Berta Sándor
Előfordulhat, hogy drágább mobilról vásárolni
Az észak-rajna-vesztfáliai fogyasztóvédelmi központ vizsgálata során kiderült, hogy közel sem mindegy milyen készülékről bonyolítják a felhasználók az online megrendeléseiket.
Egyre többen használják az internetes vásárlásaik során nem csupán a PC-jüket, hanem az okostelefonjukat vagy éppen a táblagépüket. Az utóbbiak azonban alaposan megdrágíthatják a vásárlást. Az egyik legnagyobb problémát az jelenti, hogy számos webáruház oldala még mindig nincs mobil eszközökre is optimalizálva, az érintőképernyőkön így például gyakran nehéz, időnként pedig szinte lehetetlen kiválasztani vagy a virtuális kosárba tenni a termékeket.
Vannak azonban más bosszúságot okozó dolgok is. Előfordul, hogy bizonyos akciós ajánlatok kizárólag akkor bukkannak fel, ha a látogató egy PC előtt ül, és a mobil készülékeket használók hiába várnak az akciós ajánlatok megjelenésére. Olyan is előfordulhat, hogy a mobil vásárlások alatt a termékek a kosárba helyezéstől a pénztárhoz érkezésig megmagyarázhatatlan módon drágulnak. A fogyasztóvédők tíz üzletet vizsgáltak meg ebből a szempontból, és a mobil rendelések esetén a különböző árucikkek mindig drágábbak voltak, mint PC-s vásárláskor. Az árkülönbözet 1 eurótól 200 euróig terjedt.
Egy ultrabook például PC-ről megrendelve 699 euróba került, míg okostelefonról vagy táblagépről megvásárolva már 899 euróba. Ugyanez a különbség egy 47 hüvelykes televíziónál 150 euró volt. A szakembereknek eddig nem sikerült magyarázatot találniuk arra, hogy miért fordulnak elő ilyen árkülönbözetek.
Egyre többen használják az internetes vásárlásaik során nem csupán a PC-jüket, hanem az okostelefonjukat vagy éppen a táblagépüket. Az utóbbiak azonban alaposan megdrágíthatják a vásárlást. Az egyik legnagyobb problémát az jelenti, hogy számos webáruház oldala még mindig nincs mobil eszközökre is optimalizálva, az érintőképernyőkön így például gyakran nehéz, időnként pedig szinte lehetetlen kiválasztani vagy a virtuális kosárba tenni a termékeket.
Vannak azonban más bosszúságot okozó dolgok is. Előfordul, hogy bizonyos akciós ajánlatok kizárólag akkor bukkannak fel, ha a látogató egy PC előtt ül, és a mobil készülékeket használók hiába várnak az akciós ajánlatok megjelenésére. Olyan is előfordulhat, hogy a mobil vásárlások alatt a termékek a kosárba helyezéstől a pénztárhoz érkezésig megmagyarázhatatlan módon drágulnak. A fogyasztóvédők tíz üzletet vizsgáltak meg ebből a szempontból, és a mobil rendelések esetén a különböző árucikkek mindig drágábbak voltak, mint PC-s vásárláskor. Az árkülönbözet 1 eurótól 200 euróig terjedt.
Egy ultrabook például PC-ről megrendelve 699 euróba került, míg okostelefonról vagy táblagépről megvásárolva már 899 euróba. Ugyanez a különbség egy 47 hüvelykes televíziónál 150 euró volt. A szakembereknek eddig nem sikerült magyarázatot találniuk arra, hogy miért fordulnak elő ilyen árkülönbözetek.