Gyurkity Péter
A táblának és a PC-nek is odavág a phablet
A nagyobb okostelefonok a friss mutatók alapján mind a táblák, mind pedig a hordozható PC-k forgalmát messze meghaladják - a gyártók megtalálták az ideális méretet?
Az IDC az idei év második negyedének ázsiai adataira támaszkodva jelentette ki, hogy a phablet kategória mindkét másik szegmens eredményét messze felülmúlta a régióban. Az 5 és 7 hüvelyk közötti okostelefonok ezzel kiugróan jól szerepeltek, a jövőben pedig a trend folytatódása várható.
Az ázsiai régióban (Japánt nem idevéve) a különböző gyártók három hónap alatt több mint 25 millió ilyen készüléket szállítottak le, míg táblából 12,6 millió, mobil számítógépből pedig 12,7 millió fogyott el. Az első negyedévhez képest a phabletek forgalma megduplázódott, az előző év hasonló időszakával összehasonlítva pedig több mint 600 százalékos a növekedés. Ehhez képest a táblák elmaradtak saját év eleji eredményüktől, többek között a meglévő készletek miatt, a mobil PC pedig stagnált - mindhárom szegmens esetében pozitívak azonban a várakozások.
A közleményben kiemelik, hogy elsőként a Samsung profitált az új termékkategória megalkotásából, 2011 végén saját Galaxy Note sorozatuk még a terület 90 százalékát uralta. Ez természetesen több rivális érdeklődését is felkeltette, aminek köszönhetően a Note család részesedése ma már alig 50 százalék. Kedvező fejlemény, hogy a fejlett ázsiai piacok (Hong Kong, Dél-Korea, Szingapúr) mellett a a fejlődő régiók, így Kína és India is hozzájárulnak a növekedéshez, így ennek ütemével jó ideig nem lesz gond.
A táblák a funkcionalitás kibővüléséhez vághatnak vissza, a különböző okos termékek megjelenésével pedig másfelé fordulhat a vásárlói érdeklődés.
Az IDC az idei év második negyedének ázsiai adataira támaszkodva jelentette ki, hogy a phablet kategória mindkét másik szegmens eredményét messze felülmúlta a régióban. Az 5 és 7 hüvelyk közötti okostelefonok ezzel kiugróan jól szerepeltek, a jövőben pedig a trend folytatódása várható.
Az ázsiai régióban (Japánt nem idevéve) a különböző gyártók három hónap alatt több mint 25 millió ilyen készüléket szállítottak le, míg táblából 12,6 millió, mobil számítógépből pedig 12,7 millió fogyott el. Az első negyedévhez képest a phabletek forgalma megduplázódott, az előző év hasonló időszakával összehasonlítva pedig több mint 600 százalékos a növekedés. Ehhez képest a táblák elmaradtak saját év eleji eredményüktől, többek között a meglévő készletek miatt, a mobil PC pedig stagnált - mindhárom szegmens esetében pozitívak azonban a várakozások.
A közleményben kiemelik, hogy elsőként a Samsung profitált az új termékkategória megalkotásából, 2011 végén saját Galaxy Note sorozatuk még a terület 90 százalékát uralta. Ez természetesen több rivális érdeklődését is felkeltette, aminek köszönhetően a Note család részesedése ma már alig 50 százalék. Kedvező fejlemény, hogy a fejlett ázsiai piacok (Hong Kong, Dél-Korea, Szingapúr) mellett a a fejlődő régiók, így Kína és India is hozzájárulnak a növekedéshez, így ennek ütemével jó ideig nem lesz gond.
A táblák a funkcionalitás kibővüléséhez vághatnak vissza, a különböző okos termékek megjelenésével pedig másfelé fordulhat a vásárlói érdeklődés.