Berta Sándor

Az autók lehetnek a jövő intelligens 4G-s eszközei

Hivatalosan is bemutatták az Alcatel-Lucent által életre hívott ng Connect Program során elkészített autó első prototípusát.

A projekt keretében kifejlesztett gépkocsival a kutatók azt akarták illusztrálni, hogy mit jelenthet a 4G-s mobil szélessávú rendszerek megjelenése a közúti járművek világában. Az LTE Connected Car nevű program alapötlete egy olyan négykerekű jármű létrehozása, amely az állandó 4G-s kapcsolatnak köszönhetően folyamatos szolgáltatásokat tesz elérhetővé a vezetője és utasai számára. Az első prototípus a Toyota Prius hibridautó 2010-es modelljén alapul. Az Alcatel-Lucent a programban részt vevő cégekkel közösen egy olyan koncepciót dolgozott ki, amelyben egyaránt szerepelnek a különböző szórakoztatóipari és a közlekedésbiztonsági megoldások.


Az autógyártóknak rendkívül fontos és érdekes, hogy a jövőbeni járművek képesek legyenek valós időben különböző adatokat továbbítani és fogadni, legyen szó időjárási, közlekedési vagy más információkról. Ezek a négykerekűek segíthetnek a közlekedés biztonságosabbá, egyszerűbbé és gyorsabbá tételében. Egyúttal minden új generációs gépkocsi maga is egy fajta mozgó szenzorközponttá válik, amely folyamatosan információkat gyűjt a környezetéről és a körülötte történő eseményekről. "Az LTE Connected Car bemutatásával az autó végre elérte azt, hogy ő legyen a következő generációs mobil platform" - jelentette ki Derek Kuhn, az Alcatel-Lucent alelnöke.


A fedélzeti rendszer többek között képes lejátszani a videókat, online zenei könyvtára van, sőt, lehetővé teszi, hogy az utasok online játékokkal játszanak, bevásároljanak egy virtuális boltban vagy a távolból ellenőrizzék az otthonukat. A jármű emellett WLAN- és WiFi-hotspotként, illetve fejlett kommunikációs központként és GPS-egységként is működik. Az elképzelés nem új, a BMW már 2006-ban előállt a hálózatba kötött autók ötletével, tavaly márciusban pedig bemutatták a "hálózatba kapcsolt autóbusz" prototípusát.

Az idén indított projekthez az Alcatel-Lucenten kívül 26 cég csatlakozott, köztük van a Connect2Media, a Creative, a FISHLABS, a Gemalto, a Hewlett-Packard, a Kyocera, a QNX, a Samsung, a Total Immersion és Toyota.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dilofekete #7
    Miért nem a tömegközlekedésen tesztelik ezt le elsőre? A buszon soha nem lesz internet? Így többet ér a technika amit eladnak?
  • kvp #6
    Ugy nez ki, hogy az autozas jovoje a robotika. Amikor a halozatba kotott jarmuveket egy kozponti iranyitorendszer vezeti. Ezzel elkerulhetoek a hagyomanyos balesetek es a forgalmi dugok. Az emberek pedig utazas kozben hasznalhatjak az internetet, hogy ne unjak magukat. Egyebkent egy automatizalt rendszer eseten a vonat, az auto es a repulo kozott az egyetlen kulonbseg a felulet amin haladnak, hiszen kozos iranyitas alatt vannak, csak egyes emberek kozos jarmuben, mig masok a sajat jarmuvukben ulnek. (ez igaz mind vonat, mint auto/busz, mind repulo eseten is)
  • halgatyó #5
    Azt a rengeteg pénzt, és emberi szellemi erőt, amit ilyen csicsamicsa fejlesztésekre fordítanak, mindazt az autózás jövőjét veszélyeztető csoportok semlegesítésére kellene fordítani inkább.
    Üzletileg is nyereségesebb lenne, csakhát ehhez összefogásra lenne szükség.
    Olyan összefogásra, amelyet már évtizedek óta próbálnak szétzilálni valakik.

    Egyetlen hasznos része lenne egy ilyen információs vonalnak: a forgalmi helyzet ismerete és a dugók kikerülése.
    Csakhogy: hosszú távon nem a dugók kierülése a megoldás, hanem az, hogy a dugók ki se alakuljanak! Épeszű lámpabeállításokal, szintbeni kereszteződések helyett többszintű kereszteződések kialakításával, a felesleges (de csak a tényleg felesleges, azaz elkerülhető) közlekedési szükségletek kiváltása más megoldásokkal
  • halgatyó #4
    "...az állandó 4G-s kapcsolatnak köszönhetően folyamatos szolgáltatásokat tesz elérhetővé.."

    Ez így eléggé reklámszagú.
    Az autó ma is folyamatos szolgáltatást végez a vezető és az utasok felé. Méghozzá olyan szolgáltatást, amit semmilyen 4G-s telefon sem tud még csak megközelíteni sem: eljuttatja ezeket az embereket a cuccaikkal együtt valahonnan valahova.

    Gyorsan, idegölő várakozás, tömegneli tipródás, MEGALÁZTATÁSOK tömege nélkül!!
    Nem sok eszköze van a civilizációnknak, amely ezt felül tudja múlni, talán egyetlen egy sincs.
  • mármindfoglalt #3
    Ez ha elterjed, legfeljebb arra lesz jó, hogy a sok sznobot ezek után még nehezebb lesz kiszakítani az autójából, és például rávenni arra, hogy néha tömegközlekedést is igénybe vegyék. Amíg nem lesz benne automata pilóta, addig nem sokat ér. Legfeljebb villogni lehet vele, meg arra jó, hogy a sok multimédiás HI-TECH cucc elvonja a sofőr figyelmét a vezetésről. Bár már most is láttam olyat, hogy a GPS készüléket arra használták, hogy rajzfilmet vetítsenek rajta a gyereknek.
  • kvp #2
    A fejlesztes lenyege, hogy az autoban talalhato fedelzeti pc-be bedugtak egy 4G-s mobiltelefonos modemet, amitol lett a gepen internet es gps. Meg a gyerek nintendojat is lehet kotni mivel a geben van hotspot kepes wifi is. Hatalmas ujdonsag...
  • krajcsovszkig #1
    Elég marketingszagú ez a videó...
    Egyébként ha megcsinálják a globális lefedettséget és nem is fog menet közben ledobálni, akkor van benne potenciál...