Berta Sándor

Ne bízz a navigációs rendszerekben!

Napjainkban rendkívül népszerűek a gépkocsikba beépíthető fedélzeti navigációs rendszerek és számítógépek. Többek szerint azonban nem szabad vakon megbízni a különböző készülékekben.

Egy walesi faluban érdekes akciót indítottak az ott lakók, akik megunták azt, hogy a navigációs rendszerüket használó teherautósofőrök rendszeresen eltévednek és a nagy teherautók számára nem megfelelő, kisebb forgalmú utakon jelennek meg. A helyiek külön közlekedési táblát készíttettek. "Csak az elmúlt hat hónapban az érintett útszakaszon több mint egy tucat tehergépkocsi tévedt el vagy robbant le" - nyilatkozta az ötlet atyja, Mark Simpson.

Hasonló problémával kellett szembenéznie az alsó-ausztriai Waidhofen közútkezelőjének, Engelbert Auernek is. Elsősorban a növekvő nemzetközi kamionforgalom okoz óriási dugókat és torlódásokat a szűk utakon, amelyeket nem ekkora forgalomra terveztek. "A legtöbb esetben, elsősorban télen nagyon sok teherautó akad el, amelyek aztán megbénítják a forgalmat. Egyre gyakrabban kell ilyen sofőrök segítségére sietnünk és a legtöbbször az derül ki, hogy az illető a fedélzeti GPS-re hagyatkozott és nem a szemére" - jelentette ki Engelbert Auer.



Alsó-Ausztriában ezért néhány hete narancsszínű közlekedési táblákat helyeztek el. Ezeken piktogrammok segítségével a nagy emelkedőkre hívják fel a vezetők figyelmét. Emellett szerepel rajta a No Trucks felirat is, míg a GPS szó át van húzva. Egyelőre még nem lehet megmondani, hogy a kampány sikeres lesz-e, mindenesetre a helyi közlekedési szakemberek jónak tartják az ötletet. Felmerült az az elképzelés is, hogy egész Ausztriában a veszélyes vagy különösen szűk utakon kitennék a táblákat. Nagy-Britanniában szintén örömmel fogadták a hatóságok a kezdeményezést.

"A GPS-navigáció egy nagyon jó dolog, de megvannak a veszélyei. Ezek egyike például, hogy a rendszerben bekövetkező szoftverhiba miatt a sofőr akár egy egyirányú utcába vagy egy nem elég magasan lévő híd alá is behajthat, hogy ha nem figyel oda és vakon megbízik a fedélzeti készülékben" - tette hozzá Mark Simpson.

"A korszerű navigációs eszközök nem mentesítik a vezetőket egyéni felelősségük alól. Az autósoknak kötelességük tájékozódni az aktuális közlekedési helyzetről és az általa kiválasztott útvonalról" - reagált a problémára Sarah Schweiger, a TomTom navigációs szoftvereket fejlesztő cég közép- és kelet-európai PR-vezetője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szotyi60 #33
    Üdv mindenkinek!

    Az lenne a kérdésem, hogy pna készüléken hogy lehet szoftvert frissíteni, esetleg a belső memóriát hogy lehet elérni, mert nekem nem jött össze.

    Azt írja hogy lejárt a licenc és nem tudja megnyitni a térképeket.
    Ez egy MyGuide típusú navi saját igo alapú de Myguide névre hallgató szoftverrel ami már egyébként időközben meg is megszűnt...
    Igo-t esetleg rá lehet valahogy erőszakolni??

    A választ előre is köszönöm!
  • hellobello #32
    Szerintem nem is olyan rossz a Mio Moov Navigáció !
    A Moov az egyik legfejlettebbb navigációs program és 38 európai országot részletes térképpel támogat.
    Ebben bízhatsz !
  • Sionnach #31


    Április 1-i GPS
  • wanek #30
    Mi az, hogy a POI-kat leszámítva? Melyik másik navigációs rendszer kezel több POI-t? Talán a TOMTOM? Vagy a Garmin? Ne nevettesd már ki magad!
  • Hegyikecske #29
    Ja amugy pedig a POIkat leszámítva azt mondják h az Igo a legjobb, nekem bevált
  • Hegyikecske #28
    elég szegényes az adatbázisa pl az Igonak, hiába frissítem Debrecenben uszodát még mindig szoboszlón talál legközelebb, vagy vmi iesmi volt, mert nem csak azon lepődtem meg...
  • raingun #27
    'braeburn': Nem baj ha nem értesz hozzá, csak ne szólj bele!

    A GPS meg teljesen jól használható addig, amíg valaki össze nem keveri a robotpilótával...
  • raingun #26
    "Csak az elmúlt hat hónapban az érintett útszakaszon több mint egy tucat tehergépkocsi tévedt el vagy robbant le"
    Szörnyűűűű.... Ez havi 2 kamion!

    Szerintem meg a GPS-eket kellene úgy megcsinálni, hogy a gépjármű típusát is figyelembe vegye. Nem tudom pl. hogy a magasságot beleteszik-e egyáltalán.
    Én Igo-zom, de sz.gépkocsival, szóval nekem még nem volt rá szükségem.
  • wanek #25
    Amiről nem esett szó a navigációs rendszerekkel kapcsolatban, az a POI kezelés. Nagyon hasznos tud lenni, ha tök ismeretlen helyen van az ember, és benzinkútra, kórházra, gyógyszertárra, valamilyen boltra, stb-re lenne szüksége.
  • BiroAndras #24
    "szerintem aki GPS el el téved az térképpel is eltévedne"

    Az eltévedne egy egyenes folyosón is.