Hunter
Az Európai Űrhivatal sikeres az autóversenyeken is
Múlt héten a franciaországi Noganoban rendezett versenyen az Európai Űrhivatal (ESA) által kifejlesztett anyagokkal felszerelt Pescarolo csapat új prototípus autója újabb versenygyőzelmet gyűjtött be, így kifejezetten sikeres sorozatot tudhatnak maguk mögött.
"Henri Pescarolo ismét bemutatta a hétvégén, hogy az innovatív technológiák, melyeket eredetileg űrhajóink számára fejlesztettünk ki, a gépjárművekben is hasznosak lehetnek mind a teljesítmény, mind a biztonság növelésében" - nyilatkozott Pierre Brisson, az ESA Technológiai Promóciós osztályának vezetője.
Az autó anyaga a műholdaknál is használt csúcstechnikájú kompozitanyagokból áll
A Pescarolo Sport a hét versenyből álló sorozat első állomásán április 13-án Estorilban máris győzelemmel kezdett. Az új autó már ott megcsillogtatta az űrkutatásból származó erényeit, súlyát az ESA által a műholdak számára kifejlesztett kompozit anyagokkal sikerült jelentősen csökkenteni, míg a versenyzők biztonságát az Ariane rakétánál alkalmazott szigetelő anyagokkal biztosították. Júniusban mindkét Pescarolo autó az első tízben végzett a gépet és embert próbáló 24 órás Le Mans-i futamon.
André de Cortanze, a Percarolo Sport műszaki igazgatója elmondta, hogy alapvetően ugyanazzal az autóval versenyeznek, mint tavaly, ám a teljesítménye sokat javult az elmúlt évhez képest. A 3,2 literes V6-os dupla turbófeltöltős motor mellett, ami kifejezetten a hosszú távú versenyekre készült és 6600-as percenkénti fordulaton 600 lóerőt ad le, az űranyagok felhasználásával készült könnyebb karosszériával is rendelkezik, lehetővé téve a súlyeloszlás optimálissá tételét, ezáltal javítva az autó teljesítményét.
Az Ariane rakétánál is használt hőpajzs van a motor és az üzemanyagtartály között
Az ESA 2002 decemberében lépett be a Pescarolo Sport életébe. A műholdaknál használt anyagokkal 29 kilogrammos súlycsökkenést értek el az autó esetében, ami kompenzálta az autósport szövetség által előírt 60 lóerős motorteljesítmény csökkentést. A biztonság növeléséhez az Ariane esetében is alkalmazott hőpajzsokat helyezetek el a motor és a rugalmas benzintartály között. Emellett szintén az Ariane esetében alkalmazott 800 Celsius foknak ellenálló kvarcbevonat került a turbó rendszerre és a csövekre, ami a biztonság mellett a turbókompresszor teljesítményét is fokozta.
A mostani győzelemmel a Pescarolo csapat "Courage C60 Evo Peugeot" versenyautója összetettben a második helyen végzett a 2003. évi FIA sport-prototípus bajnokságban. A csapat az öröm mellett azonban már a jövő évi szezonra összpontosít, különösen a Le Mans-i versenyre. Az ESA továbbra is együttműködik a fejlesztésekben így talán jövőre még több űrtechnikát láthatunk a versenypályákon.
"Henri Pescarolo ismét bemutatta a hétvégén, hogy az innovatív technológiák, melyeket eredetileg űrhajóink számára fejlesztettünk ki, a gépjárművekben is hasznosak lehetnek mind a teljesítmény, mind a biztonság növelésében" - nyilatkozott Pierre Brisson, az ESA Technológiai Promóciós osztályának vezetője.
Az autó anyaga a műholdaknál is használt csúcstechnikájú kompozitanyagokból áll
A Pescarolo Sport a hét versenyből álló sorozat első állomásán április 13-án Estorilban máris győzelemmel kezdett. Az új autó már ott megcsillogtatta az űrkutatásból származó erényeit, súlyát az ESA által a műholdak számára kifejlesztett kompozit anyagokkal sikerült jelentősen csökkenteni, míg a versenyzők biztonságát az Ariane rakétánál alkalmazott szigetelő anyagokkal biztosították. Júniusban mindkét Pescarolo autó az első tízben végzett a gépet és embert próbáló 24 órás Le Mans-i futamon.
André de Cortanze, a Percarolo Sport műszaki igazgatója elmondta, hogy alapvetően ugyanazzal az autóval versenyeznek, mint tavaly, ám a teljesítménye sokat javult az elmúlt évhez képest. A 3,2 literes V6-os dupla turbófeltöltős motor mellett, ami kifejezetten a hosszú távú versenyekre készült és 6600-as percenkénti fordulaton 600 lóerőt ad le, az űranyagok felhasználásával készült könnyebb karosszériával is rendelkezik, lehetővé téve a súlyeloszlás optimálissá tételét, ezáltal javítva az autó teljesítményét.
Az Ariane rakétánál is használt hőpajzs van a motor és az üzemanyagtartály között
Az ESA 2002 decemberében lépett be a Pescarolo Sport életébe. A műholdaknál használt anyagokkal 29 kilogrammos súlycsökkenést értek el az autó esetében, ami kompenzálta az autósport szövetség által előírt 60 lóerős motorteljesítmény csökkentést. A biztonság növeléséhez az Ariane esetében is alkalmazott hőpajzsokat helyezetek el a motor és a rugalmas benzintartály között. Emellett szintén az Ariane esetében alkalmazott 800 Celsius foknak ellenálló kvarcbevonat került a turbó rendszerre és a csövekre, ami a biztonság mellett a turbókompresszor teljesítményét is fokozta.
A mostani győzelemmel a Pescarolo csapat "Courage C60 Evo Peugeot" versenyautója összetettben a második helyen végzett a 2003. évi FIA sport-prototípus bajnokságban. A csapat az öröm mellett azonban már a jövő évi szezonra összpontosít, különösen a Le Mans-i versenyre. Az ESA továbbra is együttműködik a fejlesztésekben így talán jövőre még több űrtechnikát láthatunk a versenypályákon.