Berta Sándor
Túl komolyak az Apple autó akkumulátor-követelményei
A vállalat számos feltétel teljesítését várja el a leendő partnereitől.
Júniusban bennfentesektől kiszivárgott, hogy az óriáscég a Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) és a BYD (Build Your Dreams) Co. Ltd. nevű kínai akkumulátorgyártó vállalatok képviselőivel tárgyal. A társaság a lítium-vas-foszfát energiatárolókat részesítené előnyben, mert azok olcsóbban állíthatók elő, lévén a vas olcsóbb, mint a nikkel és a kobalt. Az Apple a lehetséges jövőbeli együttműködés feltételeként határozta meg, hogy a kiválasztott partner építsen fel az Amerikai Egyesült Államokban egy akkumulátorgyártó üzemet.
Most a Reuters bennfentesekre hivatkozva azt taglalta, hogy a tárgyalások könnyen kútba eshetnek, mert az Apple túlzottan magas követelményeket támaszt a leendő partnereivel szemben. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a kaliforniai konszern legfontosabb követelménye az, hogy a kiválasztott cég kizárólag az ő elektromos gépkocsijaihoz szállítson energiatárolókat és más gyártók modelljeihez ne. Ezzel párhuzamosan három lehetséges Apple Car-beszállítóból kettőnek komoly nehézségeket jelentene e követelmények teljesítése.
Az egyik gond az, hogy nem sok beszállító akar az Apple exkluzív partnere lenni és kiszolgáltatott módon kizárólag e megrendelésekre támaszkodni - főleg a jelenlegi helyzetben. A másik problémát pedig a lítium-vas-foszfát akkumulátorok gyártása és az azzal kapcsolatos esetleges nehézségek jelentik. További nehézséget okozhat, hogy a CATL kínai gyártó, ez súlyosbíthatja az amúgy is feszült amerikai-kínai viszonyt. A CATL egyik képviselője meg is erősítette, hogy vizsgálják az észak-amerikai gyártás lehetőségét, de ezzel kapcsolatban részleteket nem akart elárulni. A BYD ezzel szemben előnyösebb helyzetben van, mert már van egy létesítménye az USA-ban, azonban kijelentette, hogy az üzemet nem akarja kizárólag az Apple Car energiatárolóinak készítésére alkalmazni.
Az Apple az elutasító válaszokat az elmúlt két hónapban kapta és azóta teljesen megrekedtek a tárgyalások, új lehetséges partnert pedig eddig nem sikerült szerezni.
Júniusban bennfentesektől kiszivárgott, hogy az óriáscég a Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) és a BYD (Build Your Dreams) Co. Ltd. nevű kínai akkumulátorgyártó vállalatok képviselőivel tárgyal. A társaság a lítium-vas-foszfát energiatárolókat részesítené előnyben, mert azok olcsóbban állíthatók elő, lévén a vas olcsóbb, mint a nikkel és a kobalt. Az Apple a lehetséges jövőbeli együttműködés feltételeként határozta meg, hogy a kiválasztott partner építsen fel az Amerikai Egyesült Államokban egy akkumulátorgyártó üzemet.
Most a Reuters bennfentesekre hivatkozva azt taglalta, hogy a tárgyalások könnyen kútba eshetnek, mert az Apple túlzottan magas követelményeket támaszt a leendő partnereivel szemben. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a kaliforniai konszern legfontosabb követelménye az, hogy a kiválasztott cég kizárólag az ő elektromos gépkocsijaihoz szállítson energiatárolókat és más gyártók modelljeihez ne. Ezzel párhuzamosan három lehetséges Apple Car-beszállítóból kettőnek komoly nehézségeket jelentene e követelmények teljesítése.
Az egyik gond az, hogy nem sok beszállító akar az Apple exkluzív partnere lenni és kiszolgáltatott módon kizárólag e megrendelésekre támaszkodni - főleg a jelenlegi helyzetben. A másik problémát pedig a lítium-vas-foszfát akkumulátorok gyártása és az azzal kapcsolatos esetleges nehézségek jelentik. További nehézséget okozhat, hogy a CATL kínai gyártó, ez súlyosbíthatja az amúgy is feszült amerikai-kínai viszonyt. A CATL egyik képviselője meg is erősítette, hogy vizsgálják az észak-amerikai gyártás lehetőségét, de ezzel kapcsolatban részleteket nem akart elárulni. A BYD ezzel szemben előnyösebb helyzetben van, mert már van egy létesítménye az USA-ban, azonban kijelentette, hogy az üzemet nem akarja kizárólag az Apple Car energiatárolóinak készítésére alkalmazni.
Az Apple az elutasító válaszokat az elmúlt két hónapban kapta és azóta teljesen megrekedtek a tárgyalások, új lehetséges partnert pedig eddig nem sikerült szerezni.