Berta Sándor

Amikor a reklám visszanéz

Az új hirdetések képesek megfigyelni és elemezni az előttük elhaladó járókelők reakcióit.

A Clear Channel Outdoor (CCO) nevű amerikai cég egy olyan rendszert mutatott be, amelynek a segítségével minden olyan személy magatartása megfigyelhető, aki elhalad az amerikai városokban elhelyezett hatalmas plakátok előtt. A vállalat ki akarja találni, hogy kik azok, akik valóban meg is vásárolják azokat a termékeket, amelyek hirdetéseit látják. Az új megoldás neve Radar. Eddig 11 amerikai nagyvárosban vezették be, többek között New Yorkban és Los Angelesben, az év végétől pedig az egész Amerikai Egyesült Államokban elérhető lesz.

A CCO a projektben három társasággal is szövetkezett: az AT&T leányvállalata gyűjti az adatokat a felhasználók tartózkodási helyével kapcsolatban; a PlaceIQ ellenőrzi a számos alkalmazás adatain keresztül a mobiltelefon-tulajdonosok vásárlási szokásait; míg a Placed azért fizet majd az ügyfeleinek, hogy célzottan küldjenek reklámokat az emberek telefonjaira, például egy fehérnemű-ajánlatot akkor, ha az illető épp egy fehérneműboltban tartózkodik. A CCO az összegyűjtött adatoknak köszönhetően megállapítaná, hogy például ki nézte meg a Batman vs. Superman film plakátját, majd váltott valóban jegyet a moziba.


A Különvélemény (Minority Report) című sci-fi reklámos jelenete pont ideillik

Andy Stevens, a CCO alelnöke közölte, hogy végül egy profilt tudnak létrehozni, azaz meg tudják majd mondani, hogy hogyan néz ki a plakátok átlagos megtekintője és mit csinál a reklámok megnézése után. Az összegyűjtött adatok lehetővé fogják tenni a célzott hirdetési ajánlatok készítését. Természetesen felmerülnek adatvédelmi aggályok: Jeffrey Chester, a Center for Digital Democracy vezetője rámutatott, hogy az emberek ebben az esetben nem is sejtik, hogy célzottan kikémlelik őket. A CCO menedzsere erre úgy reagált, hogy minden információt névtelenül kezelnek és az egyes személyeket nem lehet majd azonosítani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #6
    Nem, egyelőre azokat csak megjelöli a rendszer. Csillag lesz a nevük mellett. A deportálás majd később jön.
  • Ender Wiggin #5
    És aki soha életében nem vásárolt semmit, amit a plakátok kínálnak, azt a családjával együtt deportálják majd, vagy mi?
  • Sir Cryalot #4
    Ez teljesen természetes velejárója annka ha egy országot élőlények helyett élősködő-lények kezdenek el benépesíteni, innen se kell messziremenni ezért, hogy csak a kubatov listát említsem.
  • gforce9 #3
    "A CCO menedzsere erre úgy reagált, hogy minden információt névtelenül kezelnek és az egyes személyeket nem lehet majd azonosítani."

    Ja a neve nem lesz meg, hanem egy kód helyette, de a fényképe a videók róla, hogy mikor hol járt, mi az emailcíme, telefonszáma, lakcíme, mikor mit csinált az meg lesz. A CCO menedzsere mondjuk megérdemelne egy iszonyat pert emiatt. Ilyen szinten a pofájába hazudni az embereknek.....
  • Sir Cryalot #2
    Ez a cucc is ilyen stalker "mentalitású" lények gondolatmenetét "dícséri" , akik igazából összetett gondolkodásra képtelenek.
  • Skylake #1
    Tekintve az adblock és egyéb eszközök eszkalálódó sikereit, az online színtérben, egyáltalán nem az látszik, hogy az emberek k*rvára boldogan habzsolnák az eléjük tett reklámtartalmakat. Ez a cucc pedig kifejezetten alkalmas arra, hogy prank legyen belőle. Nekem például első dolgom lenne egy középső ujjat mutatni a hűdeokos, nagyon MI reklámtáblának. Esetleg némi obszcén kifejezéseket hozzátéve. Csak hogy mit tud vele kezdeni a szoftver. ;-)

    Meg hát kell hozzá egy adatvédelmi értelemben kiszolgáltatott tömeg, de szerencsére Európában a személyes adatok védelmét nem úgy értelmezik, mint a nagy víz túloldalán. Bár már ez már az a kategóriájú adatgyűjtés, hogy az ottani jogszabályok alapján is szénné lesz perelhető a CCO.