Berta Sándor
A lézerek elvakíthatják a LiDAR-egységeket
A probléma miatt az érintett rendszerek egyszerűen nem látják a gyalogosokat és más tárgyakat.
A Floridai és a Michigani Egyetemek, valamint a japán Elektrokommunikációs Egyetem kutatói biztonsági kockázatot fedeztek fel a Light detection and ranging (LiDAR) egységeket használó önvezető autókban. A rendszereket ugyanis szándékos lézerhasználattal el lehet vakítani, így egyszerűen nem látják a gyalogosokat és más tárgyakat. Ez azt is jelenti, hogy az így elvakított gépkocsik nem állnak meg az érintett személyek vagy objektumok miatt. A LiDAR lehetővé teszi, hogy a közúti járművek fénysugarak segítségével "lássanak". Rögzíti a visszaverődéseket a távolságok kiszámításához, hasonlóan ahhoz, ahogy egy denevér a saját kattogása visszhangját használja. A támadás hamis tükröződéseket hoz létre, hogy összezavarja az érzékelőt.
* Nos, a szakemberek a tesztjeik során lézerrel vakították meg az autonóm autók LiDAR-egységeit. A lézer egy holtteret hoz létre a jármű előtt, amely teljesen elrejti a mozgó gyalogosokat és más akadályokat. A törölt adatok arra késztetik az autókat, hogy azt gondolják, hogy biztonságosan haladhat az úton, veszélyeztetve mindent, ami a támadás holtterében található. "A lézerünkkel utánozzuk a LiDAR visszaverődéseit, így az érzékelő figyelmen kívül hagyja a valódi akadályokról érkező egyéb visszaverődéseket. A LiDAR továbbra is valódi adatokat kap az akadályról, de az adatokat automatikusan elveti, mivel a mi hamis visszaverődéseink az egyetlenek, amelyeket az érzékelő észlel" - nyilatkozta Sara Rampazzi professzor, a tanulmány vezetője.
A szakemberek a biztonsági kockázatok feltárásával lehetővé teszik a LiDAR-gyártók számára, hogy kijavítsák a problémákat. Ebben az esetben ez például egy olyan szoftverfrissítéssel történhet, amely érzékeli a lézer hamis visszaverődéseit. "Ennek a gyengeségnek a felfedése lehetővé teszi számunkra, hogy megbízhatóbb rendszert építsünk. A jelentésünkben bemutatjuk, hogy a korábbi védelmi stratégiák nem elégségesek és olyan módosításokat javasolunk, amelyekkel orvosolni lehet ezt a gyengeséget" - mondta Yulong Cao, a Michigan Egyetem doktorandusza és a tanulmány vezető szerzője.
A Floridai és a Michigani Egyetemek, valamint a japán Elektrokommunikációs Egyetem kutatói biztonsági kockázatot fedeztek fel a Light detection and ranging (LiDAR) egységeket használó önvezető autókban. A rendszereket ugyanis szándékos lézerhasználattal el lehet vakítani, így egyszerűen nem látják a gyalogosokat és más tárgyakat. Ez azt is jelenti, hogy az így elvakított gépkocsik nem állnak meg az érintett személyek vagy objektumok miatt. A LiDAR lehetővé teszi, hogy a közúti járművek fénysugarak segítségével "lássanak". Rögzíti a visszaverődéseket a távolságok kiszámításához, hasonlóan ahhoz, ahogy egy denevér a saját kattogása visszhangját használja. A támadás hamis tükröződéseket hoz létre, hogy összezavarja az érzékelőt.
* Nos, a szakemberek a tesztjeik során lézerrel vakították meg az autonóm autók LiDAR-egységeit. A lézer egy holtteret hoz létre a jármű előtt, amely teljesen elrejti a mozgó gyalogosokat és más akadályokat. A törölt adatok arra késztetik az autókat, hogy azt gondolják, hogy biztonságosan haladhat az úton, veszélyeztetve mindent, ami a támadás holtterében található. "A lézerünkkel utánozzuk a LiDAR visszaverődéseit, így az érzékelő figyelmen kívül hagyja a valódi akadályokról érkező egyéb visszaverődéseket. A LiDAR továbbra is valódi adatokat kap az akadályról, de az adatokat automatikusan elveti, mivel a mi hamis visszaverődéseink az egyetlenek, amelyeket az érzékelő észlel" - nyilatkozta Sara Rampazzi professzor, a tanulmány vezetője.
A szakemberek a biztonsági kockázatok feltárásával lehetővé teszik a LiDAR-gyártók számára, hogy kijavítsák a problémákat. Ebben az esetben ez például egy olyan szoftverfrissítéssel történhet, amely érzékeli a lézer hamis visszaverődéseit. "Ennek a gyengeségnek a felfedése lehetővé teszi számunkra, hogy megbízhatóbb rendszert építsünk. A jelentésünkben bemutatjuk, hogy a korábbi védelmi stratégiák nem elégségesek és olyan módosításokat javasolunk, amelyekkel orvosolni lehet ezt a gyengeséget" - mondta Yulong Cao, a Michigan Egyetem doktorandusza és a tanulmány vezető szerzője.