Berta Sándor
Teljesen átalakulhat a kereskedelem
Az online kereskedők éppúgy komoly kihívások előtt állnak, mint a hagyományos értékesítési modellt alkalmazó társaik.
A Kölni Kereskedelemkutatási Intézet és a Mücke, Sturm & Company szakemberei azt prognosztizálták, hogy 2020-ig drámai változások lesznek a kereskedelemben. A folyamat mind a hagyományos, mind az online értékesítést megváltoztatja. Az átalakuló fogyasztói magatartás hatással lesz a vásárlási élményre, előtérbe kerül majd az, hogy az árucikkek állandóan elérhetők legyenek és személyre szabott ajánlatok jelenjenek meg. A lényeg: a jelenleg üzleti modelleken alapvetően módosítani kell.
Dr. Kai Hudetz, a Kölni Kereskedelemkutatási Intézet ügyvezetője közölte: csak azok a kereskedők élhetik túl a következő éveket, akik rugalmas koncepciókkal egészítik ki a fő üzletüket. Prof. dr. Nikolaus Mohr, a Mücke, Sturm & Company partnere hozzátette, hogy komoly lemorzsolódásokra lehet számítani. A jelenleg ismert értékesítési világ hat év múlva már nem fog létezni. A kutatók által lefestett jövőkép meglehetősen borús: a hagyományos boltok akár 30 százaléka teljesen eltűnhet 2020-ra, míg a 40 százalékuk csak akkor élheti túl ezt az időszakot, ha alapjaiban változtatja meg az üzleti modelljét. Csak azoknak a cégeknek lesz esélyük a túlélésre, amelyek képesek lesznek megfelelni az ügyfelek online követelményeinek is.
Az online kereskedők sem lesznek jobb helyzetben, a 90 százalékuk teljesen eltűnhet 2020-ig. Csak azok a vállalatok fognak megmaradni, amelyek optimalizálják a fő tevékenységüket és képesek folyamatosan teljesíteni a felhasználók igényeit. Az Amazon mellett valószínűleg néhány olyan nagy cég maradhat meg, amelyek bizonyos területekre specializálják majd magukat. Az ügyfelek intelligens, rugalmas és innovatív értékesítési koncepciókat várnak el. Azok a piaci szereplők lesznek sikeresek, melyek képesek lesznek élményt nyújtani.
Az erős márkák uralják majd a piacot és az internetnek köszönhetően egyre többen keresnek kifejezetten egy-egy márkát. A folyamat nyertesei egyértelműen a gyártók és a márkakereskedők, illetve a márkák tulajdonosai. Az elmúlt években folyamatosan egyre erősödtek a gyártók online boltjai: a Kölni Kereskedelemkutatási Intézet felmérése alapján míg az online kereskedelem 2008 és 2013 között a 2,5-szeresére nőtt, addig a gyártók boltjainál 4-szeres növekedést regisztráltak.
A Kölni Kereskedelemkutatási Intézet és a Mücke, Sturm & Company szakemberei azt prognosztizálták, hogy 2020-ig drámai változások lesznek a kereskedelemben. A folyamat mind a hagyományos, mind az online értékesítést megváltoztatja. Az átalakuló fogyasztói magatartás hatással lesz a vásárlási élményre, előtérbe kerül majd az, hogy az árucikkek állandóan elérhetők legyenek és személyre szabott ajánlatok jelenjenek meg. A lényeg: a jelenleg üzleti modelleken alapvetően módosítani kell.
Dr. Kai Hudetz, a Kölni Kereskedelemkutatási Intézet ügyvezetője közölte: csak azok a kereskedők élhetik túl a következő éveket, akik rugalmas koncepciókkal egészítik ki a fő üzletüket. Prof. dr. Nikolaus Mohr, a Mücke, Sturm & Company partnere hozzátette, hogy komoly lemorzsolódásokra lehet számítani. A jelenleg ismert értékesítési világ hat év múlva már nem fog létezni. A kutatók által lefestett jövőkép meglehetősen borús: a hagyományos boltok akár 30 százaléka teljesen eltűnhet 2020-ra, míg a 40 százalékuk csak akkor élheti túl ezt az időszakot, ha alapjaiban változtatja meg az üzleti modelljét. Csak azoknak a cégeknek lesz esélyük a túlélésre, amelyek képesek lesznek megfelelni az ügyfelek online követelményeinek is.
Az online kereskedők sem lesznek jobb helyzetben, a 90 százalékuk teljesen eltűnhet 2020-ig. Csak azok a vállalatok fognak megmaradni, amelyek optimalizálják a fő tevékenységüket és képesek folyamatosan teljesíteni a felhasználók igényeit. Az Amazon mellett valószínűleg néhány olyan nagy cég maradhat meg, amelyek bizonyos területekre specializálják majd magukat. Az ügyfelek intelligens, rugalmas és innovatív értékesítési koncepciókat várnak el. Azok a piaci szereplők lesznek sikeresek, melyek képesek lesznek élményt nyújtani.
Az erős márkák uralják majd a piacot és az internetnek köszönhetően egyre többen keresnek kifejezetten egy-egy márkát. A folyamat nyertesei egyértelműen a gyártók és a márkakereskedők, illetve a márkák tulajdonosai. Az elmúlt években folyamatosan egyre erősödtek a gyártók online boltjai: a Kölni Kereskedelemkutatási Intézet felmérése alapján míg az online kereskedelem 2008 és 2013 között a 2,5-szeresére nőtt, addig a gyártók boltjainál 4-szeres növekedést regisztráltak.