Berta Sándor
Új böngésző segíthet a reklámpiacnak
Az online hirdetések sok felhasználót bosszantanak, ezért reklámblokkolókat használnak. A kialakult helyzetre egy új böngésző jelenthet megoldást.
A felhasználók jelentős része nem szereti az internetes hirdetéseket, ezért mindent elkövet azok kiszűrésére. A felbukkanó ablakok, bannerek rejthetnek vírusokat és más kártevőket, emellett idegesítőek is, így érthető a reklámblokkolók elterjedése. Emiatt viszont nehéz helyzetbe kerültek elsősorban a kisebb kiadók, hiszen csökkentek a bevételeik. A Brave nevű böngésző lehet a megoldás, amit Brendan Eich, a Mozilla egykori vezérigazgatója és segítői fejlesztették ki.
A Brave ötlete egyszerű: a legtöbb hirdetést egyszerűen nem jeleníti meg. Nincsenek sütifájlok sem, amelyek a felhasználók szörfölési szokásaiba adnak bepillantást. Mindez oda vezet, hogy a böngésző négyszer gyorsabb a konkurens termékeknél. Ugyanakkor a Brave lehetővé teszi a reklámcégeknek az anonim adatgyűjtést, így olyan ajánlatokat készíthetnek, amelyeket a böngésző megjelenít. Az azokból befolyó bevételből részesednek a kiadók, a hirdetési ügynökségek és a Brave fejlesztői.
A szoftver alapvetően úgy működik, mint az Adblock Plus fehér listája, de az a különbség, hogy az internetezők azokkal az ajánlatokkal szembesülnek, amelyek valóban érdekelik őket. Van még egy szempont: amennyiben elegendő bevétel folyik be, akkor az összegből a reklámügynökségek, a fejlesztők és kiadók mellett a felhasználók is részesedhetnek. Vagyis voltaképpen azért kapnának pénzt az emberek, hogy hirdetéseket néznek. A Brave jelenleg Windows, Mac, Android és iOS platformon érhető el, s a béta verziója tölthető le.
A felhasználók jelentős része nem szereti az internetes hirdetéseket, ezért mindent elkövet azok kiszűrésére. A felbukkanó ablakok, bannerek rejthetnek vírusokat és más kártevőket, emellett idegesítőek is, így érthető a reklámblokkolók elterjedése. Emiatt viszont nehéz helyzetbe kerültek elsősorban a kisebb kiadók, hiszen csökkentek a bevételeik. A Brave nevű böngésző lehet a megoldás, amit Brendan Eich, a Mozilla egykori vezérigazgatója és segítői fejlesztették ki.
A Brave ötlete egyszerű: a legtöbb hirdetést egyszerűen nem jeleníti meg. Nincsenek sütifájlok sem, amelyek a felhasználók szörfölési szokásaiba adnak bepillantást. Mindez oda vezet, hogy a böngésző négyszer gyorsabb a konkurens termékeknél. Ugyanakkor a Brave lehetővé teszi a reklámcégeknek az anonim adatgyűjtést, így olyan ajánlatokat készíthetnek, amelyeket a böngésző megjelenít. Az azokból befolyó bevételből részesednek a kiadók, a hirdetési ügynökségek és a Brave fejlesztői.
A szoftver alapvetően úgy működik, mint az Adblock Plus fehér listája, de az a különbség, hogy az internetezők azokkal az ajánlatokkal szembesülnek, amelyek valóban érdekelik őket. Van még egy szempont: amennyiben elegendő bevétel folyik be, akkor az összegből a reklámügynökségek, a fejlesztők és kiadók mellett a felhasználók is részesedhetnek. Vagyis voltaképpen azért kapnának pénzt az emberek, hogy hirdetéseket néznek. A Brave jelenleg Windows, Mac, Android és iOS platformon érhető el, s a béta verziója tölthető le.