Berta Sándor
Gyorsabbá tenné a mobil böngészést a Google
A honlapok a jövőben sokkal hamarabb töltődhetnek majd be.
A Google az Accelerated Mobile Pages (AMP) nevű projektje keretében úgy döntött, hogy minimálisra csökkenti az oldalak kódjainak méretét. Amennyiben a módosítások elterjednek, úgy alapvetően változhat meg a mobil internetezés. A programot David Besbris, a konszern illetékes alelnöke jelentette be blogbejegyzésében.
Az AMP HTML-t az intelligens cache használat, a teljesítmény előrejelzése és mobilra optimalizált tartalom jellemzi. Meglévő webes technológiákra épül és nem template-ken alapul, tehát a kiadók könnyen át tudják rá alakítani saját tartalmaikat a gyorsaságot és a gyors megjeleníthetőséget szem előtt tartva. A projekt sikerét elősegítheti, hogy már most számos partner támogatja, köztük van az Adobe Analytics, a BBC, a BuzzFeed, az El Pais, a LinkedIn, a Pinterest, a The Financial Times, a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a The Guardian, a The Huffington Post, a Lastampa, a LesEchos, a Mashable, a The New York Post, a The New York Times, a The Telegraph, a TIME, a The Wall Street Journal, a The Washington Post, a Twitter, a ZEIT ONLINE és a Wordpress.
A változtatásoknak köszönhetően a honlapok átlagos betöltési ideje 2-3 másodpercről egy ezredmásodpercre csökkenhet le. Minden olyan portál, amely részt akar venni az AMP-ben, köteles drasztikus mértékben lecsökkenteni a kód mennyiségét. A projekt 2016-ban fog elindulni és hatással lehet nem csupán az internetezés sebességére, hanem a tartalmak, akár a videók vagy éppen a reklámok megjelenítésére is. Ez pedig további fellendülést és még több bevételt hozhat a különböző ágazatoknak és a vállalatoknak.
A Google az Accelerated Mobile Pages (AMP) nevű projektje keretében úgy döntött, hogy minimálisra csökkenti az oldalak kódjainak méretét. Amennyiben a módosítások elterjednek, úgy alapvetően változhat meg a mobil internetezés. A programot David Besbris, a konszern illetékes alelnöke jelentette be blogbejegyzésében.
Az AMP HTML-t az intelligens cache használat, a teljesítmény előrejelzése és mobilra optimalizált tartalom jellemzi. Meglévő webes technológiákra épül és nem template-ken alapul, tehát a kiadók könnyen át tudják rá alakítani saját tartalmaikat a gyorsaságot és a gyors megjeleníthetőséget szem előtt tartva. A projekt sikerét elősegítheti, hogy már most számos partner támogatja, köztük van az Adobe Analytics, a BBC, a BuzzFeed, az El Pais, a LinkedIn, a Pinterest, a The Financial Times, a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a The Guardian, a The Huffington Post, a Lastampa, a LesEchos, a Mashable, a The New York Post, a The New York Times, a The Telegraph, a TIME, a The Wall Street Journal, a The Washington Post, a Twitter, a ZEIT ONLINE és a Wordpress.
A változtatásoknak köszönhetően a honlapok átlagos betöltési ideje 2-3 másodpercről egy ezredmásodpercre csökkenhet le. Minden olyan portál, amely részt akar venni az AMP-ben, köteles drasztikus mértékben lecsökkenteni a kód mennyiségét. A projekt 2016-ban fog elindulni és hatással lehet nem csupán az internetezés sebességére, hanem a tartalmak, akár a videók vagy éppen a reklámok megjelenítésére is. Ez pedig további fellendülést és még több bevételt hozhat a különböző ágazatoknak és a vállalatoknak.