Berta Sándor
Sok gyerek mindent igaznak hisz az interneten
A gyerekek sok időt töltenek a világhálón, de gyakran nem tudják felmérni, hogy valaki fizet azért, amit látnak.
Az Ofcom brit médiafelügyelet munkatársai kiderítették, hogy a fiatalok az online reklámok tekintetében könnyen összezavarhatók és hamar elbizonytalanodnak. A dokumentum legfontosabb eredményei között van, hogy a megkérdezett 12 és 15 év közötti személyek mindössze 31% százaléka tudott különbséget tenni a valódi keresési eredmények és az online hirdetések között. A 8 és 11 év közöttieknél az arány még kisebb, csupán 19 százalék volt.
Csak a 12-15 évesek fele volt tudatában annak, hogy az internetes bloggerek videóiban elhelyezett termékértékelések valójában sokszor fizetett reklámok. Azt, hogy az emberek az interneten személyre szabott hirdetéseket láthatnak, szintén csak kevesebb, mint a felük tudta. A Google által mutatott keresési eredmények igazságtartalmát a 12-15 évesek fele kérdőjelezte meg, egyötödük hitte azt, hogy a megmutatott anyagok valósak, a többiek nem igazán foglalkoztak az adott honlapok valóságtartalmával. Összességében nőtt azoknak a száma, akik úgy hiszik, hogy az interneten lévő információk "mindig valósak".
Érdekes trend, hogy a Facebook egyre inkább veszít a jelentőségéből. A 12-15 évesek csak 58 százaléka mondta azt, hogy számukra a Facebook a legfontosabb közösségi hálózat - tavaly ez az arány még 75 százalék volt. A táblagépek viszont egyre népszerűbbek és különösen a fiatalabbak esetében a legtöbbet használt eszközök az online csatlakozáshoz. 2005-höz képest a világhálón eltöltött idő több mint a kétszeresére nőtt. A 8-11 évesek hetente 11 órát vannak az interneten, a 12-15 éveseknél ez az időtartam 19 óra. Végül fontos megemlíteni, hogy egyre gyakrabban van internethozzáférés már a gyerekszobákban is.
Az Ofcom brit médiafelügyelet munkatársai kiderítették, hogy a fiatalok az online reklámok tekintetében könnyen összezavarhatók és hamar elbizonytalanodnak. A dokumentum legfontosabb eredményei között van, hogy a megkérdezett 12 és 15 év közötti személyek mindössze 31% százaléka tudott különbséget tenni a valódi keresési eredmények és az online hirdetések között. A 8 és 11 év közöttieknél az arány még kisebb, csupán 19 százalék volt.
Csak a 12-15 évesek fele volt tudatában annak, hogy az internetes bloggerek videóiban elhelyezett termékértékelések valójában sokszor fizetett reklámok. Azt, hogy az emberek az interneten személyre szabott hirdetéseket láthatnak, szintén csak kevesebb, mint a felük tudta. A Google által mutatott keresési eredmények igazságtartalmát a 12-15 évesek fele kérdőjelezte meg, egyötödük hitte azt, hogy a megmutatott anyagok valósak, a többiek nem igazán foglalkoztak az adott honlapok valóságtartalmával. Összességében nőtt azoknak a száma, akik úgy hiszik, hogy az interneten lévő információk "mindig valósak".
Érdekes trend, hogy a Facebook egyre inkább veszít a jelentőségéből. A 12-15 évesek csak 58 százaléka mondta azt, hogy számukra a Facebook a legfontosabb közösségi hálózat - tavaly ez az arány még 75 százalék volt. A táblagépek viszont egyre népszerűbbek és különösen a fiatalabbak esetében a legtöbbet használt eszközök az online csatlakozáshoz. 2005-höz képest a világhálón eltöltött idő több mint a kétszeresére nőtt. A 8-11 évesek hetente 11 órát vannak az interneten, a 12-15 éveseknél ez az időtartam 19 óra. Végül fontos megemlíteni, hogy egyre gyakrabban van internethozzáférés már a gyerekszobákban is.