Spencer
A japán autók elektronikai rendszerei a legjobbak
A Japánban gyártott autókban fellelhető elektronikai és számítástechnikai rendszerek megbízhatóbbak, mint az észak-amerikai autók hasonló rendszerei, az európai gyártók modelljeiben található megoldásoknál pedig messze sokkal jobbak - derül ki egy friss tanulmányból.
A jelentés készítői szerint az egyre tökéletesebb gépjármű elektronikai rendszerek kifejlesztéséhez három dolog szükséges: egyszerű felépítés, alaposan kidolgozott részletek, valamint megfelelő hibakeresési megoldások.
A Consumers Union által készített tanulmány szerint megnyugtató, hogy az autókban alkalmazott mikroprocesszorok és elektronikai rendszerek az elmúlt években jelentős fejlődésen mentek keresztül, azonban ennek ellenére elmondható, hogy a gépjárművek esetében még mindig ezen alkatrészek okozzák a legtöbb problémát. Nem kétséges, hogy a legtöbb modellnek az elektronikai rendszere az Achilles sarka - állítják a kutatók.
A múlthéten mutatták be a négyajtós Mazda RX-8-ast, ára 20000 dollár lesz
David Champion, a Consumer Union gépjárművek tesztelésével foglalkozó részlegének az igazgatója elmondta, hogy bár az autós elektronikai rendszerek minősége általában véve javuló tendenciát mutat, az egyre bonyolultabb felépítésű rendszerek sajnos egyre több hibalehetőséget hordoznak magukban, és gyártótól függő, hogy ezen hibákat milyen arányban sikerül kiküszöbölni. Champion szerint mostanság azokkal az új autókkal van a legtöbb probléma, melyek lényegében tele vannak zsúfolva olyan különböző elektronikai megoldásokkal, mint amilyen például a műholdas navigációs rendszer, az érintőképernyős vezérlőpult, vagy a hátul ülő utasok által használt multimédiás eszközök.
A Saab elnöknője, Debra Kelly-Ennis a tegnap bemutatott Convertible kormányánál
A jelentésből többek közt kiderül, hogy a japán mérnökök általában sokkal jobb munkát végeznek amerikai és európai kollégáiknál. Az elektromos berendezések megbízhatósága szempontjából a Honda, az Acura, illetve a Toyota modelljei állnak a ranglista elején, az olyan nagy és neves európai gyártók, mint például az Audi, a Mercedes-Benz, vagy a Volkswagen autói viszont e tekintetben meglepő módon meglehetősen hátul kullognak. Vizsgálatainkat követően megállapítottuk, hogy az Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz, sőt még a BMW gépjárművek is olyan túl bonyolult elektronikai megoldásokkal vannak ellátva, melyek megbízhatósága korántsem kielégítő - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban a Consumers Union egyik szakértője.
A jelentés készítői szerint az egyre tökéletesebb gépjármű elektronikai rendszerek kifejlesztéséhez három dolog szükséges: egyszerű felépítés, alaposan kidolgozott részletek, valamint megfelelő hibakeresési megoldások.
A Consumers Union által készített tanulmány szerint megnyugtató, hogy az autókban alkalmazott mikroprocesszorok és elektronikai rendszerek az elmúlt években jelentős fejlődésen mentek keresztül, azonban ennek ellenére elmondható, hogy a gépjárművek esetében még mindig ezen alkatrészek okozzák a legtöbb problémát. Nem kétséges, hogy a legtöbb modellnek az elektronikai rendszere az Achilles sarka - állítják a kutatók.
A múlthéten mutatták be a négyajtós Mazda RX-8-ast, ára 20000 dollár lesz
David Champion, a Consumer Union gépjárművek tesztelésével foglalkozó részlegének az igazgatója elmondta, hogy bár az autós elektronikai rendszerek minősége általában véve javuló tendenciát mutat, az egyre bonyolultabb felépítésű rendszerek sajnos egyre több hibalehetőséget hordoznak magukban, és gyártótól függő, hogy ezen hibákat milyen arányban sikerül kiküszöbölni. Champion szerint mostanság azokkal az új autókkal van a legtöbb probléma, melyek lényegében tele vannak zsúfolva olyan különböző elektronikai megoldásokkal, mint amilyen például a műholdas navigációs rendszer, az érintőképernyős vezérlőpult, vagy a hátul ülő utasok által használt multimédiás eszközök.
A Saab elnöknője, Debra Kelly-Ennis a tegnap bemutatott Convertible kormányánál
A jelentésből többek közt kiderül, hogy a japán mérnökök általában sokkal jobb munkát végeznek amerikai és európai kollégáiknál. Az elektromos berendezések megbízhatósága szempontjából a Honda, az Acura, illetve a Toyota modelljei állnak a ranglista elején, az olyan nagy és neves európai gyártók, mint például az Audi, a Mercedes-Benz, vagy a Volkswagen autói viszont e tekintetben meglepő módon meglehetősen hátul kullognak. Vizsgálatainkat követően megállapítottuk, hogy az Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz, sőt még a BMW gépjárművek is olyan túl bonyolult elektronikai megoldásokkal vannak ellátva, melyek megbízhatósága korántsem kielégítő - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban a Consumers Union egyik szakértője.