Berta Sándor
Amikor a reklám visszanéz
Az új hirdetések képesek megfigyelni és elemezni az előttük elhaladó járókelők reakcióit.
A Clear Channel Outdoor (CCO) nevű amerikai cég egy olyan rendszert mutatott be, amelynek a segítségével minden olyan személy magatartása megfigyelhető, aki elhalad az amerikai városokban elhelyezett hatalmas plakátok előtt. A vállalat ki akarja találni, hogy kik azok, akik valóban meg is vásárolják azokat a termékeket, amelyek hirdetéseit látják. Az új megoldás neve Radar. Eddig 11 amerikai nagyvárosban vezették be, többek között New Yorkban és Los Angelesben, az év végétől pedig az egész Amerikai Egyesült Államokban elérhető lesz.
A CCO a projektben három társasággal is szövetkezett: az AT&T leányvállalata gyűjti az adatokat a felhasználók tartózkodási helyével kapcsolatban; a PlaceIQ ellenőrzi a számos alkalmazás adatain keresztül a mobiltelefon-tulajdonosok vásárlási szokásait; míg a Placed azért fizet majd az ügyfeleinek, hogy célzottan küldjenek reklámokat az emberek telefonjaira, például egy fehérnemű-ajánlatot akkor, ha az illető épp egy fehérneműboltban tartózkodik. A CCO az összegyűjtött adatoknak köszönhetően megállapítaná, hogy például ki nézte meg a Batman vs. Superman film plakátját, majd váltott valóban jegyet a moziba.
A Különvélemény (Minority Report) című sci-fi reklámos jelenete pont ideillik
Andy Stevens, a CCO alelnöke közölte, hogy végül egy profilt tudnak létrehozni, azaz meg tudják majd mondani, hogy hogyan néz ki a plakátok átlagos megtekintője és mit csinál a reklámok megnézése után. Az összegyűjtött adatok lehetővé fogják tenni a célzott hirdetési ajánlatok készítését. Természetesen felmerülnek adatvédelmi aggályok: Jeffrey Chester, a Center for Digital Democracy vezetője rámutatott, hogy az emberek ebben az esetben nem is sejtik, hogy célzottan kikémlelik őket. A CCO menedzsere erre úgy reagált, hogy minden információt névtelenül kezelnek és az egyes személyeket nem lehet majd azonosítani.
A Clear Channel Outdoor (CCO) nevű amerikai cég egy olyan rendszert mutatott be, amelynek a segítségével minden olyan személy magatartása megfigyelhető, aki elhalad az amerikai városokban elhelyezett hatalmas plakátok előtt. A vállalat ki akarja találni, hogy kik azok, akik valóban meg is vásárolják azokat a termékeket, amelyek hirdetéseit látják. Az új megoldás neve Radar. Eddig 11 amerikai nagyvárosban vezették be, többek között New Yorkban és Los Angelesben, az év végétől pedig az egész Amerikai Egyesült Államokban elérhető lesz.
A CCO a projektben három társasággal is szövetkezett: az AT&T leányvállalata gyűjti az adatokat a felhasználók tartózkodási helyével kapcsolatban; a PlaceIQ ellenőrzi a számos alkalmazás adatain keresztül a mobiltelefon-tulajdonosok vásárlási szokásait; míg a Placed azért fizet majd az ügyfeleinek, hogy célzottan küldjenek reklámokat az emberek telefonjaira, például egy fehérnemű-ajánlatot akkor, ha az illető épp egy fehérneműboltban tartózkodik. A CCO az összegyűjtött adatoknak köszönhetően megállapítaná, hogy például ki nézte meg a Batman vs. Superman film plakátját, majd váltott valóban jegyet a moziba.
A Különvélemény (Minority Report) című sci-fi reklámos jelenete pont ideillik
Andy Stevens, a CCO alelnöke közölte, hogy végül egy profilt tudnak létrehozni, azaz meg tudják majd mondani, hogy hogyan néz ki a plakátok átlagos megtekintője és mit csinál a reklámok megnézése után. Az összegyűjtött adatok lehetővé fogják tenni a célzott hirdetési ajánlatok készítését. Természetesen felmerülnek adatvédelmi aggályok: Jeffrey Chester, a Center for Digital Democracy vezetője rámutatott, hogy az emberek ebben az esetben nem is sejtik, hogy célzottan kikémlelik őket. A CCO menedzsere erre úgy reagált, hogy minden információt névtelenül kezelnek és az egyes személyeket nem lehet majd azonosítani.