Berta Sándor
Legkorábban 2025-ben jöhet az Apple autója
Pénzben nincs hiány, így egyre több korábbi Tesla alkalmazott megy át hozzájuk. Az új csatlakozó egy korábbi kollégájának jelent majd, ezzel erősödik a cég projektje.
Az Apple kapcsán az elmúlt években visszatérő témának számított az állítólagos önvezető autó kifejlesztése, pontosabban az erre irányuló erőfeszítés, amelynek pontos jellege azonban még mindig nem teljesen világos. Mark Gurman, a Bloomberg szerkesztője most azt írta, hogy a vállalat minden eddiginél erősebben egy teljesen önállóan közlekedő jármű elkészítésére összpontosít. Az óriáscég azt szeretné, ha az autó legkorábban 2025-ben megjelenne a piacon. Az ütemterv ugyan még bármikor módosulhat, de az Apple a gépkocsi fedélzeti processzorával kapcsolatos fejlesztési munka jelentős részével már végzett.
A most megjelent információk alapján a jármű belső terében az utasok úgy ülhetnek majd, mint egy társalgóban és egy érintőképernyőre épülő informatikai és szórakoztató rendszert használhatnak. Nem lesznek sem kormány, sem pedálok. Az immár Kevin Lynch szoftverfejlesztési vezető által felügyelt program sikere és a kidolgozott ütemterv betartása elsősorban attól függ, hogy a társaságnak sikerül-e az autó fedélzeti rendszerét időben kifejlesztenie.
A siker érdekében a cég újabb Tesla-mérnökkel bővítette ki csapatát, ennek eredményeként pedig az a Christopher Moore csatlakozott hozzájuk, aki nemrég némi kritikával illette Elon Musk egyik rövid Twitter-bejegyzését. Ez utóbbiban a Tesla első embere arról beszélt, hogy a saját önvezető szoftver idővel az úgynevezett Level 5 autonómiát, annak szintjét is elérheti, viszont Moore ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy ez mérnöki szempontból nem tűnik elérhetőnek, megvalósíthatónak, ehhez ugyanis minden egyes interakcióhoz 1-2 millió mérföldet kellene megtenni a cég autóival, ami még picit odébb van.
A több lap által idézett kijelentésnél talán fontosabb fejlemény maga a váltás, hiszen ezzel egy újabb, korábban a Teslának dolgozó mérnök csatlakozott az Apple projektjéhez. Ezzel kapcsolatban mindenképpen érdekes részlet, hogy Moore főnöke most az a Stuart Bowers lesz, aki korábban szintén a Teslától igazolt át, vagyis szépen gyűlnek az Apple háza táján azon szakemberek, akik ugyanezen lépésre szánták el magukat. Maga a projekt, annak pontos célkitűzése azonban még mindig nem teljesen világos, korábban az önvezető autó, majd pedig az önvezető szoftver kifejlesztése került szóba, most ismét az autó esetleges megjelenése került előtérbe, az Apple azonban mélyen hallgat, így meg kell várnunk a hivatalos jelzéseket, mielőtt kellő bizonyossággal nyilatkozhatunk erről.
Egyéb hírek szerint a csapat jelenleg LiDAR-érzékelőkön dolgozik, a Project Titan végeredménye azonban csak később ölt majd formát. Eddig minden hónapra akadt valami újdonság: júniusban bennfentesek arról számoltak be, hogy az óriáscég kínai akkumulátorgyártó vállalatok képviselőivel tárgyal. A társaság a lítium-vas-foszfát energiatárolókat részesítené előnyben, mert azok olcsóbban állíthatók elő. Augusztusban kiderült, hogy az Apple a Hyundai csoportra és a dél-koreai beszállítókra támaszkodna. Október végén ismertté vált, hogy túl komolyak a cég akkumulátor-követelményei, amelyek közül a legfontosabb az, hogy a kiválasztott partner kizárólag az ő elektromos gépkocsijaihoz szállítson energiatárolókat, más gyártók modelljeihez ne.
Az Apple kapcsán az elmúlt években visszatérő témának számított az állítólagos önvezető autó kifejlesztése, pontosabban az erre irányuló erőfeszítés, amelynek pontos jellege azonban még mindig nem teljesen világos. Mark Gurman, a Bloomberg szerkesztője most azt írta, hogy a vállalat minden eddiginél erősebben egy teljesen önállóan közlekedő jármű elkészítésére összpontosít. Az óriáscég azt szeretné, ha az autó legkorábban 2025-ben megjelenne a piacon. Az ütemterv ugyan még bármikor módosulhat, de az Apple a gépkocsi fedélzeti processzorával kapcsolatos fejlesztési munka jelentős részével már végzett.
A most megjelent információk alapján a jármű belső terében az utasok úgy ülhetnek majd, mint egy társalgóban és egy érintőképernyőre épülő informatikai és szórakoztató rendszert használhatnak. Nem lesznek sem kormány, sem pedálok. Az immár Kevin Lynch szoftverfejlesztési vezető által felügyelt program sikere és a kidolgozott ütemterv betartása elsősorban attól függ, hogy a társaságnak sikerül-e az autó fedélzeti rendszerét időben kifejlesztenie.
A siker érdekében a cég újabb Tesla-mérnökkel bővítette ki csapatát, ennek eredményeként pedig az a Christopher Moore csatlakozott hozzájuk, aki nemrég némi kritikával illette Elon Musk egyik rövid Twitter-bejegyzését. Ez utóbbiban a Tesla első embere arról beszélt, hogy a saját önvezető szoftver idővel az úgynevezett Level 5 autonómiát, annak szintjét is elérheti, viszont Moore ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy ez mérnöki szempontból nem tűnik elérhetőnek, megvalósíthatónak, ehhez ugyanis minden egyes interakcióhoz 1-2 millió mérföldet kellene megtenni a cég autóival, ami még picit odébb van.
A több lap által idézett kijelentésnél talán fontosabb fejlemény maga a váltás, hiszen ezzel egy újabb, korábban a Teslának dolgozó mérnök csatlakozott az Apple projektjéhez. Ezzel kapcsolatban mindenképpen érdekes részlet, hogy Moore főnöke most az a Stuart Bowers lesz, aki korábban szintén a Teslától igazolt át, vagyis szépen gyűlnek az Apple háza táján azon szakemberek, akik ugyanezen lépésre szánták el magukat. Maga a projekt, annak pontos célkitűzése azonban még mindig nem teljesen világos, korábban az önvezető autó, majd pedig az önvezető szoftver kifejlesztése került szóba, most ismét az autó esetleges megjelenése került előtérbe, az Apple azonban mélyen hallgat, így meg kell várnunk a hivatalos jelzéseket, mielőtt kellő bizonyossággal nyilatkozhatunk erről.
Egyéb hírek szerint a csapat jelenleg LiDAR-érzékelőkön dolgozik, a Project Titan végeredménye azonban csak később ölt majd formát. Eddig minden hónapra akadt valami újdonság: júniusban bennfentesek arról számoltak be, hogy az óriáscég kínai akkumulátorgyártó vállalatok képviselőivel tárgyal. A társaság a lítium-vas-foszfát energiatárolókat részesítené előnyben, mert azok olcsóbban állíthatók elő. Augusztusban kiderült, hogy az Apple a Hyundai csoportra és a dél-koreai beszállítókra támaszkodna. Október végén ismertté vált, hogy túl komolyak a cég akkumulátor-követelményei, amelyek közül a legfontosabb az, hogy a kiválasztott partner kizárólag az ő elektromos gépkocsijaihoz szállítson energiatárolókat, más gyártók modelljeihez ne.