Gyurkity Péter
Már globális szinten is vezetnek az okostelefonok
Tavaly először kelt el a hagyományos példányoknál is több okostelefon, az Android magasan vezet.
Több piackutató cég is a napokban tette közzé a 2013-as évre vonatkozó főbb adatait, ezekből pedig ugyanazon trend részleteit olvashatjuk ki. A pontos számban ugyan nincs egyetértés, ám az okostelefonok éves szinten nagyjából az egymilliárdos mérföldkő körül mozognak, az év utolsó időszaka pedig még jobban rávilágított a folyamat erősödésére.
A Gartner szerint tavaly csaknem 970 millió ilyen készüléket adtak el, ami majdnem másfélszeres növekedést jelent a 2012-es számokhoz képest, ezzel a teljes mobiltelefonos szegmens 53,6 százalékát uralták az okostelefonok. A gyártók között a Samsung vezet, ők a piac csaknem egyharmadát mondhatják magukénak, míg a második Apple 15,6, a holtversenyben harmadik Huawei és LG pedig 4,8 százalékkal követi őket. Már ebből is látszik, hogy a többieknek nincs nagy beleszólása a történésekbe, bár az utolsó három hónapban a kínai Huawei már 5,7 százalékra javította eredményét.
Az IDC szerint ezzel szemben tavaly már átléptük az egymilliárdos határvonalat, bár ők saját anyagukban azt emelik ki, hogy az Android és az iOS együttesen a szegmens 94 százalékát uralják. Ez még jobban megmutatja számunkra az egyes versenyzők közti erőviszonyokat, ám legalább ilyen fontos, hogy az Android egymaga már 80 százalékos részesedés körül mozog, vagyis itt még a másodiknak is alig jut hely - ehhez képest az Apple meglehetősen jó adatokat produkál, ők vígan megélnek a maguk 15 százalékos szeletéből.
2013 során különösen a 200 dollár alatti belépő szintű okostelefonok terjedése volt szembetűnő, ezen készülékekből 430 millió darab talált gazdára, ami a teljes szegmens 42 százaléka volt. A Samsung többek között ezen példányaival tudta lefedni a piac nagy részét, az egészpályás taktika számukra egyelőre bejön.
Több piackutató cég is a napokban tette közzé a 2013-as évre vonatkozó főbb adatait, ezekből pedig ugyanazon trend részleteit olvashatjuk ki. A pontos számban ugyan nincs egyetértés, ám az okostelefonok éves szinten nagyjából az egymilliárdos mérföldkő körül mozognak, az év utolsó időszaka pedig még jobban rávilágított a folyamat erősödésére.
A Gartner szerint tavaly csaknem 970 millió ilyen készüléket adtak el, ami majdnem másfélszeres növekedést jelent a 2012-es számokhoz képest, ezzel a teljes mobiltelefonos szegmens 53,6 százalékát uralták az okostelefonok. A gyártók között a Samsung vezet, ők a piac csaknem egyharmadát mondhatják magukénak, míg a második Apple 15,6, a holtversenyben harmadik Huawei és LG pedig 4,8 százalékkal követi őket. Már ebből is látszik, hogy a többieknek nincs nagy beleszólása a történésekbe, bár az utolsó három hónapban a kínai Huawei már 5,7 százalékra javította eredményét.
Az IDC szerint ezzel szemben tavaly már átléptük az egymilliárdos határvonalat, bár ők saját anyagukban azt emelik ki, hogy az Android és az iOS együttesen a szegmens 94 százalékát uralják. Ez még jobban megmutatja számunkra az egyes versenyzők közti erőviszonyokat, ám legalább ilyen fontos, hogy az Android egymaga már 80 százalékos részesedés körül mozog, vagyis itt még a másodiknak is alig jut hely - ehhez képest az Apple meglehetősen jó adatokat produkál, ők vígan megélnek a maguk 15 százalékos szeletéből.
2013 során különösen a 200 dollár alatti belépő szintű okostelefonok terjedése volt szembetűnő, ezen készülékekből 430 millió darab talált gazdára, ami a teljes szegmens 42 százaléka volt. A Samsung többek között ezen példányaival tudta lefedni a piac nagy részét, az egészpályás taktika számukra egyelőre bejön.