Berta Sándor

Szolgáltatásokkal árasztanák el a hálózatba kötött autókat

A vártnál sokkal hamarabb valósággá válhatnak a hálózatba kötött autók - ezt állítja Horst Leonberger, a Deutsche Telekom (DT) szakértője. A német távközlési óriás, a BMW és a Daimler az év végéig 20-30 kompatibilis szolgáltatást akar kifejleszteni.

Az ajánlatok között lesznek zenei és film streaming-szolgáltatások, Long Term Evolution (LTE) WLAN-hotspotok, valós idejű közlekedési információk, webes alkalmazások és mobil megoldások. A DT már létre is hozta külön részlegét, amely kifejezetten a közúti járművek hálózatba kötésével foglalkozik és amely jelenleg 500 szakembert foglalkoztat. "Az év végéig 20-30 különböző szolgáltatást akarunk kínálni" - jelentette ki Horst Leonberger.


Összefogott a három német óriáscég

A három társaság a nemrég befejeződött CeBIT-en bemutatta a BMW ConnectedDrive Hotspot projektet. Ennek keretében nyártól a Sixt bérautó-kölcsönző cég BMW gépkocsijait ellátják WLAN-hotspotokkal. A Daimler segítségével új online szolgáltatásokat és webes alkalmazásokat fejlesztenek ki, ezek közé tartoznak a személyre szabható rádiók és a valós idejű közlekedési információk. Az alaprendszer egy multimédiás központ lesz, ezt közvetlenül az autókba integrálják.


"A járművek a jövőben az okostelefonokhoz hasonlóan frissíthetők lesznek. A rendszeren keresztül szolgáltatások közül lehet majd választani és a gyártók ezen a csatornán át kommunikálhatnak a gépkocsik tulajdonosaival. Éppen úgy, ahogy az Apple vagy a Samsung, az autógyártók is szeretnének a képernyőkön új ajánlatokkal előállni " - emelte ki a szakember.


A BMW-ben lévő WLAN hotspot

A szakértő hozzátette: a Daimler és a BMW mellett a Toyotával is tárgyalásokat folytatnak. A Spotify vezetőivel szintén egyeztetnek azért, hogy zenei streaming-szolgáltatásokat biztosítsanak a vezetőknek. Azt akarják, hogy a Spotify és más hasonló, akár videó streaming-platformok is intuitív módon, például gesztusvezérléssel legyenek kezelhetők. Az európai piacon a zenei streaming-ajánlatok lehetnek a legfontosabb kiegészítők az autótulajdonosok számára. Ezzel szemben Kínában az emberek azt szeretnék, ha a gépkocsiban szórakoztatnák őket és mondjuk a dugóban játszhassanak. Az Amerikai Egyesült Államokban viszont az e-Call, míg Brazíliában a biztonsági, például a lopás elleni funkciók fontosak.

A DT együtt akar működni a biztosítótársaságokkal is, így a vezetők stílusától függően lehetne kialakítani személyre szabott biztosítási csomagokat. Az agresszív autósoknak magasabb árakat kellene fizetniük, de az alapdíjak egyeznének, senkit sem lehetne ugyanis eleve büntetni a vezetési stílusáért. A robotpilóták a következő 10 éven belül terjedhetnek el. Már most is vannak olyan funkciók, mint a követési távolság ellenőrzése vagy az automatikus parkolás. Ezek az automatikus vezetési rendszer egyes elemei. A jövőben újabb funkciók jelenhetnek meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • fecg21 #19
    Egy holland gyártmányú full elektronikás emeletes busszal utaztunk hazafele, másfél óra lett volna az út-kb 100 km. Az egyik ajtó valamiért "nem" záródott be rendesen-vagyis az elektronika érzékelte úgy hogy nem záródott be, és letiltott mindent-se előre-se hátra....egy élmény volt az a plusz 3 órás kieső idő...
  • MrGer #18
    marad az a jó öreg Zsiguli :) ott nincs hekkelés meg menetközbeni gyári szoftwerfrissítés... ...és előzés közben lefagy a rendszer és ....
    csak karban kell tartani, tankolni, évente átnézni... és megy!!!!!!
    (mindig jót nevetek a csipógós kormányzárakon, amikor nem nyit és jön a szervizből valaki meg a piros motor-diagnosztikai lámpákon, amik MINDIG reggel, munkába menet/fontos intéznivalókor gyulladnak ki, és a kocsi se előre-se hátra :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Shid #17
    Lassan már sofőr sem kell a teljesen automatizált autókhoz és akkor egy hacker úgy hajthat végre emberrablást, hogy soha nem találnak meg, akárhány chip is legyen benned vagy a bőröd alatt.
  • kvp #16
    "akkor az is előfordulhat hogy: éppen haladunk az m0-ás autópályán és meg hackelik a kocsinkat-menet közben..."

    Ilyen mar volt, persze csak a bluetooth-os kihangositot hack-eltek meg es azon uvoltottek be egy hidrol. (onnan jo a ralatas es hosszu ideig latszik a kocsi) Viszont a mostani dragabb autok is tudnak es szoktak halozaton keresztul frissiteni es mar volt ra pelda, hogy a beragadt gazt csak az atx-es bekcsolo gomb (gyujtas gomb) 5 masodpercig tarto nyomva tartasaval lehetett volna kiiktatni. (a vezeto csak a feket nyomta, az meg a maxon porgo villanymotorral szemben eselytelen volt, vegul karamboloztak) Egy francia meg ugy jart, hogy nem tudta levenni a gyujtast, mert az a kormanyzarat is behuzta volna, igy vegul telefonon kapott segitseget a gyartol, hogy hogyan kell leallitani a kocsit, addig meg ment az autopalyan. O legalabb tulelte. A modern kocsik mar most is szamitogep vezereltek, csak szerencsere itthon meg csupa elavult vagy low cost uj auto van, amikbe meg nem eri meg modern elektronikat rakni.
  • GaborT28 #15
    A sok hülye még tapsolni is fog neki, majd meglátod....
  • fecg21 #14
    Én ettől egy kicsit tovább mennék, ha az integráció eljut egy bizonyos határig, akkor az is előfordulhat hogy: éppen haladunk az m0-ás autópályán és meg hackelik a kocsinkat-menet közben...
    Én nem szeretnék rettegve beülni az autómba, meg szoftverekkel sem szórakozni elindulás előtt...
    Mondjuk ez már tényleg az a bizonyos másik véglet.
  • GaborT28 #13
    Az a gond ezekkel a fejlesztésekkel, hogy a "felhasználók" majd átesnek a ló túlsó oldalára.... Kíváncsian várom a Facebook kocsikba "szabott" lehetőségeit. Oszd meg, merre jársz.stb
  • fecg21 #12
    Milyen lovaskocsiról pofázol? Ez mára másik véglet, én-és még sokan mások is, nem akarunk az autókból mozgó androidos kütyüt csinálni, a magadfajta hülyegyerekeknek lehet hogy tetszenek ezek az "értelmes" fejlesztések, de a normális embereknek nem.
  • JoinR #11
    Attól hogy hibrid egy autó, még van benne váltó, max kézzel nem kell váltani. Egyébként meg olyan is van, hogy hibrid és kéziváltós (Honda CR-Z).
    Amúgy Amerikában és Ázsiában is sokkal több automataváltós autó van, mint kézi, szóval részben ez már megoldott a fontos piacokon.
  • flashpointer #10
    Nem kell a szélsőségeket tekinteni példának, van az elektronikának is egy része ami még hasznos, egy ponton túl meg csak parasztvakítás.
    Ez van mióta menedzserek tervezik az autókat.