JohnnyCage

A gépjárművek szoftvereinek szabványosítását tervezik a német gyártók

A német autógyártók és elektronikai cégek egy olyan szoftveres rendszer kifejlesztésén dolgoznak, amely 2006-ra szabványosíthatná a gépjárművekben alkalmazott szoftvereket.

A BMW, Bosch Automotive, Continental Automotive Systems, DaimlerChrysler, Siemens VDO, és Volkswagen cégek az elmúlt napokban jelentették be azt az erőfeszítést, amelynek célja egy olyan szoftveres platform kifejlesztése az autókhoz, amely a gépjármű minden egyes elektronikusan irányított részegységét lefedi a motortól a felfüggesztésen keresztül a légzsákig.

Az Autosar elnevezésű architektúra megjelenése olyan "plug and play" eszközök megjelenését fogja eredményezni, amelyek utólagos módosítások nélkül, automatikusan képesek együttműködni.

A német autógyártók szerint jelenleg ez a kezdeményezés számít a legnagyobb jelentőségű elektronikai erőfeszítésnek az autóiparban. Az egyes alrendszereket célzó korábbi próbálkozásokkal ellenben az Autosar egy olyan megoldás, amely a teljes gépjárművet lefedi.

Az Autosar kifejlesztésére az autók elektronikusan irányított rendszereinek rohamosan bővülő száma adott motivációt a társaságok számára. A gyártók azt szeretnék, ha a szoftveres megoldásokat nem kellene minden új modell esetében teljesen az alapoktól elkészíteni, hanem egy folyamatosan fejlesztett átfogó rendszert lehetne alkalmazni az autókban. A központi szoftver alkalmazása emellett lehetővé tenni a gépkocsikba épített chipek számának csökkentését.

Jelenleg egy autóban hozzávetőleg 40-60 ilyen chip található, de a gyártók ezt a számot 20 környékére szeretnék leszorítani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kefete #8
    Ja a végén majd a kocsik szoftverét is frissíteni kell. Pl.: BMW M3 Service Pack meg satöbbi...
  • Pheel #7
    A lélegeztető gépek sem szoktak lefagyni. Ezek is hasonló bonyolultságú rendszerek, csak esetleg lesz rajtuk egy GUI. A GUI meg kinyiffanhat, attól még működik minden... :)
  • PetruZ #6
    Az biztos, hogy a normál PC-s szintnél sokkal magasabb biztonsági előírásokat fognak támasztani saját magukkal szemben, elvégre ha bizonyíthatóan szoftverhiba miatt hal meg valaki egy ilyen autóban (vagy csak akár maradandó sérülést szenved), nekik keményen pengetniük kell. Az emberre nem lehet csak úgy format c: / setup / patch-t nyomni. :)
  • Darth Sith #4
    hát ha lefagy az autó a kék halállal, és nem tudsz megállni mert elektronikus a fék, és lejtőn mész lefelé, akkor cumeeyyy van.. :DD
  • Lazarus #3
    .....