Gyurkity Péter
Több telefongyártó is veszít súlyából
Az LG, a HTC, valamint a Huawei is a vesztesek között lehet jövőre, ha nem tudnak javítani.
Az ágazatot figyelemmel követő felhasználók is jól tudják, hogy az okostelefonok szegmensében egyre jobban kiemelkednek a vezető nagyok, amelynek természetesen a többiek isszák meg a levét. A futottak még kategóriába azonban olyan jól ismert nevek is bekerülhetnek, mint az LG, a HTC, vagy akár a Huawei, mivel még zászlóshajóik sem hozzák a remélt eredményeket.
Tajvani iparági szakértők arra hívták fel a napokban a figyelmet, hogy az említett három cég nemcsak idén, de akár jövőre is ott lehet a vesztesek között, amennyiben nem tudnak javítani az eddigi eladási mutatókon. Itt rögtön a HTC merül fel kitűnő példaként, amely ugyan az One okostelefonnal több különböző címet is besöpört, március óta azonban gyakorlatilag stagnálást mutat, így nem meglepő, hogy a gyártó komoly veszteséget halmozott fel az év végére.
Az LG-nek sincs oka kitörő örömre, már csak azért sem, mert a legnagyobb fejfájást valószínűleg éppen egyik fontos partnerük okozza. Hiába dobták piacra a G2 okostelefont még idén, eleddig a remélt 10 milliós eladási adat helyett mindössze 2 millió értékesített példányt tudnak felmutatni, többek között éppen azért, mert a megjelenés túlságosan közel esett a Nexus 5 rajtjához - ez utóbbi készüléket is ők gyártják, ám a Google nagyobb hatékonysággal tudja reklámozni és eladni a saját neve alatt futó fejlesztést.
A Huawei a maga részéről az Ascend P6 kapcsán lehet szomorkás, amelyből szintén 10 milliót reméltek eladni, ám eddig alig 3 millió darabot értek el. Ebben a legnagyobb szerepet a globális elismertség hiánya játssza, amin sok munkájuk lesz még, ha nem akarnak végleg háttérbe szorulni.
Az ágazatot figyelemmel követő felhasználók is jól tudják, hogy az okostelefonok szegmensében egyre jobban kiemelkednek a vezető nagyok, amelynek természetesen a többiek isszák meg a levét. A futottak még kategóriába azonban olyan jól ismert nevek is bekerülhetnek, mint az LG, a HTC, vagy akár a Huawei, mivel még zászlóshajóik sem hozzák a remélt eredményeket.
Tajvani iparági szakértők arra hívták fel a napokban a figyelmet, hogy az említett három cég nemcsak idén, de akár jövőre is ott lehet a vesztesek között, amennyiben nem tudnak javítani az eddigi eladási mutatókon. Itt rögtön a HTC merül fel kitűnő példaként, amely ugyan az One okostelefonnal több különböző címet is besöpört, március óta azonban gyakorlatilag stagnálást mutat, így nem meglepő, hogy a gyártó komoly veszteséget halmozott fel az év végére.
Az LG-nek sincs oka kitörő örömre, már csak azért sem, mert a legnagyobb fejfájást valószínűleg éppen egyik fontos partnerük okozza. Hiába dobták piacra a G2 okostelefont még idén, eleddig a remélt 10 milliós eladási adat helyett mindössze 2 millió értékesített példányt tudnak felmutatni, többek között éppen azért, mert a megjelenés túlságosan közel esett a Nexus 5 rajtjához - ez utóbbi készüléket is ők gyártják, ám a Google nagyobb hatékonysággal tudja reklámozni és eladni a saját neve alatt futó fejlesztést.
A Huawei a maga részéről az Ascend P6 kapcsán lehet szomorkás, amelyből szintén 10 milliót reméltek eladni, ám eddig alig 3 millió darabot értek el. Ebben a legnagyobb szerepet a globális elismertség hiánya játssza, amin sok munkájuk lesz még, ha nem akarnak végleg háttérbe szorulni.