Hunter
Új "zöld harcos" jelenik meg a közlekedésben
Láthattunk már kisebb autókat is, mint a G-Wiz, azonban azok többnyire a vidámparkok kellékei voltak. Az új elektromos autó, mely először az angliai Leeds városának utcáin mutatkozik be, a dodzsemek összes élményét felvonultatja, leszámítva az ütközéseket.
Az indiai kisautókat a Goingreen nevű cég adja bérbe, mint környezetbarát alternatívát a benzin vagy dízel üzemű közlekedés helyett. A bangalóri Reva Electric Car Company által gyártott elektromos autókat Steven Cain egy brit TV társaság egykori vezetője vette észre, aki úgy vélte biztos piaca lesz a G-Wiznek a népes európai nagyvárosokban.
Sokszínű festése, mely az élénk színvilágtól egészen a tigriscsíkokig terjed, trendi közlekedési eszközzé varázsolja a kis járművet. Két felnőtt és két kisgyermek számára elegendő hellyel rendelkezik, valamint néhány kisebb csomag is elfér az autó csomagterében. A szinte hang nélkül suhanó autó CO2-kibocsátása nulla, végsebessége 65 km/h, egy feltöltéssel 80 kilométert tehetünk meg. Két és fél óra alatt lehet 80%-ig feltölteni, míg a teljes feltöltés 6 órát vesz igénybe. Tömege 740 kilogramm, 1,5 méter magas, 2,6 méter hosszú valamint 1,3 méter széles, alapfelszerelése az automata sebességváltó, a bőrülés és a CD-játszós autórádió. Három éves lízingdíja 4500 angol fontba kerül, fenntartása 30%-kal olcsóbb, emellett pedig négyszer "zöldebb", mint egy hagyományos városi kisautó.
Elsőre kissé furcsa, mondhatni védtelen érzés a G-Wiz volánjánál ülni, melyből egy Smart is ijesztően nagynak tűnik, ez az érzés azonban hamar elmúlik, ha az ember egyszer nekilódul a forgalomnak a viszonylag fürge és fordulékony elektromos járművel, mely dinamikusan vezethető az automata váltónak köszönhetően, azonban az emelkedőkön hamar rájövünk, hogy célszerű a külső sávot választani.
A leeds-i bemutatást koordináló Joe Byars elmondása szerint a kisautó nagy sikert aratott a design ügynökségek és a PR cégek körében. A Goingreen további kilenc európai nagyvárosban tervezi a környezetbarát négykerekűek bemutatását.
Az indiai kisautókat a Goingreen nevű cég adja bérbe, mint környezetbarát alternatívát a benzin vagy dízel üzemű közlekedés helyett. A bangalóri Reva Electric Car Company által gyártott elektromos autókat Steven Cain egy brit TV társaság egykori vezetője vette észre, aki úgy vélte biztos piaca lesz a G-Wiznek a népes európai nagyvárosokban.
Sokszínű festése, mely az élénk színvilágtól egészen a tigriscsíkokig terjed, trendi közlekedési eszközzé varázsolja a kis járművet. Két felnőtt és két kisgyermek számára elegendő hellyel rendelkezik, valamint néhány kisebb csomag is elfér az autó csomagterében. A szinte hang nélkül suhanó autó CO2-kibocsátása nulla, végsebessége 65 km/h, egy feltöltéssel 80 kilométert tehetünk meg. Két és fél óra alatt lehet 80%-ig feltölteni, míg a teljes feltöltés 6 órát vesz igénybe. Tömege 740 kilogramm, 1,5 méter magas, 2,6 méter hosszú valamint 1,3 méter széles, alapfelszerelése az automata sebességváltó, a bőrülés és a CD-játszós autórádió. Három éves lízingdíja 4500 angol fontba kerül, fenntartása 30%-kal olcsóbb, emellett pedig négyszer "zöldebb", mint egy hagyományos városi kisautó.
Elsőre kissé furcsa, mondhatni védtelen érzés a G-Wiz volánjánál ülni, melyből egy Smart is ijesztően nagynak tűnik, ez az érzés azonban hamar elmúlik, ha az ember egyszer nekilódul a forgalomnak a viszonylag fürge és fordulékony elektromos járművel, mely dinamikusan vezethető az automata váltónak köszönhetően, azonban az emelkedőkön hamar rájövünk, hogy célszerű a külső sávot választani.
A leeds-i bemutatást koordináló Joe Byars elmondása szerint a kisautó nagy sikert aratott a design ügynökségek és a PR cégek körében. A Goingreen további kilenc európai nagyvárosban tervezi a környezetbarát négykerekűek bemutatását.