN FELÜLI felesleges vásárlásra ösztönöz. Fogyasztva ezzel a pénzünket, felesleges termelésre ösztönözve a gazdaságot és pusztítva a környezetet.
    Fejreállított világban élünk. Hadjárat folyik minden ellen, amit az ember élete céljaiként kitűz, amit tervezget, amit MINDEN REKLÁM NÉLKÜL IS hatalmas áldozatok árán is megvesz (családi ház, autó, stb.) És reklámoznak minden szart, amit valaki (HITELBŐL felépített gyárban!) megtermel, és nem tudja eladni (bedől az átkozott hitel).ú
    Az egész gazdasági rendszerünk bűn-rossz, beteg. Az úgynevezett GDP egy mesterségesen kierőszakolt aljas ócska szar mutató! Már megmondta (az általam korábban nagyrabecsült) pénzügyérünk is: az elromlott hűtőszekrényektől növekszik a gazdaság.... aztán kb. 3 hónapra rá törvénybe iktatták a lakosság gázkészülékeinek a kötelező felülvizsgálatára vonatkozó törvényt.... hadd ne ordítsak.

    A kierőszakolt reklámnézegetésnek még egy hatása biztosan lesz: tovább növekszik az múgyis megabájtokra rúgó és őrülten bonyolult weblapok mérete és bonyolultsága, és emberi agy számára áttekinthetetlensége.
    Már most is ok helyen tapasztalható, hogy egy párszáz betűs cikket elmentek, és 3 megabájtot foglal el a harddisken. Ha belenézek, hogy mi a sz**r van benne, hát valami ember számára követhetetlen jávaszkriptes okádékkal van tele.
    EBBE A MOSLÉKBA SOKMINDENT EL LEHET ÁM REJTENI! Kémkedő kódokat, vagy hackerek üzengethetnek egymásnak anélkül, hogy a Nagy Fül észrevenné... lesznek itt még cifrább dolgok is.
  • Palinko
    #3
    nekem nem a pár google reklámmal, vagy a pár animgiffel volt a bajom évekig szívesen elolvasgattam. de aztán minden oldalon ugyanazt a szart nyomták már, villogtak, telerakták az oldalakat, videó megosztóknál volt hogy párszáz dolgot blokkolt a reklámblokkoló, javascriptes szarságok, ugráltak az ablakok fel stb. ebből lett elegem, szóval szerintem a reklámozók nyúltak már olyan módszerekhez ami sok volt, még nálam is és logikus lépés volt, hogy elterjednek a reklámblokkolók. most nem tudom sajnálni őket egy kicsit sem mert maguknak köszönhetik, igaz, hogy kollektíven olyanok is szívnak akik eddig normálisan használták a reklámfelületet, de sajna van ez így néha.
  • EnxTheOne
    #2
    Ha nem lennének pofátlan reklámok, akkor reklámblokkoló se.
  • wraithLord
    #1
    Ezt bevezethetnék mindenhol (nem csak a neten), hogy vagy reklámot bámulsz, vagy fizetsz.
    Eddig valahogy úgy tűnt, hogy nem nagyon van más választásom. Ha kíváncsi vagyok egy adott tartalomra, kénytelen vagyok reklámot bámulni.

    Reflekálva az IT/Tech főoldalon írtakra: "Vége az ingyenélésnek:..." Eddig sem ingyen volt, csak pénzbeli ellenjuttatás helyett szellemi ellenjuttatással fizettünk. Nem véletlenül találták ki a neten a reklámblokkolókat, és nem véletlenül keresi az ember állandóan, hogy miképp úszhatja meg a hülye reklámok bámulását. Nem, nem csak azért, mert nem érdekli, hanem mert ösztönösen nem szeret manipulálva lenni.

    Meglehetősen korrekt lépés lenne, ha végre eldönthetné az ember, hogy mivel szeretne fizetni egy adott termékért. Mert nagyon nem mindegy...