Berta Sándor
Szolgáltatásokkal árasztanák el a hálózatba kötött autókat
A vártnál sokkal hamarabb valósággá válhatnak a hálózatba kötött autók - ezt állítja Horst Leonberger, a Deutsche Telekom (DT) szakértője. A német távközlési óriás, a BMW és a Daimler az év végéig 20-30 kompatibilis szolgáltatást akar kifejleszteni.
Az ajánlatok között lesznek zenei és film streaming-szolgáltatások, Long Term Evolution (LTE) WLAN-hotspotok, valós idejű közlekedési információk, webes alkalmazások és mobil megoldások. A DT már létre is hozta külön részlegét, amely kifejezetten a közúti járművek hálózatba kötésével foglalkozik és amely jelenleg 500 szakembert foglalkoztat. "Az év végéig 20-30 különböző szolgáltatást akarunk kínálni" - jelentette ki Horst Leonberger.
Összefogott a három német óriáscég
A három társaság a nemrég befejeződött CeBIT-en bemutatta a BMW ConnectedDrive Hotspot projektet. Ennek keretében nyártól a Sixt bérautó-kölcsönző cég BMW gépkocsijait ellátják WLAN-hotspotokkal. A Daimler segítségével új online szolgáltatásokat és webes alkalmazásokat fejlesztenek ki, ezek közé tartoznak a személyre szabható rádiók és a valós idejű közlekedési információk. Az alaprendszer egy multimédiás központ lesz, ezt közvetlenül az autókba integrálják.
"A járművek a jövőben az okostelefonokhoz hasonlóan frissíthetők lesznek. A rendszeren keresztül szolgáltatások közül lehet majd választani és a gyártók ezen a csatornán át kommunikálhatnak a gépkocsik tulajdonosaival. Éppen úgy, ahogy az Apple vagy a Samsung, az autógyártók is szeretnének a képernyőkön új ajánlatokkal előállni " - emelte ki a szakember.
A BMW-ben lévő WLAN hotspot
A szakértő hozzátette: a Daimler és a BMW mellett a Toyotával is tárgyalásokat folytatnak. A Spotify vezetőivel szintén egyeztetnek azért, hogy zenei streaming-szolgáltatásokat biztosítsanak a vezetőknek. Azt akarják, hogy a Spotify és más hasonló, akár videó streaming-platformok is intuitív módon, például gesztusvezérléssel legyenek kezelhetők. Az európai piacon a zenei streaming-ajánlatok lehetnek a legfontosabb kiegészítők az autótulajdonosok számára. Ezzel szemben Kínában az emberek azt szeretnék, ha a gépkocsiban szórakoztatnák őket és mondjuk a dugóban játszhassanak. Az Amerikai Egyesült Államokban viszont az e-Call, míg Brazíliában a biztonsági, például a lopás elleni funkciók fontosak.
A DT együtt akar működni a biztosítótársaságokkal is, így a vezetők stílusától függően lehetne kialakítani személyre szabott biztosítási csomagokat. Az agresszív autósoknak magasabb árakat kellene fizetniük, de az alapdíjak egyeznének, senkit sem lehetne ugyanis eleve büntetni a vezetési stílusáért. A robotpilóták a következő 10 éven belül terjedhetnek el. Már most is vannak olyan funkciók, mint a követési távolság ellenőrzése vagy az automatikus parkolás. Ezek az automatikus vezetési rendszer egyes elemei. A jövőben újabb funkciók jelenhetnek meg.
Az ajánlatok között lesznek zenei és film streaming-szolgáltatások, Long Term Evolution (LTE) WLAN-hotspotok, valós idejű közlekedési információk, webes alkalmazások és mobil megoldások. A DT már létre is hozta külön részlegét, amely kifejezetten a közúti járművek hálózatba kötésével foglalkozik és amely jelenleg 500 szakembert foglalkoztat. "Az év végéig 20-30 különböző szolgáltatást akarunk kínálni" - jelentette ki Horst Leonberger.
Összefogott a három német óriáscég
A három társaság a nemrég befejeződött CeBIT-en bemutatta a BMW ConnectedDrive Hotspot projektet. Ennek keretében nyártól a Sixt bérautó-kölcsönző cég BMW gépkocsijait ellátják WLAN-hotspotokkal. A Daimler segítségével új online szolgáltatásokat és webes alkalmazásokat fejlesztenek ki, ezek közé tartoznak a személyre szabható rádiók és a valós idejű közlekedési információk. Az alaprendszer egy multimédiás központ lesz, ezt közvetlenül az autókba integrálják.
"A járművek a jövőben az okostelefonokhoz hasonlóan frissíthetők lesznek. A rendszeren keresztül szolgáltatások közül lehet majd választani és a gyártók ezen a csatornán át kommunikálhatnak a gépkocsik tulajdonosaival. Éppen úgy, ahogy az Apple vagy a Samsung, az autógyártók is szeretnének a képernyőkön új ajánlatokkal előállni " - emelte ki a szakember.
A BMW-ben lévő WLAN hotspot
A szakértő hozzátette: a Daimler és a BMW mellett a Toyotával is tárgyalásokat folytatnak. A Spotify vezetőivel szintén egyeztetnek azért, hogy zenei streaming-szolgáltatásokat biztosítsanak a vezetőknek. Azt akarják, hogy a Spotify és más hasonló, akár videó streaming-platformok is intuitív módon, például gesztusvezérléssel legyenek kezelhetők. Az európai piacon a zenei streaming-ajánlatok lehetnek a legfontosabb kiegészítők az autótulajdonosok számára. Ezzel szemben Kínában az emberek azt szeretnék, ha a gépkocsiban szórakoztatnák őket és mondjuk a dugóban játszhassanak. Az Amerikai Egyesült Államokban viszont az e-Call, míg Brazíliában a biztonsági, például a lopás elleni funkciók fontosak.
A DT együtt akar működni a biztosítótársaságokkal is, így a vezetők stílusától függően lehetne kialakítani személyre szabott biztosítási csomagokat. Az agresszív autósoknak magasabb árakat kellene fizetniük, de az alapdíjak egyeznének, senkit sem lehetne ugyanis eleve büntetni a vezetési stílusáért. A robotpilóták a következő 10 éven belül terjedhetnek el. Már most is vannak olyan funkciók, mint a követési távolság ellenőrzése vagy az automatikus parkolás. Ezek az automatikus vezetési rendszer egyes elemei. A jövőben újabb funkciók jelenhetnek meg.