Gyurkity Péter
Az új mobilok 55 százaléka okostelefon
A harmadik negyedévben másfélszer több okostelefon talált gazdára, ezzel pedig a teljes forgalom 55 százalékát tették ki ezen készülékek, elsősorban az alacsonyabb áraknak köszönhetően.
A Gartner közzétette a harmadik negyedévre vonatkozó összefoglaló jelentését, amelyben globális szinten vizsgálják meg a mobiltelefonok piacának alakulását. Az anyagból kiderül, hogy az elmúlt három hónapban az új eladások tekintetében minden eddiginél magasabb volt az okostelefonok aránya. Az említett piaci szegmens készülékeiből összesen 250 millió példány kelt el, ami csaknem 46 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti hasonló időszakhoz képest. Mobiltelefonokból ugyanezen időszakban összesen 455 millió darabot adtak el, ez 5,7 százalékos bővülést jelent, vagyis a szegmensen belül jelentős mértékben változott a két kategória eredménye közti különbség. Itt már egyértelmű módon átvették a vezetést az "okos" példányok, arányuk a teljes forgalmon belül 55 százalékot tett ki, ami a cég szakemberei szerint leginkább ott volt igazán látványos, ahol az árkülönbség is komoly mértékben csökkent - itt Kínát és Latin-Amerikát emelik ki.
A gyártók versenyében a Samsung magabiztosan őrzi első helyét, ők az okostelefonos piac egyharmadát uralják, míg a második helyen továbbra is az Apple található, némileg csökkenő, 12 százalékos befolyással. A harmadik Lenovo némi előnyre tett szert a negyedik helyre visszaszorult LG-vel szemben, míg az első ötbe még a kínai Huawei fért bele - minden más szereplő a futottak még kategóriába szorult, amely a piac 41 százalékát teszi ki. A Nokia itt mindössze a nyolcadik helyen végzett, míg a teljes mobiltelefonos piacon a második, ám egyre jobban leszakad az itt is vezető Samsung mögött.
Az Apple számára nyilván az új iPhone-páros jelent esélyt a javításra, ezek forgalmazása azonban csak a negyedév vége felé indult meg, így eredményük majd az utolsó három hónapot összefoglaló jelentésekben lesz jól látható.
A Gartner közzétette a harmadik negyedévre vonatkozó összefoglaló jelentését, amelyben globális szinten vizsgálják meg a mobiltelefonok piacának alakulását. Az anyagból kiderül, hogy az elmúlt három hónapban az új eladások tekintetében minden eddiginél magasabb volt az okostelefonok aránya. Az említett piaci szegmens készülékeiből összesen 250 millió példány kelt el, ami csaknem 46 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti hasonló időszakhoz képest. Mobiltelefonokból ugyanezen időszakban összesen 455 millió darabot adtak el, ez 5,7 százalékos bővülést jelent, vagyis a szegmensen belül jelentős mértékben változott a két kategória eredménye közti különbség. Itt már egyértelmű módon átvették a vezetést az "okos" példányok, arányuk a teljes forgalmon belül 55 százalékot tett ki, ami a cég szakemberei szerint leginkább ott volt igazán látványos, ahol az árkülönbség is komoly mértékben csökkent - itt Kínát és Latin-Amerikát emelik ki.
A gyártók versenyében a Samsung magabiztosan őrzi első helyét, ők az okostelefonos piac egyharmadát uralják, míg a második helyen továbbra is az Apple található, némileg csökkenő, 12 százalékos befolyással. A harmadik Lenovo némi előnyre tett szert a negyedik helyre visszaszorult LG-vel szemben, míg az első ötbe még a kínai Huawei fért bele - minden más szereplő a futottak még kategóriába szorult, amely a piac 41 százalékát teszi ki. A Nokia itt mindössze a nyolcadik helyen végzett, míg a teljes mobiltelefonos piacon a második, ám egyre jobban leszakad az itt is vezető Samsung mögött.
Az Apple számára nyilván az új iPhone-páros jelent esélyt a javításra, ezek forgalmazása azonban csak a negyedév vége felé indult meg, így eredményük majd az utolsó három hónapot összefoglaló jelentésekben lesz jól látható.