MTI
Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat
Megelőzte a vezető nélküli, önmagát kormányzó járművek fejlesztésében a világ nagy autógyárait a kínai hadsereg - írta a Die Welt.
A Volvo, az Audi és más autóipari vállalatok mellett még a Google is nagy erőfeszítéseket tesz az önmagát kormányozni képes járművek kifejlesztésére, de a kínai hadsereg váratlan, ismeretlen versenyzőként tör az élre. Amint arról a hadsereg lapja, a PLA beszámolt, a radarral, videokamerákkal és műholdas navigációval felszerelt "Vad Oroszlán 3" nevet viselő jármű már közúti forgalomban is közlekedett és 33 előzési manővert is végrehajtott. Több esetben viszont túl kockázatosnak ítélte meg az előzési manővert, ezért nem hajtotta végre. Az autó óránként 105 kilométeres sebességet is elért a próbák során.
Az Auto, Motor und Sport német szaklap beszámolója szerint az Audi szériaérett és az A8 limuzin következő generációs modelljeiben már rendelkezésre álló "robotpilótája" a forgalom követésére képes, és a csúcsforgalomban araszoló autó irányítását tudja átvenni a vezetőtől, legfeljebb óránként 60 kilométeres sebességig.
A Volvo, az Audi és más autóipari vállalatok mellett még a Google is nagy erőfeszítéseket tesz az önmagát kormányozni képes járművek kifejlesztésére, de a kínai hadsereg váratlan, ismeretlen versenyzőként tör az élre. Amint arról a hadsereg lapja, a PLA beszámolt, a radarral, videokamerákkal és műholdas navigációval felszerelt "Vad Oroszlán 3" nevet viselő jármű már közúti forgalomban is közlekedett és 33 előzési manővert is végrehajtott. Több esetben viszont túl kockázatosnak ítélte meg az előzési manővert, ezért nem hajtotta végre. Az autó óránként 105 kilométeres sebességet is elért a próbák során.
Az Auto, Motor und Sport német szaklap beszámolója szerint az Audi szériaérett és az A8 limuzin következő generációs modelljeiben már rendelkezésre álló "robotpilótája" a forgalom követésére képes, és a csúcsforgalomban araszoló autó irányítását tudja átvenni a vezetőtől, legfeljebb óránként 60 kilométeres sebességig.