Gyurkity Péter
Az internetes generáció is szeret boltokba járni
A hagyományos üzletekben történő vásárlás az online opciók bővülésével sem hal ki.
Már az úgynevezett dotcom-lufi idején felmerült, hogy az emberek többsége a nem túl távoli jövőben minden fontosabb beszerzést az interneten keresztül bonyolít majd le, ezzel pedig (a nyomtatott napilapok és magazinok mellett) a hagyományos üzletek is kihalnak, illetve ellehetetlenülnek. Ez egyelőre nem következett be, és a jelek szerint mindkét vásárlási forma megmaradhat.
Az NPD Group felmérésének eredményei szerint, amelyeket 15 ezer felnőtt amerikai megkérdezésével alakítottak ki, nem csak az idősebbek, de az internetes generáció tagjai is szívesen járnak a hagyományos üzletekbe, sokan egyenesen kedvelik a vásárlói forgatagot, amely különösen az ünnepi időszakban válik egyre erősebbé, és egyben zavaróbbá. Ebből arra következtethetünk, hogy nem lesz igaza a forradalmi áttörést, a hagyományos beszerzési csatornák eltűnését jósolóknak.
A megkérdezett felnőtt vásárlók 27 százaléka ugyan úgy nyilatkozott, hogy az ünnepi vásárlásra leginkább online módon készül, a kiválasztott termékeket az interneten keresztül kívánja beszerezni, ám 29 százalék ennek legalább felét a hagyományos üzletekben teszi majd meg, helyben válogatva ki a legmegfelelőbbnek tűnő cikkeket. 21 százalék kifejezetten kedveli az ilyenkor kialakuló és megerősödő forgatagot, további 16 százalék pedig tolerálja azt, vagyis emiatt nem fognak távol maradni a bevásárlóközpontoktól.
Ez utóbbiak persze (ahogy azt a mozifilmeknél és tévésorozatoknál is láthatjuk) egyre inkább a fiatalabb korosztályokra koncentrálnak, kialakítva a rendszeres visszatéréshez szükséges feltételeket, hiszen így maradhatnak igazán relevánsak az egyre erősebb online világ mellett, ám érdekes módon éppen a legfiatalabbak, a 18 és 24 év közöttiek azok, akik a leginkább kedvelik a hagyományos vásárlási formát. Ebben nyilván szerepe van az utóbbi időben egyre gyakoribb online adatlopásoknak is, amelyek során kártyaszámok és egyéb bizalmas adatok millióit szerzik meg illetéktelenek - ez arra figyelmeztet, hogy az online biztonság terén bőven van mit bepótolni.
Már az úgynevezett dotcom-lufi idején felmerült, hogy az emberek többsége a nem túl távoli jövőben minden fontosabb beszerzést az interneten keresztül bonyolít majd le, ezzel pedig (a nyomtatott napilapok és magazinok mellett) a hagyományos üzletek is kihalnak, illetve ellehetetlenülnek. Ez egyelőre nem következett be, és a jelek szerint mindkét vásárlási forma megmaradhat.
Az NPD Group felmérésének eredményei szerint, amelyeket 15 ezer felnőtt amerikai megkérdezésével alakítottak ki, nem csak az idősebbek, de az internetes generáció tagjai is szívesen járnak a hagyományos üzletekbe, sokan egyenesen kedvelik a vásárlói forgatagot, amely különösen az ünnepi időszakban válik egyre erősebbé, és egyben zavaróbbá. Ebből arra következtethetünk, hogy nem lesz igaza a forradalmi áttörést, a hagyományos beszerzési csatornák eltűnését jósolóknak.
A megkérdezett felnőtt vásárlók 27 százaléka ugyan úgy nyilatkozott, hogy az ünnepi vásárlásra leginkább online módon készül, a kiválasztott termékeket az interneten keresztül kívánja beszerezni, ám 29 százalék ennek legalább felét a hagyományos üzletekben teszi majd meg, helyben válogatva ki a legmegfelelőbbnek tűnő cikkeket. 21 százalék kifejezetten kedveli az ilyenkor kialakuló és megerősödő forgatagot, további 16 százalék pedig tolerálja azt, vagyis emiatt nem fognak távol maradni a bevásárlóközpontoktól.
Ez utóbbiak persze (ahogy azt a mozifilmeknél és tévésorozatoknál is láthatjuk) egyre inkább a fiatalabb korosztályokra koncentrálnak, kialakítva a rendszeres visszatéréshez szükséges feltételeket, hiszen így maradhatnak igazán relevánsak az egyre erősebb online világ mellett, ám érdekes módon éppen a legfiatalabbak, a 18 és 24 év közöttiek azok, akik a leginkább kedvelik a hagyományos vásárlási formát. Ebben nyilván szerepe van az utóbbi időben egyre gyakoribb online adatlopásoknak is, amelyek során kártyaszámok és egyéb bizalmas adatok millióit szerzik meg illetéktelenek - ez arra figyelmeztet, hogy az online biztonság terén bőven van mit bepótolni.