Berta Sándor
Szenzorok lesznek a tabletek keretében
A Microsoft egy olyan szabadalmat nyújtott be, amelynek leírása alapján a táblagépek keretében helyeznének el különböző szenzorokat.
A Grip-Based Device Adaptations nevű megoldás lényege, hogy a számos érzékelőnek köszönhetően az eszköz precízen felismeri azt, ha a bőrünkhöz ér, azaz megállapíthatja, hogy pontosan hol helyezkednek el a kezelés közben a felhasználó kezei és ujjai. A szabadalmi leírás a Free Patents Online rendszerében található és az amerikai cég még május 20-án nyújtotta be, de csak nemrég hozták nyilvánosságra.
A kidolgozott elv alapján a szenzorok azt is felismerik, ha például a kéz vagy az ujjak a virtuális billentyűzeten, a keret szélén vagy más képernyőrészeken találhatók. Ennek az előnye az érzékelők nélküli megoldásokkal szemben, hogy a virtuális billentyűzet gyakorlatilag azonnal megjelenik, amint valaki a kezét a tábla PC kijelzőre helyezi és az automatikusan igazodik is a kezek helyzetéhez. A hagyományos esetekben a kiegészítő előhívásához meg kell érinteni a képernyőt.
A virtuális billentyűzet kezünk helyzetének megfelelően jelenne meg
A megoldás műszaki megvalósítása új, de az ötlet már közel sem. Az iPad és a Lumia okostelefonok esetében nagyon hasonló megoldást használ az Apple, illetve a Nokia, igaz, az a kijelzőt megérintő ujj szoftveres felismerésén alapul. A két gyártó így akarta megakadályozni a véletlen görgetéseket és más hasonló tevékenységeket. A Microsoft rendszere viszont a kéz pozíciójának aktív felismerését célozza és ezzel bizonyos akciókat hajt végre.
A Grip-Based Device Adaptations nevű megoldás lényege, hogy a számos érzékelőnek köszönhetően az eszköz precízen felismeri azt, ha a bőrünkhöz ér, azaz megállapíthatja, hogy pontosan hol helyezkednek el a kezelés közben a felhasználó kezei és ujjai. A szabadalmi leírás a Free Patents Online rendszerében található és az amerikai cég még május 20-án nyújtotta be, de csak nemrég hozták nyilvánosságra.
A kidolgozott elv alapján a szenzorok azt is felismerik, ha például a kéz vagy az ujjak a virtuális billentyűzeten, a keret szélén vagy más képernyőrészeken találhatók. Ennek az előnye az érzékelők nélküli megoldásokkal szemben, hogy a virtuális billentyűzet gyakorlatilag azonnal megjelenik, amint valaki a kezét a tábla PC kijelzőre helyezi és az automatikusan igazodik is a kezek helyzetéhez. A hagyományos esetekben a kiegészítő előhívásához meg kell érinteni a képernyőt.
A virtuális billentyűzet kezünk helyzetének megfelelően jelenne meg
A megoldás műszaki megvalósítása új, de az ötlet már közel sem. Az iPad és a Lumia okostelefonok esetében nagyon hasonló megoldást használ az Apple, illetve a Nokia, igaz, az a kijelzőt megérintő ujj szoftveres felismerésén alapul. A két gyártó így akarta megakadályozni a véletlen görgetéseket és más hasonló tevékenységeket. A Microsoft rendszere viszont a kéz pozíciójának aktív felismerését célozza és ezzel bizonyos akciókat hajt végre.