Napi Online
2010-re készül el a GM villanyautója
Egyre biztosabb benne a General Motors, hogy 2010-re összerakja konnektorból tölthető elektromos autóját.
A General Motors (GM) már jövő tavasszal elkezdi tesztelni Volt néven futó, teljesen elektromos autóját - közölte egy gyári illetékes -, ami előfeltétele annak, hogy 2010-re a szalonokba kerülhessen a jármű. Az autóba szánt új generációs litíum-ion akkumulátárok már októberben a cég rendelkezésére állnak majd.
Mint a GM, illetve a hasonló fejlesztésen dolgozó Ford és Toyota is hangsúlyozza, a konnektorból tölthető villanyautó legkritikusabb pontja az akkumulátor, amelynek le kellene szorítani az árát, miközben növelik kapacitását. A laptopokban és más ketyerékben használatos mai lítium-ion akkumulátorok hajlamosak a túlmelegedésre - ezt a gondot is orvosolni kellene utódaiknál.
A Volt új akkujai nagyobb kapacitásúak, mint az autókban mostanság használatos nikkel-metál-hibrid típusú társaik. A GM szándékai szerint 60 kilométert lehet majd megtenni velük egy töltéssel, és a gyártó azt várja az akkumulátort fejlesztő partnereitől, hogy 10 éves élettartamú terméket hozzanak létre. Mivel ezek igen drágák lesznek, a cég külön az akkumulátorokra vonatkozó lízingkonstrukciót akar kidolgozni. Az autót egyébként egy mai közepes árú járgány árának megfelelő összegért fogják kínálni - állítja a GM.
A Toyota Prius hibridjének konnektorból is tölthető változatán dolgozik - ez legfeljebb 10-20 kilométer tud megtenni a benzinmotor használata nélkül - és ősszel vehetik át első Tesla tisztán elektromos roadsterjeiket a boldog tulajdonosok, ám 100 ezer dollárt kell fizetniük a kétszemélyes járgányért, amely viszont több száz kilométer képes megtenni egy feltöltéssel.
A General Motors (GM) már jövő tavasszal elkezdi tesztelni Volt néven futó, teljesen elektromos autóját - közölte egy gyári illetékes -, ami előfeltétele annak, hogy 2010-re a szalonokba kerülhessen a jármű. Az autóba szánt új generációs litíum-ion akkumulátárok már októberben a cég rendelkezésére állnak majd.
Mint a GM, illetve a hasonló fejlesztésen dolgozó Ford és Toyota is hangsúlyozza, a konnektorból tölthető villanyautó legkritikusabb pontja az akkumulátor, amelynek le kellene szorítani az árát, miközben növelik kapacitását. A laptopokban és más ketyerékben használatos mai lítium-ion akkumulátorok hajlamosak a túlmelegedésre - ezt a gondot is orvosolni kellene utódaiknál.
A Volt új akkujai nagyobb kapacitásúak, mint az autókban mostanság használatos nikkel-metál-hibrid típusú társaik. A GM szándékai szerint 60 kilométert lehet majd megtenni velük egy töltéssel, és a gyártó azt várja az akkumulátort fejlesztő partnereitől, hogy 10 éves élettartamú terméket hozzanak létre. Mivel ezek igen drágák lesznek, a cég külön az akkumulátorokra vonatkozó lízingkonstrukciót akar kidolgozni. Az autót egyébként egy mai közepes árú járgány árának megfelelő összegért fogják kínálni - állítja a GM.
A Toyota Prius hibridjének konnektorból is tölthető változatán dolgozik - ez legfeljebb 10-20 kilométer tud megtenni a benzinmotor használata nélkül - és ősszel vehetik át első Tesla tisztán elektromos roadsterjeiket a boldog tulajdonosok, ám 100 ezer dollárt kell fizetniük a kétszemélyes járgányért, amely viszont több száz kilométer képes megtenni egy feltöltéssel.