Berta Sándor
Újgenerációs intelligens fénytechnikákat fejlesztenek autókhoz
Az első megoldásokat már az idén tesztelik és 2028-ban jelenhetnek meg az utakon.
A Darmstadti Műszaki Egyetem Adaptív Fénytechnikai Rendszerekkel és Vizuális Feldolgozással Foglalkozó Szakterülete hivatalosan is a Stellantis autógyártó konzorcium globális kutatási hálózatának nyílt laboratóriuma lett. Az együttműködés célja, hogy a két fél új generációs intelligens jármű-fénytechnikai megoldásokat fejlesszen ki. A Darmstadti Egyetem munkatársai tíz éve kutatják Tran Quoc Khanh professzor vezetésével és a Stellantis mérnökeivel közösen a fénytechnikai innovációkat. Ezt a kooperációt emelte most a két csapat új szintre. A konzorcium különböző neves egyetemeket vett fel a globális kutatási hálózatába.
Tran Quoc Khanh elmondta, hogy az autók fénytechnikáját akarják forradalmasítani és végig szeretnénk kísérni a fejlődést minden szinten, a kutatástól kezdve a prototípusokon keresztül a tesztelésig és a kész termékekig. A Stellantis három doktori állást finanszíroz a következő négy esztendő során és már idén sort akar keríteni az első prototípusok első tesztjeire. A kutatók hozzáférhetnek az autógyártó műszaki infrastruktúrájához és tesztautókat használhatnak a fejlesztéseikhez.
A kutatások fő pontjai az automatikus (követési, sávtartó vagy vészfékező) asszisztensrendszerek kamerarendszerei, a belső tér világítása és a járművek kommunikációja más közlekedési résztvevőkkel. Philipp Röckl, a Stellantis fénytechnikai projektekkel kapcsolatos nyílt laboratóriumának vezetője hangsúlyozta, hogy a fényt egységesen kezelik, mert jóval túlmutat a fényszórókon. Amennyiben minden a tervek szerint halad, úgy az újgenerációs rendszerek 2028-ban mutatkozhatnak be az utakon.
A Darmstadti Műszaki Egyetem Adaptív Fénytechnikai Rendszerekkel és Vizuális Feldolgozással Foglalkozó Szakterülete hivatalosan is a Stellantis autógyártó konzorcium globális kutatási hálózatának nyílt laboratóriuma lett. Az együttműködés célja, hogy a két fél új generációs intelligens jármű-fénytechnikai megoldásokat fejlesszen ki. A Darmstadti Egyetem munkatársai tíz éve kutatják Tran Quoc Khanh professzor vezetésével és a Stellantis mérnökeivel közösen a fénytechnikai innovációkat. Ezt a kooperációt emelte most a két csapat új szintre. A konzorcium különböző neves egyetemeket vett fel a globális kutatási hálózatába.
Tran Quoc Khanh elmondta, hogy az autók fénytechnikáját akarják forradalmasítani és végig szeretnénk kísérni a fejlődést minden szinten, a kutatástól kezdve a prototípusokon keresztül a tesztelésig és a kész termékekig. A Stellantis három doktori állást finanszíroz a következő négy esztendő során és már idén sort akar keríteni az első prototípusok első tesztjeire. A kutatók hozzáférhetnek az autógyártó műszaki infrastruktúrájához és tesztautókat használhatnak a fejlesztéseikhez.
A kutatások fő pontjai az automatikus (követési, sávtartó vagy vészfékező) asszisztensrendszerek kamerarendszerei, a belső tér világítása és a járművek kommunikációja más közlekedési résztvevőkkel. Philipp Röckl, a Stellantis fénytechnikai projektekkel kapcsolatos nyílt laboratóriumának vezetője hangsúlyozta, hogy a fényt egységesen kezelik, mert jóval túlmutat a fényszórókon. Amennyiben minden a tervek szerint halad, úgy az újgenerációs rendszerek 2028-ban mutatkozhatnak be az utakon.