Berta Sándor

Új böngésző segíthet a reklámpiacnak

Az online hirdetések sok felhasználót bosszantanak, ezért reklámblokkolókat használnak. A kialakult helyzetre egy új böngésző jelenthet megoldást.

A felhasználók jelentős része nem szereti az internetes hirdetéseket, ezért mindent elkövet azok kiszűrésére. A felbukkanó ablakok, bannerek rejthetnek vírusokat és más kártevőket, emellett idegesítőek is, így érthető a reklámblokkolók elterjedése. Emiatt viszont nehéz helyzetbe kerültek elsősorban a kisebb kiadók, hiszen csökkentek a bevételeik. A Brave nevű böngésző lehet a megoldás, amit Brendan Eich, a Mozilla egykori vezérigazgatója és segítői fejlesztették ki.

A Brave ötlete egyszerű: a legtöbb hirdetést egyszerűen nem jeleníti meg. Nincsenek sütifájlok sem, amelyek a felhasználók szörfölési szokásaiba adnak bepillantást. Mindez oda vezet, hogy a böngésző négyszer gyorsabb a konkurens termékeknél. Ugyanakkor a Brave lehetővé teszi a reklámcégeknek az anonim adatgyűjtést, így olyan ajánlatokat készíthetnek, amelyeket a böngésző megjelenít. Az azokból befolyó bevételből részesednek a kiadók, a hirdetési ügynökségek és a Brave fejlesztői.

A szoftver alapvetően úgy működik, mint az Adblock Plus fehér listája, de az a különbség, hogy az internetezők azokkal az ajánlatokkal szembesülnek, amelyek valóban érdekelik őket. Van még egy szempont: amennyiben elegendő bevétel folyik be, akkor az összegből a reklámügynökségek, a fejlesztők és kiadók mellett a felhasználók is részesedhetnek. Vagyis voltaképpen azért kapnának pénzt az emberek, hogy hirdetéseket néznek. A Brave jelenleg Windows, Mac, Android és iOS platformon érhető el, s a béta verziója tölthető le.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • SupraMKIII #16
    Aha.
    Előfordul mással is, hogy különböző szerek hatása alatt orbitális marhaságot talál ki - csak a többség az anyag felszívódása után beismeri.

    Ebből is látszik, hogy mennyire semmit nem jelent az, hogy valaki egy szervezet élén van. Megjegyzem, a mozilla is igen érdekes irányokba ment el - lehet hogy megvan az ok :-)
  • Babil #15
    Ezek szerint, ha nekem van két honlapom amiket eddig ingyen reklámoztam oda-vissza, ezentúl majd az új böngésző eldönti, hogy megtehetem-e és ha igen akkor is csak akkor, ha nála fizetek? hehe
  • kvp #14
    Ha jol ertem, akkor keszitettek egy bongeszot, ami letiltja az oldaltulajdonosok reklamjait, de berakja helyettuk a sajatjait es mellekesen adatgyujtessel foglalkozik. Ilyen program mar volt par, de valahogy mind malware listas lett es ismerve a nagyobb legalis oldaltulajdonosok lobbierejet, ez a program hamarabb lesz malware kategorias mint a wget.

    Egyebkent meg a sutik ertheto hogy kovetnek, de megfelelo beallitasok mellett csak az oldalon belul, arra viszont jok (eredetileg is erre talaltak ki oket), hogy session adatokat mentsenek, pl. hogy be van-e lepve az ember. Ezeket letiltani a mai kornyezetben kb. olyan mintha az ember a chrome anonim modjat hasznalna mindenhez. (sot meg az is intelligensebb es extra reklamokat sem rak ki, pedig a google fejlesztette)

    A reklamok megkerulesere ket jo es biztos modszer van:
    -az egyik az oldalba epiteni oket, tehat a normal cikk kepek es szovegek kozze beszurni, gyakorlatilag az oldal normal tartalmaval egyutt lekuldve oket, hasznaljak de nem tul nepszeru
    -a masik pedig eleve reklambol kesziteni az oldalt, pl. a gyereknek olyan rajzfilmet kesziteni, amihez mar a rajzolas kozben keszul a megveheto jatekfigura es minden mas is, ezt joreszt a japanok talaltak ki es a nyugati vilag, pl. a disney vitte tokelyre

    Az utobbi ami terjed, mert egy egesz estes reklamnal (pl. uj star wars) semmi nincs ami tobbet erne, mivel igy az emberek meg a reklamokert is fizetnek. Ennek gyengebb valtozata amikor egy cikk vagy egy egesz oldal reklam celbol keszul. Es ott nem lehet letiltani semmit, mert akkor nem marad tartalom. Ez az iranyzat ami kezdi atvenni az idegesito reklamok helyet, leginkabb azert mert mukodik,
  • ostoros #13
    A reklám káros.
    http://www.youtube.com/watch?v=nYvKjtlb9-c
  • bunny #12
    "de az a különbség, hogy az internetezők azokkal az ajánlatokkal szembesülnek, amelyek valóban érdekelik őket"

    Baromira erről szól minden adatgyűjtés, ne adjuk már el a melegvizet új találmányként ... csak most a zsé a google-hez kerül, itt meg a böngésző készítők szeretnének egy kis szeletet a zsíros husiból. Szánalmas.
  • barret #11
    Nekem semmi bajom a kultúrált kivitelű reklámokkal. De a villogó fél képernyős szarok "picit" már zavarnak! Ezért nem is tartok rájuk igényt,így kell a saját üzletüket rontani...
    Ha nem lennének telhetetlenek,senki nem tiltaná le a reklámjaikat!Én sem.
  • gombabácsi #10
    pedig marha könnyű lenne kikerülni minden adblock-ot... nem értem miért nem csinálják meg
  • mgenya911 #9
    Ha abbahagynák a dinamikus html5, flash alapú idegesítő animált reklámok használatát (ami mellesleg a CPU-t is megdolgoztatja) jóval kevesebben használnák az adbock ot.
  • aemus #8
    Ki fogja ezt a böngészőt használni ? Az emberek többsége igyekszik megszabadulni a reklámoktól.
  • jkedzs #7

    https://www.youtube.com/watch?v=plT5989P1v4
    4:00