JohnnyCage
A gépjárművek szoftvereinek szabványosítását tervezik a német gyártók
A német autógyártók és elektronikai cégek egy olyan szoftveres rendszer kifejlesztésén dolgoznak, amely 2006-ra szabványosíthatná a gépjárművekben alkalmazott szoftvereket.
A BMW, Bosch Automotive, Continental Automotive Systems, DaimlerChrysler, Siemens VDO, és Volkswagen cégek az elmúlt napokban jelentették be azt az erőfeszítést, amelynek célja egy olyan szoftveres platform kifejlesztése az autókhoz, amely a gépjármű minden egyes elektronikusan irányított részegységét lefedi a motortól a felfüggesztésen keresztül a légzsákig.
Az Autosar elnevezésű architektúra megjelenése olyan "plug and play" eszközök megjelenését fogja eredményezni, amelyek utólagos módosítások nélkül, automatikusan képesek együttműködni.
A német autógyártók szerint jelenleg ez a kezdeményezés számít a legnagyobb jelentőségű elektronikai erőfeszítésnek az autóiparban. Az egyes alrendszereket célzó korábbi próbálkozásokkal ellenben az Autosar egy olyan megoldás, amely a teljes gépjárművet lefedi.
Az Autosar kifejlesztésére az autók elektronikusan irányított rendszereinek rohamosan bővülő száma adott motivációt a társaságok számára. A gyártók azt szeretnék, ha a szoftveres megoldásokat nem kellene minden új modell esetében teljesen az alapoktól elkészíteni, hanem egy folyamatosan fejlesztett átfogó rendszert lehetne alkalmazni az autókban. A központi szoftver alkalmazása emellett lehetővé tenni a gépkocsikba épített chipek számának csökkentését.
Jelenleg egy autóban hozzávetőleg 40-60 ilyen chip található, de a gyártók ezt a számot 20 környékére szeretnék leszorítani.
A BMW, Bosch Automotive, Continental Automotive Systems, DaimlerChrysler, Siemens VDO, és Volkswagen cégek az elmúlt napokban jelentették be azt az erőfeszítést, amelynek célja egy olyan szoftveres platform kifejlesztése az autókhoz, amely a gépjármű minden egyes elektronikusan irányított részegységét lefedi a motortól a felfüggesztésen keresztül a légzsákig.
Az Autosar elnevezésű architektúra megjelenése olyan "plug and play" eszközök megjelenését fogja eredményezni, amelyek utólagos módosítások nélkül, automatikusan képesek együttműködni.
A német autógyártók szerint jelenleg ez a kezdeményezés számít a legnagyobb jelentőségű elektronikai erőfeszítésnek az autóiparban. Az egyes alrendszereket célzó korábbi próbálkozásokkal ellenben az Autosar egy olyan megoldás, amely a teljes gépjárművet lefedi.
Az Autosar kifejlesztésére az autók elektronikusan irányított rendszereinek rohamosan bővülő száma adott motivációt a társaságok számára. A gyártók azt szeretnék, ha a szoftveres megoldásokat nem kellene minden új modell esetében teljesen az alapoktól elkészíteni, hanem egy folyamatosan fejlesztett átfogó rendszert lehetne alkalmazni az autókban. A központi szoftver alkalmazása emellett lehetővé tenni a gépkocsikba épített chipek számának csökkentését.
Jelenleg egy autóban hozzávetőleg 40-60 ilyen chip található, de a gyártók ezt a számot 20 környékére szeretnék leszorítani.