Gyurkity Péter
200 dollár alatti a legtöbb androidos okostelefon
Ahogy azt sejteni lehetett, az Android leginkább az olcsó készülékek dömpingjéből profitál.
A területet figyelők jó ideje tudják, hogy a Google mobil operációs rendszere elsősorban a belépő szintű, ennek következtében többnyire olcsó okostelefonok révén őrzi tetemes előnyét. Ez továbbra is így van, ám a kategórián belül olyan alapvető változások mennek végbe, amelyek a Samsung eddig igencsak kellemes helyzetét is kikezdhetik.
Az IDC közzétette a második negyedévre vonatkozó fontosabb adatokat, valamint a szoftveres platformok egymás elleni versenyének jelenlegi állását. Ebből kiderül, hogy az Androidra támaszkodó különböző készülékekből az egy évvel korábbi időszakhoz képest egyharmaddal több került a piacra, míg a riválisok közül egyedül az iOS tudott még (szerényebb mértékű) növekedést felmutatni. Az Android ezzel az újonnan leszállított okostelefonok között már csaknem 85 százalékos részesedést mondhat magáénak, míg a második helyezett iOS kénytelen beérni kevesebb mint 12 százalékkal.
Az Android esetében a teljes mennyiség 58 százalékát a 200 dollár alatt példányok tették ki, ami jól jelzi a trend alakulását. A többiek egyértelműen visszaestek a 2013-as helyzethez képest, globális szinten ez a Windows Phone számára csaknem 10 százalékos, a sokkal nagyobb gondokkal küszködő, korábban a vállalati és üzleti szegmenst uraló BlackBerry esetében pedig 78 százalékos zuhanást jelentett. Elmondható, hogy immár valóban csak három szoftver maradt versenyben, de a Google két megmaradt riválisa sem tud igazán szóhoz jutni a hatalmas túlerő mellett.
A gyártók között némi átrendeződés figyelhető meg, hiszen míg a korábban a Samsung sikerrel támaszkodott egészpályás letámadást követő stratégiájára, addig most a különböző kínai gyártók a még olcsóbb, még egyszerűbb megoldásaikkal komoly szeletet hasítanak ki maguknak a piacból. Ők természetesen még inkább a felemelkedő régiók lakosságára építenek, akik nem engedhetik meg maguknak (vagy teljesen feleslegesnek tartják) a drágább fejlesztések beszerzését, így megelégednek a belépő szintű megoldásokkal. Azt még nem tudni, hogy a Samsung mennyiben tud majd felelni az új kihívásra.
A területet figyelők jó ideje tudják, hogy a Google mobil operációs rendszere elsősorban a belépő szintű, ennek következtében többnyire olcsó okostelefonok révén őrzi tetemes előnyét. Ez továbbra is így van, ám a kategórián belül olyan alapvető változások mennek végbe, amelyek a Samsung eddig igencsak kellemes helyzetét is kikezdhetik.
Az IDC közzétette a második negyedévre vonatkozó fontosabb adatokat, valamint a szoftveres platformok egymás elleni versenyének jelenlegi állását. Ebből kiderül, hogy az Androidra támaszkodó különböző készülékekből az egy évvel korábbi időszakhoz képest egyharmaddal több került a piacra, míg a riválisok közül egyedül az iOS tudott még (szerényebb mértékű) növekedést felmutatni. Az Android ezzel az újonnan leszállított okostelefonok között már csaknem 85 százalékos részesedést mondhat magáénak, míg a második helyezett iOS kénytelen beérni kevesebb mint 12 százalékkal.
Az Android esetében a teljes mennyiség 58 százalékát a 200 dollár alatt példányok tették ki, ami jól jelzi a trend alakulását. A többiek egyértelműen visszaestek a 2013-as helyzethez képest, globális szinten ez a Windows Phone számára csaknem 10 százalékos, a sokkal nagyobb gondokkal küszködő, korábban a vállalati és üzleti szegmenst uraló BlackBerry esetében pedig 78 százalékos zuhanást jelentett. Elmondható, hogy immár valóban csak három szoftver maradt versenyben, de a Google két megmaradt riválisa sem tud igazán szóhoz jutni a hatalmas túlerő mellett.
A gyártók között némi átrendeződés figyelhető meg, hiszen míg a korábban a Samsung sikerrel támaszkodott egészpályás letámadást követő stratégiájára, addig most a különböző kínai gyártók a még olcsóbb, még egyszerűbb megoldásaikkal komoly szeletet hasítanak ki maguknak a piacból. Ők természetesen még inkább a felemelkedő régiók lakosságára építenek, akik nem engedhetik meg maguknak (vagy teljesen feleslegesnek tartják) a drágább fejlesztések beszerzését, így megelégednek a belépő szintű megoldásokkal. Azt még nem tudni, hogy a Samsung mennyiben tud majd felelni az új kihívásra.